Léto 2017 v číslech

| Vydáno:
Školní rok léto 2017 je už úspěšně za námi, čekají nás dlouhé prázdniny a vy si jistě nechcete už ničím zatěžovat hlavu. Ačkoli vás chápu, nebyla bych to já, abych se vás ani na poslední chvíli nezkoušela unudit výukovými fakty a počty.

Pokud jste byli na závěrečné slavnosti, tak jistě víte, že jsem porovnávala obecně školní roky léto a zima. Ty letní bývají zpravidla o něco slabší, poněvadž v zimě máme pouze jeden či dva týdny prázdnin na vydechnutí, načerpání nové energie, ve studentském případě na ušetření financí k zápisu, u pedagogů zase na vytváření nových tříd a předmětů. Oproti dlouhým letním prázdninám jsou dva chaotické týdny skoro nic, co si budeme povídat.

Přiznám se, že když rok léto 2017 začínal, měla jsem trochu obavy z nedostatku otevíraných tříd, z malé účasti na předmětech a mála seminářů. Ale semináře jsou kapitola sama pro sebe, s těmi bojuji každý rok. – směje se – Avšak navzdory nevlídným očekáváním, statistiky mluví o dost pozitivněji.

V roce zima 2017 bylo v databázi zaznamenáno 11 635 odeslaných úkolů (nutno však brát v úvahu i známky T, Z, O), zatímco v právě ukončeném roce se výsledný počet zmenšil na 10 594, z toho esejí bylo odesláno pěkných 567. Seminářově se počty také příliš neliší. Oproti počtu 1 814 za rok zima 2017 si v létě 2017 zapsalo semináře 1 621 lidí.

Je tedy vidět, že pokles oproti zimě 2017 nastal, avšak z hlediska výsledných čísel poměrně malý.

Zůstaňme ještě chvíli u seminářů. Za loňský rok se profesorům a zaměstnancům podařilo sepsat 18 nových seminářů, což je úctyhodné číslo a já osobně jsem za aktivitu všech svých kolegů nesmírně vděčná. Číslo 18 působí jako vysoká meta, které jsme v létě 2017 dosáhli, avšak jak jsem již říkala, každý rok se bojuje s nedostatkem seminářů a navzdory novým přírůstkům, i loni se objevily termíny, kdy v seminářové učebně nebylo skoro ani o co bojovat. Takže v tomto ohledu jsem sice také spokojená, snad ale kolegové neusnou na vavřínech a společně posuneme laťku ještě výš!

Pozastavila bych se také nad loňskou novinkou, a to nad dotazníky se zpětnou vazbou na vyučované předměty. Existují dva druhy dotazníků – jeden po odhlášení předmětu (pouze o jedné otázce na zjištění příčiny odhlášení) a druhý po úspěšném zakončení předmětu závěrečnou esejí. Ten je už o něco delší, avšak i ten se dá s přehledem vyplnit ani ne do dvou minut.

Ačkoli jsou dotazníky dobrovolné, v databázi je právě zaregistrováno 173 dotazníků po odhlášení a 198 po absolvování předmětů, což jsou na začátek krásná čísla, u kterých můžeme doufat v postupný růst. Dotazníky jsou právě zpracovávány a filtrovány, postupně budou v červenci rozesílány anonymně jednotlivým profesorům.

Nezbývá než udělat za loňským rokem léto 2017 tečku a spokojeně si užívat dlouhé prázdniny! (Čtěte: vydělávat peníze na zápis / vytvářet nové předměty a semináře.)

Pro Denní věštec
NaSaŠí Jackson

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *