FO: Milý Filiusi, především srdečně blahopřeji k novému postu! Jaké to je, přebírat funkci po vlastní sestře?
FO: Moc děkuji za gratulace, kolego! S přebíráním nejrůznějších věcí po Mintace mám již mnoholetou zkušenost – to víte, oblečení, hračky a tak… Takže doufám, že s inspektorováním to půjde stejně hladce. Jinak jsem ale rád, že post přebírám právě po ní, myslím, že výuka za jejího působení fungovala bez problémů, a doufám, že tento hladký chod nebude nic narušovat ani nadále.
FO: Existuje něco, co se Vám během jejího působení ve funkci vyloženě nelíbilo? Říkal jste si o něčem „tohle bych určitě dělal úplně jinak“ – a budete to dělat jinak?
FO: V konečném důsledku vlastně ani ne. Ve svém motivačním dopisu jsem přímo psal i něco v tom smyslu, že jsem se současným stavem výuky spokojen a že rozhodně neplánuji žádnou výukovou revoluci. Zároveň ale v oblasti výuky spatřuji prostor pro řadu inovací a další rozvoj. Neřekl bych tedy, že budu „něco dělat úplně jinak“, spíše bych rád dělal něco navíc, snažil se o trochu aktivnější přístup.
FO: Co konkrétně si pod tímto mohou čtenáři představit?
FO: Tak například už tento rozhovor je důkazem toho, že chci, aby byla veřejnost informována o tom, co je v oblasti výuky „na pořadu dne“, aby se k tomu ti, kdo chtějí, mohli v komentářích vyjádřit – a rozhodně plánuji články další. Dále bych ještě v průběhu prázdnin rád zařídil, samozřejmě ve spolupráci s Ministerstvem kouzel, dobrovolné školení pro naše profesory po vzoru toho, které před několika lety vedl Ámos Ko-Menský. V neposlední řadě bych se v budoucnu rád zasadil o to, aby měli studenti na konci roku možnost ohodnotit předměty, které studovali, a aby tak svému vyučujícímu i oni poskytli zpětnou vazbu na jeho celoroční práci.
FO: A co je „na pořadu dne“ právě teď – co je náplní práce inspektora výuky v období prázdnin?
FO: V současné chvíli patří mezi mé priority co nejrychlejší stanovení výukových termínů pro příští školní rok, stanovení interních profesorských termínů pro žádosti o třídy, pro dodání výkladů a podobně, aby kolegové věděli, s čím mají počítat, a mohli si podle toho rozplánovat práci. Rovněž je záhodno začít řešit záležitosti ohledně náboru nových profesorů, otevírat kolegům nové třídy a procházet jejich výklady, některé předměty bude nejspíš potřeba svěřit jiným vyučujícím…
FO: Můžete rozvést, o jaké předměty se jedná?
FO: Prozatím nechci být konkrétnější. Půjde ale výhradně o třídy, kterých se chtějí vzdát jejich současní vyučující, rozhodně se kolegové nemusí obávat toho, že jim jejich předměty někdo jiný s mým požehnáním ukradne.
FO: Ano, to dává smysl. Dovolte mi už jen závěrečnou otázku: existuje něco, co byste rád vzkázal čtenářům Denního věštce?
FO: Nikoli, na všechny informace, které jsem chtěl čtenářům sdělit, jste se přímo zeptal, pane kolego. Jak vy to jenom děláte…
FO: To víte, nejspíš nějaký vnitřní hlas… Každopádně mnohokrát děkuji za rozhovor a přeji mnoho úspěchů v nové funkci!
Pro Denní věštec
Filius Orionis a Filius Orionis
– Krása! 🙂
Pánové Orionis si skvěle sedli, pan redaktor má pana inspektora očividně dobře přečteného.
– Krásný rozhovor! 😀 Veden s lehkostí, bez jediného zaváhání na straně novináře či inspektora. 😀
Snad panu Filovi ani panu Filovi nic nenaruší pohodu získanou z hlubin temných hvozdů. 🙂