Turnaj Shnilé dýně: 1. úkol

| Vydáno:
Milí čtenáři Denního věštce, přihodila se nám zvláštní věc. Závan větru přinesl až do naší redakce vůni opravdového podzimu, vlhkého listí, blátivé hlíny a… hniloby. Když se záhy na to ozval čvachtavý zvuk a zaklepání na dveře, všichni jsme strnuli. Kdosi duchapřítomně začal chrlit proslulé literární perly jako „je cosi shnilého v království dánském“ či „návštěva to, pravím k sobě, klepá na dveře – víc nic, jenom to a pranic víc“… A pak se dveře se zarachtáním otevřely…

K našemu překvapení se do redakce vkoulela dýně, původkyně oné silně podzimní vůně, a nad hlavou se jí třepotal netopýr. Za nimi vkráčel nejistým krokem kostlivec, nejistým proto, že mu stále povolovaly kolenní klouby. Vyložili nám, proč přišli, slovo dalo slovo, vypadávající zuby na tom nic nezměnily, a tak vám, naši odvážní čtenáři, přinášíme Turnaj Shnilé dýně.

V turnaji vás čekají celkem tři úkoly, které prověří vaši oddanost Halloweenu, přičemž na každý budete mít čas přibližně osm dnů. Odměna bude sladká víc než zápach mrtvoly, protože kdo projde všemi útrapami živ a s nezacpaným nosem, získá to privilegium sáhnout si pro odměnu až na slizké dno té kouzelné, shnilé dýně. Co v ní čeká? To samozřejmě zatím ani my sami nevíme, lze ovšem předpokládat, že to bude odměna halloweensky laděná.

PRVNÍ ÚKOL

Shnilá dýně se ukrývá na tajném místě, kdesi ve Smrduté bažině daleko za Zapovězeným lesem. Abyste tuto bažinu našli, potřebujete znát cestu. Abyste znali cestu, potřebujete mít mapu. Netopýr, který do redakce vlétl spolu se svými společníky, se zavázal, že vám ji přinese a že vás k bažině doprovodí. Nu, mapu přinesl, ale.. jaksi v rozpadlém stavu. Na vás tedy je si mapu cesty vlastnoručně slepit.

***


Slepit mapu…

***

S vychytralým výrazem hlavy blátem pomazané si stanovil svoje i kostlivec, který vám bude (za předpokladu, že do bažiny dojdete) pomáhat s druhým úkolem, zde jsou jeho slova, která napoví, co máte při svém putování kromě cíle hledat, abyste obměkčili jeho tvrdé kosti.

Do náruče příští doby
tě dovede dozajista
netopýří pískání,
přes hory, les, staré hroby
a mokrých bažin místa,
kde hniloba zavání.

Nebožák tu z dávných časů
dosud dřímá v oprátce,
chceš-li radu, svoji spásu,
hledej na každé zastávce
z jeho kostí symbol skrytý,
snad písmeno, snad jména kus.
Až to jméno budeš míti,
připomenout mu, kým byl, zkus.

Co je tedy nutné udělat pro splnění 1. kola turnaje?
1. složit kousky mapy a nechat se vést třepetáním netopýřích křídel
2. složit slovo, kterým kostlivce obměkčíte, aby vám pomohl s druhým úkolem

Kopii vaší mapy (printscreen) a kouzelné slovo pro kostlivce můžete zasílat do našeho externího sovince dvsovinec@gmail.com až do 13. října včetně. Za vaše úspěchy vám připočteme patřičný počet kůstek, které v závěru turnaje ukáží, kdo bude ten, který objeví nejskrytější poklad v nitru kouzelné dýně, a kdo si sáhne jen těsně pod slupku.

Pokud máte jakýkoli dotaz, neváhejte se zeptat zde v komentáři, popř. mě kontaktujte hradní sovou.

Pro Denní věštec
Nerys Heliabel Ghostfieldová

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *