Jestlipak jste v Prasinkách už potkali reklamního skřítka?
Je to několik malých skrčků, kteří proklatě rychle běhají a jsou proklatě hluční. Poznáte je také podle toho, že jsou nabaleni v kožešinách a posilují se máslovým ležákem s rumovou esencí.
Jejich úkolem je halekat žhavé novinky, které se objeví na pultech Příčné. Jedná se o takzvanou cílenou reklamu, neboť jsou vypouštěni jen velmi zřídka a jen na velmi specifická místa za velmi zvláštních a extra speciálních okolností.
Aktuální příklad ze současnosti:
Napadl sníh. Jistý podnikavý a obchodnicky založený kouzelník zaměstná všechny své domácí skřítky koulením sněhových koulí na prodej vy-víte-kde, přitom merlinužel opomene věnovat patřičnou pozornost meteorologické předpovědi hlásící brzkou a silnou oblevu… a ještě k tomu všemu sněhovému nadělení je neděle, poslední termín odevzdání ročníkových esejí!
Tržby pochopitelně pak stojí za starou bačkoru, protože studenti kupují energetické lektvary a bleskobrky, pergameny… a někteří dokonce i učebnice a moudré knihy z druhé nebo třetí ruky (nebo hlavy).
Všichni se věnují (alespoň jednou v roce) raději pilnému studiu, než-li sněhovým radovánkám. A zkrátka sněhové koule prostě nejdou vůbec na odbyt.
Toto je ta správná chvíle pro masivní reklamní kampaň. Rozhazovat letáky šířené letecky soví poštou je marné, nehledě na to, že sovy sedí u komína v sovincích a ven nevytáhnou v takové psotě ani pařátek. Úkoly 2+1 zadarmo jsou vzácným a luxusním zbožím, ale ani k nim se obyčejně sněhová koule jako pozornost podniku přibalit rozhodně nedá.
Jelikož je nutno prodat všechen sníh dříve než roztaje, je namístě zajistiti si efektivní podporu pomocí cílených reklamních skřítků. Jakmile se probudí kupní síla netečného studentstva, všechen sníh naráz zmizí, neboť s kupní sílou jde ruku v ruce chamtivost a překupnictví, a obchodník má po starostech.
Takže až vám při nedělní procházce kolem nohou prolétne skřítek halekající cosi jako „Prodáváméééé sníh, značkaaá lééévnéééé!!!!!“, budete už konečně vědět, oč tu běží.