Jistě vás ale zajímá, jak ona anketa dopadla. Jako nejlepší předměty na škole dle hodnocení těch, co je studují či studovali, byly označeny Literární semináře (všechny druhy), Mudlovská antropologie, Studium mudlů a Tajemství cizích řečí. Jak je vidět, mezi oblíbené předměty patří předměty pisatelské a ty, které se zabývají mudly. Z toho lze vyvodit závěr, že studenti naší školy jsou nejen literárně nadaní, ale také že nesouhlasí s jakýmikoli protimudlovskými názory.
Ale ještě jednu věc lze z této ankety vyčíst – tedy nejoblíbenějšího profesora. Tím se bezkonkurenčně stala kolegyně Anseiola Renine Rawenclav. (Zjednodušeně řečeno – šest ze sedmi studentů doporučuje předmět kolegyně Rawenclav.) A jak se na pozici nejoblíbenějšího profesora dívá ona? Myslí si, že je nejoblíbenější? A dělá něco navíc?
Napřed chci říci, že mne tato zpráva zaskočila a vůbec jsem ji nečekala. Chci tím říci, že je tu mnoho kolegů, kteří mají skvělé předměty, a je tady velká konkurence. O to více si hodnocení cením.
Nevím, jestli jsem nejoblíbenější, kolikrát to tak ani nevypadá. – usměje se – A dělám asi to, co všichni – zadávám úkoly, které podporují myšlení, snažím se hodnotit včas a každého v jeho úsilí nějak podpořit a poskytnout potřebné rady, mluvím se studenty, když něco potřebují… Ale to děláme všichni, ne? – znovu se usměje –
Jistě, všichni to dělají, ale ne asi tolik, aby jejich předměty byly v této anketě tolikrát jmenovány. Tento průzkum jistě může být vodítkem pro budoucí studenty, nicméně i tak doporučuji – přečtěte si pozorně popis předmětů a zeptejte se bývalých studentů, jak byly úkoly náročné. Přeci jen ne všem vyhovuje náročnost a složitost.
Nyní už zbývá představit jednotlivé výsledky ankety včetně počtu hlasů. Předměty jsou seřazeny podle abecedy a v závorce je uveden profesor, který tento předmět učí / učil.
- Artušovské legendy (Alisma Bailly Fisto) – 1 hlas
- Astrologie (Mintaka Orionis) – 1 hlas
- Bonzologie (Ladard Papulka) – 1 hlas
- Bylinkářství (George McBrave) – 1 hlas
- Historie Hogwarts (Betelgeuse Orionis a Filius Orionis) – 1 hlas
- Jak se oblíbeným státi (Lenůlie Čihůlková) – 1 hlas
- Literární seminář – všechny (Anseiola Renine Rawenclav) – 2 hlasy
- Mudlovská antropologie (Anseiola Renine Rawenclav) – 2 hlasy
- Obrana proti černé magii (Midar Kilahim) – 1 hlas
- Péče o kouzelné tvory (Kris Glowr) – 1 hlas
- Pokladničení (Ladard Papulka) – 1 hlas
- Studium mudlů (Nekro The Gravedigger) – 2 hlasy
- Tajemství cizích řečí (Anseiola Renine Rawenclav) – 2 hlasy
- Taj lesa a jeho života (Kris Glowr) – 1 hlas
Ještě nesmím opomenout 2 profesory – jsou to Ked Looben a Serge Renine. Oba charakterně hlasovali pro své předměty. Z důvodu objektivity jsem je nicméně nezařadil do hodnocení výše.
A co vy, kteří jste ještě nehlasovali? Jaký je váš nejoblíbenější předmět? Nebo dokonce máte oblíbeného profesora, ke kterému byste se přihlásili vždycky, i kdyby měl ten nejtežší předmět na světě? Diskuze pokračuje v komentářích.
Statistika nuda je, má však cenné údaje… – …pokud se ankety zúčastní reprezentativní vzorek respondentů. 7 studentů a 3 profesoři? 😀 No, sice bych některým těm předmětům sám hlas dal, takže nic proti jejich reklamě, ale asi by to chtělo respondentů více.
Re: Statistika nuda je, má však cenné údaje… – Tak proč jste se třeba neúčastnil i Vy? 🙂
– Zřejmě chyběla ta pravá motivace. Kdyby byla anketa vypsána formou soutěže, byla by i účast o mnoho vyšší 🙂
Re: – Anketa není soutěž. Nevidím důvod proč za takovouhle věc dávat odměnu.
proč – Já jsem nehlasovala proto, že mi vadila forma ankety. Přijde mi dost jako nesmysl, převádět takovouhle věc někam mimo Hog, mně osobně žádný FB Hog-dům nechybí a nebudu podporovat akce, o kterých se víc dozvím tam než přímo ve škole.
Ostatně, jak je na tom Hogdům se zákonem o utajení?
Z počtu hlasujících je vidět, že to asi nebyla úplně šťastná metoda celkově.
Pokud by hlasování byla soutěž bez odměny, nebo i zpráva na úvodce „napište mi sovu“ (bez odkazů jinam), snažila bych se odpovědět.
Re: proč – Hmm, tak teď úplně lituju toho, že v DV chybí tlačítko „To se mi líbí“. =D
Re: Re: proč – Jen to ne! =D Bže…
Re: tlačítko – Čo máte všetci s tými tlačítkami? 😀
A teraz si idem prečítať aj článok, nech viem, o akej ankete sa tu točí…
Re: proč – S tím s Vámi musím nesouhlasit! Ta informace na úvodní straně byla. I proto mi přišla sova – jedna jediná! Takže spíše tady na škole není motivace buď číst úvodku a nebo odpovídat na něco, za co nejsou prachy. A abyste to nemusela hledat, udělám Vám kopii z úvodky:
Anketa
Midar Kilahim (19.12.2010)
Jaký je váš nejoblíbenější předmět? Co byste doporučili budoucím studentům a nebo svým spolužákům? Právě probíhá anketa na HogDomu [link].
>> Pro ty, co nemají přístup na HogDům můžou odpověď na anketu zaslat sovou. Výsledky ankety budou následně zveřejněny v DV.
– Jen bych si dovolil trošku nesouhlasit s kouskem článku. Píše se v něm že studenti nesouhlasí s protimudlovskými názory, jelikož je studium mudlů jedním z nejoblíbenějších předmětů. To není ani zdaleka pravda, kupříkladu já prakticky žádné jiné názory než protimudlovské nemám, a to se řadí tento předmět i mezi moje nejoblíbenější. Ona se v něm taky nevyučovala zrovna láska k mudlům…
Re: – Vážne niekto vyslovil tento názor?
To by mohlo platiť, ak by som studium mudlů vyučovala napr. ja. Myslím si, že je veľa vecí, za ktoré môžeme mudlov obdivovať a dokonca sa aj niečo od nich naučiť. Ale v podaní kolegu Grawediggera naozaj o šírenie sympatií k mudlom nešlo. 😉
Re: Re: – Nešlo, ale občas mi i vadilo že se proti nim nestavěl až tak ostře jak bych chtěl. Ale docela by mě zajímalo, za co je můžeme obdivovat, nic takového jsem u nich nenašel..
Re: Re: Re: – To mnohí čarodejníci.
Už som uvažovala o predmete, ktorý by vám predstavil aj mudlovské stránky hodné obdivu (nie len pohŕdania, ako je žaiľ bežné). Ale chcelo by to hodne času, ktorý by som príprave predmetu musela venovať. A v súčasnosti si žiaľ neviem nájsť toľko času na nový predmet.
Re: Re: Re: Re: – To je škoda, rád bych se do takového podíval :))
Re: Re: Re: Re: Re: – Ono se v mudlech učí pohrdání mudly? I pod Georgem? A to projde přes inspektorku? Člověk se nestačí divit …
Re: Re: Re: Re: Re: Re: – Paní profesorko, vy nečtete co píšu, podívejte se o pár příspěvků nahoru. Výuka mudlů mi připadala málo protimudlovská už za pana Nekra, co učí pan George netuším. Ale zase se v nich neučí že jsou to bůh ví jak skvělá stvoření..
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: – Ona by vůbec neměla být protimudlovská ovšem. 🙂
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: – Protimudlovská bohužel nikdy nebyla 🙂
– Míďo, třeba já jsem tu anketu pak na FB hledala a nenašla, jsem antitalent na techniku (protože jsem čarodějka, že jo). A pak jsem marně uvažovala, kde to vlastně hledat. Kdybys někomu řekl, tak ti to vyvěsí jako novinku na úvodku. Je jasné, že v komentech to zapadne. A celá ta věc – hlasujte na HogDomě – ne, proč? FB je jen něco, co má Hog doplnit, ne aby se na něj přesouvaly takovéhle věci. A navíc jsi to tou formou soutěže bez odměny udělat klidně mohl. 🙂 Když jsi mi řekl, že jsem vyhrála, tak jsem byla nadšená. Ale když jsem se pak dozvěděla, že je to názor deseti lidí, kteří se zúčastnili, tak jsem tak nějak nevěděla, jak to vlastně brát.
Re: – Tím nechci říct, že je to špatný nápad, to rozhodně ne. Jen to příště udělat asi trochu jinak. 🙂
Re: – Tuhle anketu jsem neuvažoval jako velkou celoškolní akci, zajímal mě jen názor studentů a tak mi nepřišlo životně důležité psát jako hlavní téma dne. Navíc v komentářích jsou i důležitější oznamy než nějaká anketa Midara Kilahima a ty taky zapadnou. Já jsem pouze reagoval na reakci viz výše že „na Hog žádné info nebylo“. Pouze jsem vzkazoval, že bylo a to hlavně proto, aby si někteří konkrétní jedinci nestěžovali, že všechno hážu jenom na FB. Ale koukám, že ani tohle nepomáhá. A pokud si z toho hodnocení v rozpacích tak to se omlouvám. To že jsem to dal i na FB byl účel – chtěl jsem i vyjádření těch, kteří tu už nestudují a tím pádem nemají možnost názor zaslat.
Proč nebyla anketa tady? – Přece bývají ankety vyhlašovány přímo tady v DV nebo celoškolní ankety na úvodce, abych řekla pravdu, o téhle jsem vůbec nevěděla, fb rozhodně jako ryzí mudlovinu bojkotuju a jeden komentář na úvodce naprosto zapadne. Podle mě ani nemá cenu takhle bombasticky zveřejňovat výsledky hlasování, jehož se účastnilo tak nepatrné množství lidí. A přitom je to škoda, bylo by určitě moc zajímavé zjistit, který předmět je nejoblíbenější a kterého profesora/ku mají studenti nejradši! Nebylo by možné uspořádat podobnou anketu znovu a lépe? Oficiálně ve škole?
Re: Proč nebyla anketa tady? – Poslední věta mého článku nabádá k pokračování diskuse. Jediná diskuse která tady, bohužel, probíhá je kritika této ankety. Takže když se chcete vyjádřit, proč jste tak neučinila? V komentářích jsem očekával že budou probíhat souhlasné či nesouhlasné názory. Asi jsem se přepočítal. Jestli chce ale někdo udělat anketu znovu, prosím, nebudu mu v tom bránit…
Z jiného soudku – Má stejnou váhu hlas někoho, kdo zatím na Hog vystudoval 2 předměty, jako hlas někoho, kdo vystudoval x desítek předmětů? Pro mě osobně je v tom sakra rozdíl… Podle čeho hlasuje člověk, který prošel třeba jen dvěma předměty? Podle názoru ostatních? Nebo volí de facto jen z těch dvou?
Pro mě je to nic neříkající anketa.
Re: Z jiného soudku – A to si zas nemyslím, že hlas někoho, pro koho není Hog alfou a omegou jeho života nemá váhu. Nechovejme se, prosím, stylem: Ty tady netrávíš alespoň 20 hodin týdně a máš nějaký život, ty buď zticha! To bych opravdu nerada. Kolikrát se mi stává, že ti, kteří mají jen pár předmětů, si s tím dají skutečně záležet, kdežto hrotiči jen napíší požadovaný limit, aby měli body. A pak se někdo náhodou zmíní, že si někdo stěžuje, že nedostává bonusy. No proč bych měla dát bonus někomu, kdo to viditelně píše jen kvůli těm bodům?
– Ale já nechci nikoho znevažovat… Já jen říkám, jak mohu hodnotit něco, co neznám, takže nevím, jestli je to dobré nebo ne. 🙂
Re: – Pokud si pamatuju tak tady nikdo nehlasoval pro předmět, který by nestudoval. A za druhé. Jak by asi vypadala anketa „Jaký je váš nejoblíbenější předmět? Upozornění – pro daný předmět může hlasovat pouze osoba, která vystudovala minimálně dva jeho ročníky“? Promiň, ale nechoďme do extrémů. Já nechci nikoho omezovat aby vyjádřil svůj názor.
Re: – Ale tady se hodnotí oblíbenost. Už to, že si nějaký předmět zapíšeš, značí nějakou tvojí preferenci. 🙂
– Moc to řešíte 😀 vždyť o nic nejde, paní profesorka nedostane dvě stě galeonů za první místo a předměty které nejsou oblíbené se taky rušit nebudou..
Ta anketa sice není zrovna z nejpřesnějších, při tom kolik lidí hlasovalo, ale myslím že některé z předních míst by docela souhlasily v každé anketě, minimálně Literární semináře a mudlové.
– No – já si té ankety všimla, ale na FB prostě lézt kvůli tomuto nebudu – a jsem líná jít taky do sovince – jak už tu někdo říkal, mohlo se to dát do sloupečku jako oficiální anketa, to bych hlasovala. Nicméně, za nejlepší předmět bych vážně prohlásila LS poezii a tajemství cizích řečí. :))
Re: – A jak byste do toho sloupečku napsala předmět pro který hlasujete?
Re: – Já mám pocit že jste myslela že už nějaké předměty byly zveřejněny. Tady šlo ale o to aby mi každý napsal předmět dle svého uvážení 🙂 Myslela jste to tak?
Anketa – – nu, ono by to přece mohlo jít udělat stejně jako s volbou Osobnosti Hogwarts, tam také každý mohl napsat jméno, dokonce v prvním kole několik. Do připraveného formuláře. Tak což udělat stejným způsobem volbu nejoblíbenějšího předmětu? Logicky by tím vyplynul i nejoblíbenější profesor:)
pan Kilahim mě asi nepochopil.. – Já jsem si té zprávy na úvodce VŠIMLA. A nereagovala jsem ZÁMĚRNĚ proto, že se mi nelíbila forma (to, že základ je na FB).
Nikde jsem nepsala, že ta zpráva na úvodce nebyla – psala jsem že bych reagovala „pokud by byla na úvodce BEZ ODKAZU JINAM“ – tedy na hogdům (jen pro upřesnění odkazem nemyslím nutně link, ale textové odkázání se)
Obecněji vzato tím tedy říkám „pokud bude akce na Hog i na FB zároveň, zejména pokud probíhá primárně na FB, je to pro mě osobně dostatečný důvod ji ignorovat, protože nevidím žádnou přidanou hodnotu FB pro Hogwartské záležitosti.
Komentář jsem psala proto, že mi anketa o sedmi hlasujících přijde o ničem (v tomto počtu by mohl být zajímavý článek s názory konkrétních lidí ve větách, doplněnými o to, proč, kolik předmětů, vývoj zájmu) – a chtěla jsem tím říct hlavně to, že nenulový počet možných hlasujích byl zvolenou formou odrazen.
Přitom výsledky větší ankety s aspoň 30-40 hlasujícími by mě docela zajímaly.
– no do sloupečku bych dala všechny existující předměty..ale varianta podle sophie je lepší, když přemýšlím