Předsevzetí ve výuce

| Vydáno:
Další školní rok je za námi a už je tu jeden nový před námi. Prázdniny utíkají možná až moc rychle. Se školním rokem samozřejmě přijde i výuka, ale také hromady v budoucnu (ne)splněných předsevzetí. Ti nejpilnější z nás si už přichystali brky a pergameny, ti méně pilní ještě ani nepostřehli, že by měli šetřit na výuku. Nováčci se snaží sehnat si uniformu, protože své peníze utratili za blbosti a prostě… no vždyť to všichni už známe.


Předsevzetí, taková zajímavá věc. Spousta z nás si na nich zakládá, ale také spousta na ně kašle. A pak jsou tu lidé někde mezi, jako například já. Snažím se předsevzetí plnit, ale ne vždy se mi to daří. Pojďme se kouknout, jak jsou na tom studenti s výukou a předsevzetími.

Už máš našetřeno na předměty?

Aya Watanabe: Co se peněz na výuku týče, já jich moc potřebovat nebudu. Takže našetřeno již mám. Soutěže jsem začala dělat celkem brzy a odměn jsem se již dočkala.

Kim Sarah Reevesová: Dalo by se říct, že už mám dostatek financí. Nechtěla bych to tento rok přehánět, takže si myslím, že těch 9 galeonů, co mám na kontě, bude stačit. A když ne, stále existují půjčky, takže případně budu využívat naše mrzikonto – uculí se –

Alexeia Lilian Moorová: Ano, mám. Samozřejmě soutěže dělám pořád, takže budu mít i peníze navíc nebo možná na nějaký další předmět, který by mě zaujal.

Michael Jones: Ne, protože jdu pozítří do mrazáku a protože kolej beztak vždycky půjčí.

Kolik předmětů si tento rok chceš přihlásit?

Aya Watanabe: Tentokrát bych si vzala jen jeden předmět. Pokud mě ale zaujme nějaký další předmět či nějaký nový, vezmu si maximálně dva jako minulý rok. Nejsem bodohrotič, ale to neznamená, že mě výuka nebaví. Jen je to trochu náročnější s časem. Ale o to více se budu snažit v soutěžích a seminářích.

Kim Sarah Reevesová: Letos bych to nechtěla přehánět. Minulý rok mi stačil. – zasměje se – Takže to vidím někde mezi 1 – 10 předměty, víc bych asi nechtěla. Ráda bych měla víkendy volné. Chtěla bych si přihlásit takové předměty, abych nad nimi nestrávila dny, ale pouze hodiny. Snad se to povede. – usměje se –

Alexeia Lilian Moorová: Chtěla bych si přihlásit 2 předměty, ale pokud bude třeba nějaký nový a zaujme mě (a také mi na něj zbudou peníze), nebudu se bránit a také se na něj přihlásím.

Michael Jones: Asi padesát, ale jdu do mrazáku, takže z toho nejspíš moc nebude. V případě, že bych se plánoval během roku vrátit, byl by z toho tak maximálně jeden předmět, protože víc systém nepovolí. Jaká škoda.

Budeš si přihlašovat i semináře? Popřípadě jaký je maximální počet v jednom termínu?

Aya Watanabe: Semináře si určitě přihlašovat budu. Minulý rok mě velmi bavily. Plánuji si pokaždé vzít maximální počet, tudíž 3, ale uvidíme jak to bude. Jde také o to, jestli bude na daném semináři místo. Takže na jeden termín si budu brát tak dva až tři semináře.

Kim Sarah Reevesová: Tak semíky zkrátka patří k výuce a já se naučila si zapisovat maximální počet. I tento rok počítám, že budu semíkovat jak divá. Takže 3 semíky za každý termín mi budou vyhovovat, kdybych jich mohla zapsat víc, klidně bych si je zapsala.

Alexeia Lilian Moorová: Určitě budu, body navíc se vždycky hodí. – usměje se – Co se týče maximálního počtu seminářů na jeden termín, nehodlám si přihlašovat více jak 3 semináře.

Michael Jones: Každý termín, co tu budu, si zapíšu něco mezi pěti a deseti semináři.

Máš nějaká předsevzetí, co se výuky týče?

Aya Watanabe: Myslím, že žádná předsevzetí do výuky nemám. Až na to, že chci, aby mi vydržel můj systém – plnit úkoly hned první den termínu. Spíše mám předsevzetí ohledně sbírání bodů. Když už moc nepomohu se sběrem za předměty, budu se snažit to doplňovat soutěžemi a semináři.

Kim Sarah Reevesová: Co se výuky týče, ráda bych se více zaměřila na předměty, které mě baví a u kterých vím, že mi budou v životě k něčemu. Dál bych se chtěla alespoň trochu šetřit, protože jsem měla minulý rok pocit, že si úkoly neužívám a trochu se k nim někdy i nutím. A jinak moje předsevzetí od předminulého roku stále platí – napsat všechny úkoly, včetně mimořádných. Zkrátka maximum. Uvidíme, zda tenhle cíl letos už konečně splním.

Alexeia Lilian Moorová: Ano, mám 2 předsevzetí. Za prvé, chci každý úkol udělat v prvním týdnu termínu, ještě lepší by bylo, kdyby se mi povedlo úkoly udělat během prvních 3 dnů. Za druhé, nechci v žádném předmětu použít ani jednu omluvu.

Michael Jones: Ano, chtěl bych se vrátit z mrazáku a s jedním předmětem vyhrát celoškolní bodování. Držte mi palce!

Pokud jde o mě, na předměty mám víceméně našetřeno, chci čtyři předměty, seminář se pokusím alespoň jeden a moje předsevzetí jsou ty čtyři předměty, protože pět jsem minulý rok nestíhal. Teď se koukneme na profesory, nebo spíše profesorky, jak si vedou.

Máte nějaká předsevzetí, co se týče nového školního roku?

Esperanza Milagrosa: Hmm, tak to je těžké, profesorská předsevzetí jsem si vůbec nedávala, ani při začátku loňského roku. – smích – Takže asi spíše ne. Já stejně obecně na předsevzetí moc nejsem.

Lilien Emity Meissed: Předsevzetí asi žádné nemám. Snad jen dožít se velkých prázdnin, kdy bych ráda napsala alespoň jeden nový předmět. – usměje se –

Barbara Arianne Lecter: Ano, mám, ale nebudu je říkat veřejně, co kdyby jich někdo chtěl zneužít!

Je něco, v čem byste se chtěla zlepšit oproti minulému roku?

Esperanza Milagrosa: Tak to se asi nedá srovnat. Loni jsem učila poprvé a byl to veskrze praktický předmět. I když by si asi většina studentů přála, abych zmírnila nároky na úkoly i esej, tak k tomu dojde jen z menší míry – tedy jen drobné úpravy, protože mně to jen utvrdilo v tom, že Famfrpálová praxe se zkrátka od ostatních vyučovaných předmětů bude lišit ve své „hladině náročnosti“. Je to tak lepší pro mě i pro studenty, kteří tam vydrží opravdu jen tehdy, pokud o praxi mají opravdu velký zájem. Ale změny tam určitě budou.
Prý mám ale ještě zapracovat na tom, že mám zkrátit svá zadání, ať už do úkolů, soutěží či seminářů. To mě pobavilo a zároveň s tím souhlasím. Já se jen snažila o přesnost, aby nedocházelo k nejasnostem.
Ale zase – úkoly v ostatních vyučovaných předmětech už opravdu nebudou tak striktně a jasně popsány se svými požadavky, jak mají vypadat. Tak doufám, že si studenti nebudou myslet, že když je Famfrpálová praxe náročná na zadání úkolů, že takového rázu budou všechny mé předměty. Soustředila jsem se nyní na to, aby byly zábavné, ale poučné a jasné výklady, tak i stručná a snadno pochopitelná zadání, která dávají studentům i jistý prostor v realizaci splnění úkolu. Tak doufám, že se to bude zamlouvat. – mrkne –

Lilien Emity Meissed: Tak jedna věc je, že už nechci dopisovat nové výklady během školního roku, proto letos neotvírám žádné nové předměty ani nové vyšší ročníky. – usměje se – Nevím, zda chci něco zlepšit, spíš prostě pořád hodnotit tak, abych se za to nemusela stydět. – směje se –

Barbara Arianne Lecter: Rozhodně. A pro vás by to znamenalo -bb za gramatiku! Těším se na vás na nějakém předmětu!

Snad se všem podaří splnit jejich předsevzetí. A to také samozřejmě přeji i vám. Užijte si malý zbytek prázdnin a hodně štěstí při přežívání termínových nedělí!

Pro Denní věštec
Martin Lerelin

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *