Nové povinnosti pro profesory

| Vydáno:

Dnešního dne došlo ke dvěma změnám ve školním řádu, konkrétněji pak v oddíle sedmém, který se týká povinností profesorů. Tyto úpravy sice nepatří k těm úplně nejzásadnějším, ovšem i tak si troufám tvrdit, že v průběhu roku některé pedagogy a dost možná i studenty nemile či mile překvapí. Na co nového se můžeme těšit?

První změna zavádí právo inspektorky výuky požadovat po všech profesorech komentáře k hodnocení jednotlivých domácích úkolů. Samozřejmě jsem jako investigativní žurnalista neváhal a ihned jsem se běžel poptat ke kolegyni Elle Sutherland, zda na komentářích bude trvat, případně kdy ano či kdy ne. Byl jsem ubezpečen, že vše bude v nejbližší době oficiálně oznámeno, ovšem s touto odpovědí jsem se samozřejmě nemohl spokojit a z kolegyně vytáhl i předběžné oznámení, že komentáře bude vyžadovat plošně a to úplně u všech profesorů a u všech předmětů. Pochopitelně je však u předmětů, jejichž úkoly snad komentáře z nějakého důvodu nepotřebují, možnost zažádat o výjimku, nicméně ta nebude udělována bezdůvodně.
U soutěží ovšem zůstává situace stejná jako dosud – zadavatelům je doporučováno psát vzkazy pouze v případě, kdy student nedosáhl maximálního hodnocení – a i v onom případě se jedná pouze o doporučení, nikoli o nutnost, kterou by měla supervizorka právo vymáhat.

Druhá úprava školního řádu se pak týká udělování bonusových bodů – a opět zde posiluje své pravomoci inspektorka výuky, neboť právě ta o něm bude v každém případě informována. Sama kolegyně Sutherland pak považuje za svou povinnost dohlédnout, aby nebyly body navíc udělovány nespravedlivě. V každém komentáři u takového mimořádně povedeného úkolu musí být tedy od dnešního dne uvedeno, čím je právě toto vypracování natolik výjimečné, že si nadstandardní ohodnocení zaslouží.

Tolik k čistým faktům – a jak to vnímáte vy? Jde podle vás o zbytečnou „buzeraci“ profesorů, nebo tyto novoty vnímáte jako žádoucí a vedoucí ke zkvalitnění výukového procesu na naší škole?

Komentáře

  1. – Myslím, že si na sebe Elle upletla bič. Ale každému to, co chce. Tak snad abych raději ty BB nedávala, aby u mě každou minutu nezvonila inspektorka, ne? 🙂

    1. Re: – Já chápu, že zrovna Vy toho máte na čtení dost a dost, ale copak se k jednotlivým povídkám, které si zaslouží BB, nechcete jednou či dvěma větami vyjádřit, co se Vám na nich líbilo, aby se tak studenti ve svém psaní zlepšovali?

      1. Re: Re: – Mno, já prostě svým studentům BB dávám, protože je to víc práce (na LS) než jinde – krom třeba P+P a dalších předmětů od Orionise. 🙂 Ale já tu zpětnou vazbu dávám tím, kolik BB jim k tomu přidám. Stylem: 1 – super, i když toho mohlo být třeba víc. 10 – Skvělá práce, nemám co vytknout. V – Hm, hm, splnil/a jste zadání, ale žádná přidaná hodnota. D – No, mělo to chyby. P – Nic moc, příště si s tím dejte víc práce. A horší známky snad ani nedávám, jen když je to fakt katastrofa. Ale jakože … fakt za mnou budeš se vším chodit?

  2. Re – Abych se přiznal, tak jsem komentáře psal strašně nerad. Na druhou stranu věřím, že má student právo vědět co a jak. Bude alespoň vědět, proč dostal tu a tu známku. Jsem ale stejně jako A Sní Kola zvědav, jak to bude Elle chudák kontrolovat + zazubí se +

  3. … – Já bych zatím žádné závěry nečinila, on nakonec i komentář „Zajímavé!“ je komentář, takže kdo z profesorů to bude chtít flákat, jistě bude mít možnost a najde si vlastní způsob :-)) (Tím nikoho k ničemu nenavádím…) A ten, kdo komentáře k DÚ píše rád, je bude psát rád i nadále.

    1. Otázka pro všechny – Ano je to také komentář, ale když už se píši se „Zajímavé!“, je takový problém místo toho napsat „Úctyhodná délka kvalitního textu“ či „Originální nápad, který nikdo jiný neměl“ atp.?

      Je to opravdu tak moc navíc, tak náročné?

      Neocení studenti spíše komentář, který alespoň minimálně vypíchnete, co se líbilo, než jen nějaké „Skvělé“ či „Zajímavé!“, protože, co vlastně bylo skvělé? Čeho se mají pro příště držet?

      1. Re: Otázka pro všechny – Vo všeobecnosti je dobré, že študenti dostanú spätnú väzbu. Však po nej aj vždy volali (niektorí, iným ide len a len o body) a takisto vieme, že spätná väzba pomáha zdokonaľovať sa. Ale iné som chcela.

        Vo fortunacii som vždy pridávala komentár s úplnou samozrejmosťou – a to dosť podrobný. Väčšinou som sa snažila reagovať hneď (čím skôr), ale stalo sa, že niekedy pre mňa nebolo jednoduché vystihnúť, čo presne chcem študentovi odkázať. Vtedy som hodnotenie Du odložila na neskôr s tým, že študent určite vie, že dostane V, ale musí si chvíľku počkať na to, kým budem mať dosť času a kľudu ten komentár napísať. A ak som si ten čas nevedela nájsť naozaj pridlho, občas sa stalo, že som teda poslala len známku. (Teraz by sa to už stávať podľa ŠŘ nemalo)

        Ďalšia vec, čo mi trošku vadí je tá, že vo fortunacii sa niekedy preberajú dosť osobné veci. Ako v DU, tak v komentároch k DU. A nie je mi celkom pochuti, že to bude paušálne čítať aj niekto iný (aj keď Elle plne dôverujem).

  4. – Mně se tohle líbí… pamatuju si moc dobře, jak mě jako studenta štvalo, že jsem napsala úkol na x palců, fakt se s ním vyhrála a reakce byla veškerá žádná… ono je to takové fajn, když víte, že to vaše dílo někdo přečetl 😉
    Jinak co se týká BB, proč ne 🙂 tedy Elle to nezávidím, ale myslím, že to může některým věcem pomoi a z BB zase udělat trochu vzácnost – i kdyby jen proto, že profesoři jsou líní vypisovat se s důvody a BB se jim tedy nebudou chtít udílet 🙂

  5. – S tím že komentáře k hodnocení studenty potěší souhlasím, možná by mě štvalo mít to přikázáno ale pro nás studenty je to fajn 🙂 To ostatní..zdálo se mi že je to tak nějak samozřejmost..asi ne no 😀

  6. komentáře – Je pravda, že komentář k úkolu děsně potěší – znám to, nesnášela jsem, když sem se opravdu s některým úkolem dřela a pak mi došlo jen to V, jako ostatním, kteří se s tím třeba ani tak nenadřeli a berou V jako jen písmeno. Zato když mi přišel komentář, ať už takový, ve kterým mě to pochválili, nebo takový, ve kterým mě něco na úkolu zkritizovali, vždy mě to potěšilo – protože jsem věděla, že můj úkol opravdu přečetli a nekoukli se na něj jen „tady se podívám, tady taky něco napsala, tak dám V jako těm ostatním“…

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *