Devatenáct statečných a zkoušky OVCE – a jak to s nimi bude dál?

| Vydáno:

Poslední den, kdy se mohou dopisovat písemné části zkoušek, je právě dnes. To, zdali je všichni stihnou, anebo se objeví tací jedinci, kteří si pozdě uvědomili, že se na jejich skládání ještě ani zdaleka necítí, se dozvíme pravděpodobně až časem. Co ale bude s těmi, kterým se povede studium zakončit? Vyprázdní se sborovna a budou případně moct učit, anebo jim nezbývá nic jiného než několik let v rozšiřujícím studiu, případně tmavě fialový hábit, který je pro aktivní jedince spíše za trest?

O tom, kdo a z čeho skládá zkoušky, by se toho jistě dalo také napsat dost, mohla bych udělat se všemi rozhovor a zeptat se jich, jak na tom jsou a tak podobně. Nedělám to nejen proto, že zrovna dnes bude mít jistě řada z nich napilno (kdo naslouchá hradnímu potrubí, brněním a dalším věcičkám, bez kterých se informátor neobejde, ví své), ale také proto, že se to dá zjistit relativně rychle i bez článku.
Jakožto studentku, která by jednou hodlala obdržet profesorský plášť (i když až v poměrně daleké budoucnosti), mě ale spíše zajímá, jaké vůbec má takový obyčejný student uplatnění poté, co složí OVCE.
To, že sborovna je přeplněná a profesorů je přehršle, to ví skoro každý. Stačí se jenom podívat do Informací o výuce, kolik předmětů je obsazených – oproti minulým letům jde o docela velký propad. A není to proto, že by snad studenti měli málo předmětů, podívejte se na bodování!
V jednu chvíli bylo v letoším roce tolik soutěží, že se téměř ani nedaly stíhat. Nyní se situace již uklidnila, ale je pochopitelné, že pokud se do sborovny dostane další nová tvář, můžeme se setkat s obdobným trendem – co má také člověk s tmavě fialovým hábitem dělat?

Devatenáct studentů není moc. Relativně zanedbatelný počet. Ano, de facto třetina koleje – ale tohle nejsou studenti jen jedné, nýbrž všech. Při vymazávání těch, co jsou s body v mínusu, se vymazává jen o něco méně (pochopitelně jak kdy). Devatenáct profesorů? To už je něco úplně jiného. Nebo jednoduše devatenáct zaměstnanců? I kdyby změnu barvy chtěla jenom polovina, bude to až dost. A ten zbytek bude asi pravděpodobně jednou vesměs také fialovět. A to se k nim již přidají další ročníky. V blízké budoucnosti se klidně může stát, že v rozšiřujícím studiu bude více studentů než v prvním ročníku té které koleje. Sborovna přeci není nafukovací, že ano? A kolik z těchto studentů v kdovíkolikátých ročnících rska bude čekat na to, až se uvolní nějaké místo a bude se moct přidat k „dospělým“? Jeden profesor odejde a na jeho post se bude tlačit patnáct nebo šestnáct studentů, které už nebaví studovat předměty (anebo už nemají co studovat) a zároveň nemoct dělat nic nového. Nebo možná začnou hromadně odcházet, když jim Hog přestanou cokoliv dávat? Já si osobně neumím představit, že bych studovala třeba ještě osm nebo devět školních let. Nebo umím, ale moc pěkná představa to není.
Dělá se s tím vůbec něco? Když se podíváte do ředitelny do jedné z tamějších sekcí, tak se tam jistý Martin Javor 18.7.2006 ptá, co bude dělat jednou, až složí OVCE (tedy přesněji „až vyjde ze školy“). Že ho to docela trápí. Odpovědí mu bylo, že je na to času dost – nemá se nic uspěchat a má se nechat překvapit.
Ještě pořád je času dost? Co nás překvapí? Zachrání nás snad Godrikův Důl? Bude tam něco, co budou moct dělat ti aktivní z nás, co zůstanou aktivní i po zkouškách OVCE a studování je po několika letech omrzí? Nebudou tam případně místa stejně protekční jako v Lese?

Já osobně bych, mimojiné, dělala každý rok něco jako „konkurz“ na profesora. Ti s nejlepšími, nejkvalitnějšími a „nejkouzelničtějšími“ předměty by získali na ten školní rok status profesora. Ten zbytek by zůstal tmavěfialový jako zaměstnanec školy či prostě „dospělák“ a měl by do dalšího školního roku čas na to, aby své výklady vylepšil na patřičnou úroveň. Případně nějaké časté prohřešky (neopravování úkolů, atp.) by se také mohly stát argumentem, proč tenhle rok tomuto neudělit právo učit ten předmět. Něco jako akreditace? Neříkám nutně, že by se to muselo omezit počtem, který by byl předem daný. Ale přijde mi, že takhle se učí i předměty, které jsou kvalitativně na poměrně podprůměrné úrovni a pokud by případný nováček mezi fialovými dokázal vymyslet nějaký, který by ho předčil – proč má být diskriminován tím, že v době, kdy byl přijat daný/á profesor/ka nebyla žádná tlačenice ohledně profesorských míst – zatímco v porovnání s těmi, co by předmět vymýšleli teď, by neuspěl a kdyby se mělo jednat o jeho zfialovění letos, tak by se „nedostal“?
Osobně mě jiné řešení nenapadá – rychlé a s okamžitým efektem. Obzvláště proto, že se zde jedná o dlouhodobé vyhlídky, které se – pravděpodobně – jen tak nezlepší. Pokud se něco nestane. Třeba někdo ukápne některým profesorům do pití omlazovací lektvar s nezvratným účinkem… To by se mohly začít dít věci. 😉 Každopádně je potřeba vymyslet něco komplexního, na což já nemám ani buňky, ani pravomoci.

Ať tak či onak, jde podle mě o palčivé téma. Pokud ho nebude potřeba řešit ještě letos (protože ze studentů skládajících OVCE nebude mít o fialovou barvu moc lidí zájem), tak příští rok už téměř určitě. A co teprve ten další?
Myslím, že právě teď, když tiká OVCujícím studentům konec termínu na písemnou část, spouští se s tím i menší časovaná bomba. Nevím, kdy vybuchne, ale chtělo by to se na ni připravit.

Komentáře

  1. S tím nemohu než souhlasit, – možná vedení školy v začátku tak daleko nedomýšlelo, snad se tenkrát s tolika dostudovanými absolventy ani nepočítalo – ale už by to opravdu nějakou změnu chtělo.

  2. milá, zlatá – Milá, zlatá, zelená… vyhodit profesora ze sborovny?? Tak takové návrhy už ani nedávám… neb jednou byl přijat a něco takového přece nelze! Mé ruce jsem svázané více než si myslíte.. Ale faktem je, že problém to je.. já to řeším vlastně každý rok, kdy se mi vycházející studenti ptají na možnost stát se profesorem. Ale napadá mi i další možnost.. když jsou ti studenti tak aktivní, nemohli by oni sami přijít s nějakou možností, co dělat po ukončení studia? Když učit všichni nemohou… vždyť nápady nemusí nutně mít jen stávající „vedení“ školy.. Proč mámit tuto odpověď jen z pana ředitele, není to samospasitel..

  3. Podle mého názoru – by se ta profesorská imunita omezit mohla. Světle fialoví (ale vlastně fialoví obecně) nemusejí skoro nic a mohou mnohé; skoro všechno. A že oni to mnohé mohou i poté, co nedělají to málo, co musejí (v případě profesora je to pak včasné umístění vlastnoručně napsaného výkladu do své třídy a opravení úkolů v termínu), to už je alarmující. Tak proč jim pořád jen strhávat peníze (nebo ani to ne), když jim stejně na konci měsíce přijde výplata neúměrná jejich práci? Proč je jednoduše nevyrazit, aby si svého místa začali vážit – byť zpětně? Čímž neříkám, že to tenhle problém vyřeší, to rozhodně ne. Ale stejně mi přijdou fialoví neúměrně protěžovaní – jako student jsem toho dělal víc, nebo alespoň srovnatelně s tím, co dělám teď. Teď ale jsou mé pravomoci x krát větší. Ale proč takto omezovat (respektive nedoceňovat) aktivní jedince na úkor starých a vyschlých vykopávek? 😉

  4. – Článek je to zajímavý, nicméně trochu zavádějící a přehnaný. Hned na úvod bych rád podotkl, že 90% zfialovělých dosavadních ovčáků okamžitě využilo svého práva na „odpočinek“ a o žádnou aktivitu zájem cíleně nejeví.
    Obecně mě pak článek navádí na pasivní dojem „Udělal jsem ovce/stal jsem se fialovým, tak si VY pro mě koukejte něco vymyslet a zabavit mě!“.
    Ve skutečnosti ale pokud je někdo aktivní a chce, tak příležitostí je mnoho. Každý tmavě fialový například může: -vyspisovat soutěže, tvořit kvízy, vypisovat semináře, skládat cku, sbírat bv a tituly, podílet se a budovat RP, stmelovat komunitu a pořádat slavnosti, plesy, organizovat profesorské/studentské večírky, stát se redaktorem DV, tvořit nové žabky, budovat a starat se o zkomírající školní spolky atd.. atd… Tohle vše není ani za mák podmíněno profesorským statusem (který má navíc už jenom třídy řádné výuky), a kolik tmavě fialových něco z toho dělá?? A věru plno z toho je pěkných věcí, které jsou bytostně potřeba a nabízí obrovský potenciál, bez kterých škola nutně strádá. Kde je problém? Určitě ne tam, že není co by fialoví dělali, ale vidím ho v jejich pasivitě, a to ať již úmyslné, nebo plynoucí ze sloganu „haló, vymyslete mi a přidělte aktivitu, uvidím jestli mě bude bavit“.

    1. Re: – No, já ale mluvím o budoucnosti. A o tom, že když někdo chce být profesor, tak ho tmavě fialová neuspokojí.
      Jedno CKÚ ročně je spíš výsměch. Ok, profesor má svoje povinnosti a ti s méně časem by jich víc nestihli (ale i tak). Jako tmavě fialový? To má být nějaká motivace, co dělat? Sbírat bv jistě může – bez výuky? Budeme tedy mít třeba čtyřicet zaměstnanců školy (za dva, tři roky třeba – navíc), z čehož tak polovina bude pravidelně vypisovat neuvěřitelné množství soutěží, aby si nahnali bv, které jinak získat nemůžou? A pak jsou semináře, dobře, ty chybí a nebude ani trochu vadit, když jich bude víc a víc nových. Jinak totiž ti samotní tmavě fialoví nebudou mít na jaké semináře chodit – ti aktivnější je totiž navštěvovali už jako studenti. Ale kolik tak seminářů za termín můžou napsat? Deset? Dvacet? To asi těžko, to by se na ně ani neměl kdo přihlašovat. =D Kvízy skoro nikdo nedělá (myslím vyplňování) – zaprvé proto, že jsou mezi nimi věci jako „škára“, o kterých ani google nic nenajde (a jsou kouzelnické asi tak…nijak), zadruhé proto, že některé jsou špatně (tj. dáte správnou možnost a ono nic) a zatřetí proto, že když se při kvízu hog seknou, tak máte po výsledku (což člověka naštve i při čaroku a vypadá pak, že je vlastně docela hloupý, i když se jenom sekly hog), je to tedy docela adrenalin, když doufáte, že tentokrát se neseknou… Mě to tak na půl roku vždycky odradí. Pořádat slavnosti a plesy může, ale ty taky těžko budou každý týden? Když není tombola, tak se tam lidi ani moc nehrnou. A spolky jsou a to, že nefungují, tak za to můžou především ti lidi v nich, že nic nedělají – ale ano, tmavě fialový se může případně z nudy angažovat ve spolcích s ostatními.
      Tmavě fialová ale stále nutně znamená, že bude existovat málo studentů oproti velkému množství zaměstnanců. Jednou. Neříkám, že zítra. Kdyby těch 19 lidí letos odešlo do tmavě a světle fialova, máme o 19 zaměstnanců víc. Nezmražených jich máme momentálně 52? Takže to by bylo 71? A další rok? S tím, že jediné, co můžou sami od sebe dělat – ti neprofesorující – jsou v podstatě ty soutěže, semináře a kvízy? Ve zbytku totiž potřebují nějakou aktivitu i někoho jiného. A když se tenhle počet bude dál zvyšovat, tak jich jednou bude třeba víc než studentů? Deset soutěží, co budou denně končit? Dvě stě předmětů, z čehož ale bude obsazená tak půlka? Obrovský výběr, to jo. Dvacet tisíc bodů ročně ani nemrknu? Fialoví budou mít hromadu peněz – protože na nic jiného soutěže dělat nemůžou?
      Ano, doteď OVCovali hlavně ti, kteří se těšili, že nebudou muset nic dělat – dle toho, co říkáte vy. A myslíte, že to tak bude napořád? Že ve chvíli, kdy mdm Angela bude muset odmítnout třeba pět studentů se zájmem profesorovat, tak budou ti samí lidé nadšeně vypisovat soutěže a jinak se neúčastnit? S vidinou, že se z nich profesoři stanou jenom v případě, že někdo ze starších profesorů ze svého místa odejde? Ano – říkáte, že můžou dělat jiné věci. Ale sami těžko. Na to vždy potřebují aktivitu ostatních a ti chodí na předměty a sbírají body. Osobně ve kvízech v současné době – a v současné podobě potenciál nevidím. Když se koná jakákoliv akce bez tomboly, tak tam přijde pár zájemců (a „pár“ myslím třeba pět – krom výjimek, jistě) a zbytek se o to nezajímá. Tvořit nové žabky bude jistě fajn – a ony nějaké jsou? Slyšela jsem, že nějaké vytvořené byly, ale do oběhu se nedostaly. Pravděpodobně jediný exemplář kartičky č. 40 – o tom snad ani nemluvit.
      Anebo můžou zůstat v rozšiřujícím studiu a studovat až dokud někdo ze starších profesorů neodejde? Tajně doufat, že ten a ten opravdu učit přestane, atp.? A cítit se špatně, ale vědět, že jinak z vás profesor nikdy nebude? I když máte v hlavě materiál na čtyři předměty, které by lidi zajímaly? I když by vás to bavilo a chcete po tolika letech studia učit?

      Já osobně netuším, jak tohle vyřešit. Proto to nadhazuji jako téma – podle mě právě včas. Nemyslím si, že by letos musela mdm Angela odmítat tolik lidí. Ale jednou to přijde a nebude to za x let, ale poměrně brzy. Ať nad tím přemýšlím, jak chci, tak mě nenapadá komplexní řešení, jak si se situací poradit. Krom toho omlazovacího lektvaru pro některé profesory, kteří by si třeba chtěli vyzkoušet žít v kůži studenta. To by na nějaký čas jednou, až by před dveřmi kabinetu inspektorky výuky stálo patnáct až dvacet lidí s výklady a ona by už radši ani nevycházela, třeba pomoct mohlo. Na druhou stranu můžeme dělat, že jakože nic. Ono to ty lidi třeba po pár letech čekání přestane bavit a smažou se a profesorovat už chtít nebudou.

  5. – Slečno, BV nejsou za výuku, ale za semináře a těch se plně účastnit mohou i tmavě fialoví. A jak říkáte, pokud jsou kvízy na tom tak špatně, je to právě jedna z výzev pro fialové aby s tím něco udělali a vytvořili kvízy lepší.
    Ohánět se oslavami každý týden není poněkud nasnadě, když aktuálně je jedna do roka pořádaná ještě k tomu vedením školy. U spolků jste si odpověděla sama, šikovný fialový může z nyní nefunkčního spolku udělat přímo konkurenta hog a o nudě bych zde nemluvil. Žabky nějaké vytvořeny byly, nějaké z nich byly dány do oběhu, jiné nikoliv, je to o kvalitě a vhodnoti. To že bude fialových 70? no a co. Řekl bych, že důležité je kolik z nich je aktivních. Středobod všehomíra není profesor, možnosti podílu na chodu hog jsem uvedl výše, a upřimně, kolik z těch potenciálních a odmítnutých fialových uchazečů na profesora ukázalo co umí a angažovalo se třeba pomocí výuky seminářů?

    1. Re: – Já měla pocit, že jsou i za otevření třídy… Ale jelikož profesor nejsem a nikdy nebudu (protože v době, kdy budu chtít, bude stop stav), tak to pochopitelně nemůžu vědět jistě. 😉 Ale mě to netrápí, mě studovat baví. Sice ne ve Zmijozelu, ale to je už můj problém. Já bych ráda profesorovala, ale dokud budu mít co studovat (což třeba za deset školních let nemusí být zase tak jasné, že budu), tak si klidně studovat budu. Ale já jsem výjimka. =)
      Tím, že budou nové kvízy, se ale nevyřeší to, že tam pořád mezi těmi, co člověk radši ani nezačne, budou strašit věci, které se tam ani nikdy dostat neměly.
      No, já mám pocit, že jich bylo víc. A nejenom oslav, ale i různých akcí. Občas i nějaká beseda. Pamatujete na hudební večery? Jelikož na ně nikdo nechodí, tak fialové odradí je pořádat. Takže ano, letos nic moc. A já se tomu nedivím, protože mě by taky nebavilo pořádat něco pro pět studentů, kteří by přišli, zatímco zbytek by se dál neúčastnil… A lidé na ně vesměs prostě chodí jenom když je tam ta tombola. Bohužel. =)
      Ne, u spolků jsem si neodpověděla sama. Spolky dlouhodobě nefungují, vždycky chvíli jakože ano, dva tři členové jsou aktivní a občas strhnou někoho dalšího, ale postupem času zájem utichne a spolek spíše přežívá. A nemyslím si, že i kdyby se nějaký tmavě fialový přetrhl, tak by s tím něco dokázal udělat – protože je to právě o těch samých lidech, kteří se neúčastní akcí a kteří ani nedělají nic v těch spolcích – krom pár případů. Těžko udělá z něčeho, čeho se nikdo nechce dlouhodobě účastnit, něco víc – bez těch lidí. To by musel umět opravdu strhnout davy a takových lidí zase na Hog tolik nemáme – a většina z nich jsou profesoři. =)
      Já ale nemluvím o minulosti… Mluvím o tom, že se teď do sedmého ročníku a k OVCím dostávají tací, kterým ta tmavě fialová stačit nemusí, protože prostě chtějí učit. Mluvím o tom, že třeba zrovna letos je absolventů rekordní množství a že už to nebude tak, že se ke zkouškám dostanou jenom dva nebo tři lidi, kteří by se mohli oba do přeplněného profesorského sboru dostat. Mluvím o tom, že zatímco fialových bude víc a víc a budou chtít být aktivní, tak budou narážet na to, že aktivních je více než dost a že toho nebudou moct dělat tolik. Že na profesorských místech budou tací, co nemají tak kvalitní výklady, ale protože byli přijati už dřív, tak na profesorovi zůstanou – kdežto nový zájemce si bude muset nechat zajít chuť. A ano, časem tihle zájemci přijdou o chuť cokoliv dělat, protože uvidí, že to nikam neplyne a že budou takhle moct soutěží a seminářů vyhlašovat milion, ale nikam výš se nikdy neposunou.
      To, že doteď problém žádný nebyl, protože všichni dostali v podstatě to, co chtěli – to může v blízké budoucnosti přestat. Proto ještě jednou zdůrazňuji, že nemluvím o těch, co zfialověli loni nebo předloni, ale o budoucnosti. A o tom, že už letos jsem od jedné studentky slyšela (a to byla hodně aktivní studentka), že na profesorech je prý plno. Což naprosto chápu, protože je to vidět. A věřte mi, že pro některé z nás by tmavě fialová nutně znamenala to, že bychom se nudili a nemohli dělat to, co chceme.
      Dobře, podle vás problém není a když chce být někdo profesor, tak si může trhnout nohou a má se stát tmavě fialovým a nechat si zajít chuť a případně x let čekat. Podle mě problém je a bude potřeba to řešit – když ne letos, tak v budoucnu určitě. Chápu, že se neshodneme, ale pro mě problém přetrvává a tím, že mě tu uklidňujete, že student přeci může být zaměstnanec a dělat dál to, co dělal jako student (krom studování předmětů a toho, že CKÚ už může dělat jenom jedno ročně, namísto dvou) a případně vypsat nějakou soutěž a seminář (když už jich nebude vypsáno tolik, že se tam „nevejde“ – ono totiž kdyby to takhle bralo víc lidí, tak se potom dostaneme k velkému počtu všeho a k tomu, že nikdo nebude ve finále dělat nic, protože toho bude „moc“), se nic nemění a pořád mi to nepřijde jako že je to řešení.

  6. – Musím říci, že souhlasím se slečnou Cerridwen. Podle mě vždy platilo jakési nepsané vnímání, že být tmavě fialový je hlavně pro neaktivní, je to tedy „něco méně“ než být profesor, i když se to tak třeba oficiálně netváří. To, že si za to třeba do jisté míry mohou tmavě fialoví sami, je věc jiná. Ale podle mě slečna Cerridwen dobře pojmenovává problém, že za chvíli bude na škole mnohem více zaměstnanců, než je potřeba. Nevím, jaké lukrativní pracovní příležitosti by třeba mohl poskytovat GD nebo jiné rozšíření projektu Hogwarts, ale opravdu si myslím, že současný systém se za chvíli sám ukáže jako neudržitelný.

    Pozn. Fialoví kvízy vypisovat sice mohou, ale bohužel jim je již půl roku nikdo nemůže schvalovat, takže nač je psát do šuplíku…

    Na druhou stranu bych ještě ráda připomněla, že je možné psát i knihy do knihovny, to by mohlo těm méně společensky založeným vyhovovat 🙂

  7. těžké téma – todle je strašně složité – minimálně z pohledu „vedení Hog“. Kritizovat, totiž, jde velmi lehce, to zvládne každý – naprosto.

    Trochu nesouhlasím s tím, že je nyní „právě včas“ s tím něco dělat. Teď už je pozdě, to se mělo řešit už před nějakou dobou. To je ale jedno.

    Příležitostí je hromada – problém je v tom, že „dělání kvízu není nic pro mne“, „na slavnosti stejně nikdo nechodi, tak proč je dělat“, „spolky? ty nefungují, nebudu tam psát “ nebo „žabky se stejně do oběhu nedostanou“. Všude je slovíčko „ne“. Měli by se tedy zamyslet hlavně ti, kteří se vymlouvají.

    Co by jste očekávali od vedení školy, že s tím udělá? Godrikův důl, ať už bude, jaký bude, neposkytne práci pro tmavě fialové. I tam to bude omezeno počtem lidí prostě.

    A to chcete vystavět obrovský svět okolo Hogwarts? S hraním RP? Nejste to, právě vy, slečno Cerridwen, která jste proti RP na Hog? že tu nechcete hocz?
    A navíc – na škole je čím dál mín lidí, věci okolo Hp prostě padají. A práce okolo Hog je pořád hromada a nemusíte tomu věřit, ale i programátoři mají mudlovské životy. Nemohou trávit stovky hodin vývoje projektu, ze kterého prostě není ani koruna. A můžeme se tu vesele plácat po zádech, jak to děláme jen tak pro radost a pro vaše obveselení. Ano, i proto. Ale v rámci mezí.

    A jak to tu tak čtu – tak nikdo nepřišel s jediným konstruktivním a reálným řešením, kam Hogwarts posunout dál – ať už ve směru HP, nebo se rozšířit do nějaké vlastní iniciativy.

    Mimochodem – žabku číslo 40 má víc lidí jak jeden, je to zhruba uměrny počet lidi k tomu, jak dlouho je k dispozici.

    1. Re: těžké téma – Hocz tu fakt nechci, proti RP ale taky nejsem, něco mezi je podle mě vyhovující. 😉 Problém je ten, že když se začne něco RP dělat, tak půlka lidí se začne chovat RP neúměrně. Ale fakt jsem nikdy neřekla, že nestojím o RP. Jenom hrát ho full-time by podle mě z Hog udělalo něco jiného než jsou.
      A ano, slovo ne je poměrně důležité. Kvízů můžu vymyslet milion, ale budou tam hezky zevlit, protože je nikdo nebude dělat – krom pár výjimek, které to ještě nepřestalo bavit/nováčků. A jako… Ve chvíli, kdy vidím, jakou má účast taková akce, ve které není tombola – a že jsem se jich jakožto studentka účastnila dost, nebyla jsem z těch, kteří by nad každou akcí mávli rukou, že „nemají čas“ a šla dál debatovat do VSky o tom, jak jsem byla na brigádě/v práci… Tak bych prostě jako fialová opravdu něco vyhlásila jenom občas, když bych věděla, že mi tam někdo přijde. Nebo bych pak mluvila sama se sebou? Nebo s nějakými dvěma kamarády, které bych tam natáhla? A to je realita, která na hradě platí a z pozice řadového tmavěfialového se ani změnit nedá, to by se museli změnit lidi tady – což se změní těžko. To samé platí o těch spolcích. Ono se nedá zase vymyslet tolik věcí. Máme tu návrháře – to každý dělat nemůže. Máme tu vaše kulturní názory – dobře, to je hezké. Kolik lidí vám to čte? Ale je fakt, že nad těmi jsem už přemýšlela, ok. Co dál jde vyhlásit za spolek? Létavci být nemůžou – protože by měli přístup někam, kam jiní ne, mimo tréninky a zápasy. Proto se odmítli, že? Lesníci – to samé. Můžu si tu udělat klidně spolek milovníků žužu bonbonů, ale stejně půjde jenom o krátkodobou akci, která zanikne, pokud nebude mít v něčem oporu. Lidi na Hogu dávají svojí aktivitou ohledně spolků jasně najevo, že o ně zrovna moc nestojí. Raději půjdou napsat soutěž na body/srpce.
      A vím, že to nezmění ani vedení a neříkám, že programátoři nic nedělají… To zase prr. To by mě ani nenapadlo.
      A mimochodem píšu, že už tiká časovaná bomba… Ano, mělo se to začít řešit dřív. A nevyčítám nikomu, že se to řešit nezačalo. Já sama tu přiznávám, že nápady nemám. Proto jsem o tom alespoň napsala, aby se to třeba řešit začalo a někdo s nějakým návrhem přišel. Protože to je do budoucna neudržitelné. Kdybych měla nějaký nápad, tak ho rovnou přednesu někam výš, žel, nemám. A nečekám, že to všechno vyřeší nějaký jeden člověk z vedení, kde něco takového píšu? =)
      Já o žabkách četla v Corvinovi, myslím… Ale třeba jsem si to špatně interpretovala. 😉 (To není útok, jenom poznámka. =))

      1. Re: Re: těžké téma – no, Kulturní názory náhodou četlo vcelku dost lidí 🙂 a to nemluvím pouze o přístupech z Hog 😉
        Ale nebyl čas psát ani nutit psát, tak jsme je zavřeli. Jede se dál, svět se nezboří 🙂

        Nu, a kdo tvrdí, že co píše Corvinus, je vždy pravda? 😀 Článek o žabkách byl napsán stejně jako kterykoliv jiny. V tom článku bylo něco uveřejněno, ale všecko to byly jen dohady, co ja vim.

        Není moc lidí, co má přístup k tak hlubokym statistikam, aby viděli, kolik je kterych žabek v oběhu, a ti to rozhodně nikde nevyzrazují 🙂

        Jinak – to, že má už někdo hotovou sadu 31-40 znamena, že už tu žabku ziskal, nemyslite :))

        1. Re: Re: Re: těžké téma – Právě to „nutit psát“… Když se najde víc lidí, co chtějí něco dělat… Nevylučuji, že jednou třeba fungovat budou, ale v současné době – jaký spolek opravdu funguje? =) A udělal by s tím něco jeden člověk? Upřímně? =)
          Však říkám, že to byla jenom poznámka. =D Právě se tam psalo o jednom exempláři, myslím, ale nechci mystifikovat… =D Vím, že minimálně jedna je, ale o více exemplářích jsem neslyšela. =) Každopádně dělat žabky – ono s animacemi taky neumí celý hrad tak, aby se na to dalo koukat. A na jak dlouho to někoho zaměstná? To by za chvíli těch kartiček mohlo být třeba 200? =D Ale alespoň by bylo co sbírat, to je fakt. =D Tak to máme vyřešené tak dva tři lidi… =D
          Já tenhle článek a to všechno opravdu nemyslela jako útok „tak a něco nám vymyslete“, ale jako výzvu k tomu, aby se o tom začalo alespoň přemýšlet. Protože se mi prostě nezdá, že by se to vyřešilo samo, ač by to bylo jistě super. =) Třeba někdo s nějakým funkčním nápadem přijde, mě nic než ten omlazovací lektvar a případná „akreditace“ prostě nenapadlo. 😉

          1. Re: Re: Re: Re: těžké téma – Kulturní názory jsou spolek na pár měsíců. Jinak se to definovat nedá. Dlouhodobě to rozjet? Nejsem si uplně jisty, že to je bez velkeho usili možné.

            200 kartiček neni na škodu, pokud je odpovidajici počet karet střibrnych.

            No, a vy jste si opravdu doteď myslela, že nad tím ještě nikdo nepřemýšlel?

          2. Re: Re: Re: Re: Re: těžké téma – Ale i tak, kdyby bylo, tak těžko jenom díky tomu, že by se našel nějaký tmavě fialový, co by to spravoval celé sám a většinu času by si tam i sám psal… To chce prostě tak či onak víc lidí.
            Jop, bylo by to hezké, ale animace tu taky neumí v uspokojivé kvalitě udělat všichni a že by to byl zrovna někdo tmavěfialový – ale ok. Kartičky jsou fajn. =)
            Ne, to jsem si nemyslela. Ale přišlo mi, že se nad tím spíš mává rukou s tím, že je času dost anebo že se to nějak vyřeší… Tím nemluvím o všech na hradě. Mi to prostě přijde jako poměrně aktuální problém. =) Nad kterým se může mávat rukou a můžeme si zacpat uši a zavřít oči „lalalá, nic neslyším ani nevidím, problém není a neslyší ani nevidí mě“, ale tím nezmizí. Nevylučuji, že takový pocit mohu mít jenom já nebo že nás bude „jenom pár“, ale nedalo mi to o tom nenapsat. =) Pokud si to někdo přečte, zamyslí se a třeba ho něco napadne, tak jenom dobře. Pokud ne, tak ne. Můžu být odbyta, že to zveličuju a že o nic nejde, nikomu jeho názor neberu. 😉

  8. – Tsech, vyjádřila bych se, ale jsem líná číst ty komentáře: takže takhle, pěkný a pravdivý článek 😀

    1. Re: – Paule, tady je důležitý fakt, žé éra Harryho Pottera prostě končí. Už není tolik zapálených lidí, jako když byly první knihy a rozhodně už jich sem nedostaneš tolik, aby se tenhle stav vyrovnal.
      I když bude reklama, počítej s 50% úmrtností, i když bude reklama, někteří se nemusí do hradu ani dostat a i když bude reklama, nikdo ti nezajistí, že se ti lidé přihlásí, přijdou a budou tu s námi.

      Tohle podle mého není o reklamě…

      1. Re: Re: – A nikdo nezajistí, že je hrad nafukovací bude ochotný prijímať stále viac a viac študentov, aby bolo dosť práce pre všetkých dospelých. A že nám tu raz nespadne všetkým na hlavu. 😉

      2. Re: Re: – Já vim, že končí. Právě proto by tochtělo nabrat silnougeneraci dřív,než skončí úplně. Naše naděje ještě přiživuje natáčení filmového posledního dílu. Když nebudeme dělat reklamu, tak o to míň bude prváku dál. Sice se tim zvýší plodnost těch „horších“, ale z toho se stejně ti lepší prosadí.

    2. Re: – Aby jste jako věděli, tak podstivě děláme reklamy do všech matematických učebnic a zajišťujeme tak další generace! 😀

  9. Navrhujem brainstorming – Som rada, že tu takýto článok pribudol. A hoci niekto, kto cíti zodpovednosť za chod Hogwart môže nadobudnuť ten dojem, nemyslím, žeby bol namierený ako kritika voči vedeniu školy alebo dokonca voči programátorom.

    Ten problém tu je. A tento rok sa ukazuje vypuklejšie než po iné roky. Sama tiež momentálne netuším, aké systémové riešenie by sme mohli prijať. Ale je dobre, že sa téma otvorila a každý kto má záujem sa môže zapojiť do snahy o jej riešenie.
    A pokladám za veľmi prínosné, že sa objavil práve v celočarodejníckej tlači a nie len v študentskej rade, v zborovni alebo dokonca v riaditeľní. Takto sa môže do diskusie a hľadania toho správneho riešenia zapojiť naozaj každý.

    Ako učiteľka kouzelnickej tvorivosti oceňujem tento prvý krok a navrhujem hneď ďalšie. Vlastne ich už navrhla slečna v článku a následnej diskusii.
    Skúsme sa všetci zamyslieť nad tým, čo by sa dalo vymyslieť. Môžu to byť (v prvej fáze) celkom bláznivé a nereálne nápady.
    Skúsme si aspoň na čas zakázať každé „nie,“ „nedá sa,“ „to by nepomohlo“ …. a vôbec každú kritiku.

    Možno sa nám takto spoločne podarí objaviť nápad, ktorý drieme niekde veľmi hlboko a bez spoločnej práce by nikdy neuzrel svetlo sveta. Ale bude to nápad, ktorý nám pomôže nielen vyriešiť problém, ktorý nás ťaží (a bude ťažiť ešte viac), ale vďaka nemu sa posunie Hog niekam do nových kvalít…


    Priznám sa, že sa už na to teším. Dúfam, že sa to podarí!

  10. Prváků se nabírá – každý rok spousta a myslím, že tak 30% vůbec ani nezačne studovat a do dalšího školního roku vydrží tak desetina…no možná pětina. V tom to není.
    Napadlo mě, že řešením by mohlo být, že by ti aktivní „neprofesoři“ mohli vymýšlet a organizovat nějaké dlouhodobější celoškolní akce, třeba jako bylo Z.L.O. – letos je sice Sedmiboj, ale ten se doopravdy týká jen soutěžících, zatímco do boje proti Z.L.U. a záchrany profesorů se mohl zapojit každý. A je fakt, že po profesorech, kteří mají na starost výuku, to asi nemůžeme chtít, ale mohl by být nějaký speciální fialový akční tým… někdo by vymýšlel scénář, různé „bojové úkolyů, někdo by třeba něco nakreslil, jiný naprogramoval… mohlo by to být něco RPG, ale i neRPG… prostě něco, v čem by se koleje zase snažily o nějaký společný cíl. Co myslíte?

    1. Re: Prváků se nabírá – Přijde mi, že tohle tu tak nějak úplně zapadlo. 😉
      Programuje tu tým programátorů a nejsem si jistá, že kdyby za nimi nějaký tmavě fialový přišel s tím, že něco „amatérsky“ naprogramoval, tak by to přijali rovnou a hned v té podobě… Ale nechci předvídat. =D A tihle programátoři jsou všichni tři světle fialoví, jeden z toho ředitel a dva z toho ředitelé kolejní. =D
      Zase Z.L.O. bylo super proto, že se v podstatě nic nedělo a najednou něco. Kdyby se stalo pravidlem, že by se něco tak velkého dělo pořád, tak by se to postupem času omrzelo. Ale aby se něco dělo aspoň občas – to by bylo fajn. Tenhle tým by spolu každopádně musel beztak spolupracovat, to by bylo na nich, někdo by to třeba zvládnul ve dvojici, proč by ne. A muselo by jim to být naprogramováno (nebo to udělat úplně bez programování, něco by taky šlo, jenom by to nebylo tak masivní). Ale aby se to dělo pořád – mě v téhle souvislosti napadlo přidat hradu dějovou linku.
      Jsme v době někdy po Harrym, máme tu svoje vlastní „celebrity“, svoje vztahy, tak to přenést trochu do RP tím, že by se začalo něco dít v kouzelnickém světě a my na to mohli nějak reagovat – nenapadá mě teď přesně co by to mělo být – na čemž by se někteří (také jak kteří, ne všichni touží po RP) dospělí mohli vyřádit. Na druhou stranu by to pak dopadlo tak, že by přišel nějaký všemocný bystrozor, kdykoliv by se stalo cokoliv trochu „mimo“ a všechny pozavíral… =D Přijde mi, že jsme jakožto škola od toho světa až moc odřízlí. Hrajeme svůj famfrpál – co dělá famfrpálová liga mimo školu? Třeba by mohli tmavě fialoví vytvořit profesionální tým, proti kterým by se naprogramovala různě „překlikatelná“ družstva a chodilo by se na zápasy? Různé zahraniční „novinky“ ohledně toho, co kdo vymyslel a nevymyslel a provedl a že se vynalezlo nové kouzlo… Ono i to „ministerstvo“ by asi neuškodilo – jistěže by nemuselo nic dělat, prostě by bylo a vydávalo by výroční zprávy a „zákony“ platící nikoliv pro školu (aby ji neovlivňovali), ale pro kouzelnický svět jako takový, to by mohlo bavit ty, co zase tolik do rp nejsou. Ale je potřeba k tomu udělat nějakou zpětnou vazbu, protože nikoho nebaví si něco vymýšlet pro sebe a aby se tím sám kochal, žjo. =D
      Achjo a já už se fakt uklízím někam pryč… =D

  11. mírný souhlasonesouhlas – Přijde mi, že Cerri v argumentaci trochu přehání – myslím, že pokud opravdu chce učit, tak minimálně cestou tmavě fialová-aktivní, s kvalitními semináři se k učení dostat může.. Možná bude muset být nejlepší, ale to tak nějak je součástí hry, ne?

    K dlouholetým profesorům – to jsou ti, kteří chtěli dělat profesorskou práci tehdy, když nebylo plno jiných zájemců, když jsme si spokojeně studovali.. A za to jim patří dík 🙂
    Možná by nemuselo být špatné nabídnout těm profesorům, kteří nestíhají, dočasný přechod do tmavěfialové – s relativně snadným návratem do aktivního stavu (před vrácením vypsat dva semináře, co já vím).. Měli by tím možnost odpočinout si – bez toho, aby to bylo nevratné, možná by někteří zjistili, že bez hory úkolů jim je líp – a někteří by načerpali síly..

    Pokud budou tmavofialovět takové zástupy, tak si myslím, že nemusí být tak těžké aby se mezi nimi našla aktivní trojice, která si svůj spolek rozjede (a ve třech udrží i přes ochladnutí prvního nadšení)

    Čímž chci říct, že pro nejaktivnější asi problém nebude.. A pro ostatní.. nevím, proč by měli mít tmavě fialoví něco specifického proti studentům… Možná klubovnu (pokud nemají přsítup do sborovny), pomocí které by mohli organizovat ve vlastní činnosti..

    A úbytek nováčkovckých počtů – to mi přijde jako zajímavější téma.. se sedmým dílem filmu se třeba stav trochu zlepší, ale.. Nejsem si jistá, na co je lákat – teoreticky by se mohla reálně vydat kniha s tvorbou hradních obyvatel (uvědomuju si komplikovanost, ale není to úplně neřešitelné), ale..
    Podobné – udělat psací soutěž, která primárně nebude uzvřená a bude se propagovat, reálně vyhlašovat na nějaké akci..
    ALE to by chtělo organizaci někým fialovým s přiměřenými vlastními kontakty.. Tedy nemůže to dělat náhodný tmavofialový..
    Cílem tohoto asi je navrhnout jít nováčkům aktivně naproti – něco pro ně udělat, aby si někteří řekli „ti, co to dělají musí být fajn parta, tam chci taky“

    1. Re: mírný souhlasonesouhlas – No já teď učit nechci, taky teď neOVCuju (a ještě pár leto nebudu) a nespustila jsem tohle téma kvůli sobě, takže to nevztahuj na mě. Každopádně být nejlepší – součást hry? Odkdy, tady je přeci základem snižovat laťku, aby ji mohli přeskočit všichni. ;-D (Malé rýpnutí, nemohla jsem si ho odpustit.)
      Právěže když bude takových lidí hodně a budou čekat na to, až se uvolní „tam nahoře“ místa, tak to problém bude, i když budou aktivní. Až potom bude těch zaměstnanců (všech odstínů) přes stovku a budou všichni zájemci o „postup“ vehementně vypisovat soutěže a semináře, aby měli co dělat a jako co je bude čekat? Budou vlastně vnitřně doufat, že nějakého profesora přestane bavit profesorovat? To, že student bude mít možnost dělat deset soutěží denně (pokud se tomu přizpůsobí organizace u supervizora), tak to bude super. Když se do tří školních let objeví padesát nových předmětů, tak taky budu spokojená. Dám si půl roku ve škole pauzu jako jistá nejmenovaná a budu se skvěle bavit. Ale to je právě to – dojde k ohromné nerovnováze. Už na začátku tohohle školního roku to bylo vidět, každý den končilo několik soutěží a to se sešlo jenom pár aktivních fialových. Když se jich sejde dvacet? Třicet?A pro koho potom budou ty soutěže vypisovat? Studenti je všechny stíhat nebudou. Fialové to časem přestane bavit se o to snažit – navíc si nahrabou tolik galeonů, že už to ani nebudou potřebovat. (Mimochodem, proč vlastně nedostávají zaměstnanci BV za vypracovávání soutěží? V nějakém měřítku? Třeba deset bodů pro studenta = 1 BV pro fialového? Nebo klidně méně. Neznám hodnotu 1 BV. Třeba by to někdo využil.) Ale budou dál ty soutěže vypisovat, protože co jim zbyde, když potřebují být co nejaktivnější? Dokonce jsem si letos všimla, že bývají občas prázdné i semináře. To za mých mladých let (ani po zavedení omezení) nebylo, to byly prázdné tak dva, co se vyhlašovaly pravidelně – pořád…
      A k těm, co jsou tu déle – jop, je fajn, že vždycky bylo co studovat. Na druhou stranu říkáš, že takový student, co se dostane do tmavě fialova, bude muset být nejlepší z nejlepších – ale jenom mezi těmi, co jsou stejně jako on „venku“ – proč? Proč prostě nepoměřit i ty stávající s tím, jak to chodí „na trhu“? Já myslím, že řada profesorů se nemusí bát, že mají kvalitní výklady. Ale všichni ne. Ale jako jasně, to je tvůj názor, pohoda.
      Jak už jsem psala – spolky jsou super, ale do hradu jich moc nenacpeš. Jakože tematicky. Můžeš mít spolek psavců – ale od toho máš SS. A koho nebaví psát povídky, tak ten je nepíše. Co dál? Kreslení? Ti můžou posílat do obrazárny. Muselo by to být něco opravdu RP, ale to se tu bude realizovat těžko. Jediné, co kdy (co jsem já zažila, ok) nějak delší dobu fungovalo, byla Šikmá – protože tenkrát to byla v podstatě móda – navrhovat. Pak ty Kulturní názory a možná nějakou chvíli Fotospolek? Přiznám se, že mi nikdy spolky nepřišly jako stěžejní část Hogu a že je to spíš okrajová záležitost, o kterou nikomu moc nejde a téměř nikdo se jí ani nechce věnovat. Svoje koníčky dělá a vedle toho je na Hog. Na Hog je dělá v rámci soutěží a dostává za ně odměnu. Málokdy to funguje tak, že se svým končíkům (Hog samotný nepočítám) věnuje na Hogu „jen tak“. A beztak spolek podle mě to, že máš třídy, kam ti chodí studenti a píší a tvoří ti úkoly, které můžeš hodnotit a debatovat skrz ně s nimi a… A tohle všechno ti prostě spolek nenahradí. Stejně tak jako odpověď na nováčkovskou otázku: „A co učíte?“ bude v případě toho, že někdo čeká, až se uvolní místo (s pěti napsanými předměty), a to už několikátý rok, docela bolestivá bych řekla.
      A pořád tu platí to, že profesor je „něco víc“ než řadový zaměstnanec. Ať se na to podíváš jak chceš. Možná je to tím, že on něco musí dělat? Kdežto tmavě fialový nemusí vůbec nic, nemá v podstatě žádnou povinnost. Spousta lidí potřebuje právě nějakou tu – malinkatou – povinnost, aby dokázali jet naplno. Co se stane, když tmavě fialový měsíc nepřijde na Hog? Nic.
      Každopádně když jsi to tak vztahovala na mě – mě by třeba nebavilo nemít s výukou nic společného a nefialověla bych bez možnosti profesorovat. Proto si plánuji dlouhé rozšiřovací studium už předem. Dokud budu mít co studovat, aby mě nevyhodili s tím, že nemám zapsaný žádný předmět…
      Nalákat nováčky je jistě potřeba – nevím jestli zrovna nějaké psaní by to zachránilo, upřímně. Ale kdo ví. =) Ale i tak – nahoru pořád bude přibývat čím dál tím víc lidí a i kdyby přibyli nováčci (jakože přibývají, ale většinou docela brzo odejdou, však kolik nám jich letos zůstalo), tak to řešení odsune, třeba bude místo pro dalších pět profesorů… Ale časem to tu bude nanovo. Ze začátku nekončily takové masy lidí, ale brzy to už začne. Bude se pořád zvyšovat nabídka soutěží, seminářů, ale poptávka bude pořád stejná – tedy spíš bude klesat s tím, jak bude do tmavě fialové chodit čím dál tím víc lidí, zatímco přírust nováčků bude stagnovat/mírně klesat. A z dlouhodobého měřítka jednou pravděpodobně nastane chvíle, kdy se ta křehká rovnováha rozlomí. A mám pocit, že řešit to pak bude pozdě.
      A pokud je to chaotické, tak se omlouvám, jsem už dneska poněkud mrtvá. 😉

    2. Re: mírný souhlasonesouhlas – K těm nováčkům… Já žiji v domnění, že škola stále některé studenty odmítá, že je stále jistý nadbytek zájemců. Třeba to tak není, nevím. Na druhou stranu si nemyslím, že by přibírání dalších a dalších bylo řešením, neboť vím, jak jsem vždycky otrávená z toho, když je nějaká slavnost – ať již na začátku nebo na konci roku, na kterou se nahrne půlka školy, takže pak člověk nedělá nic jiného, než že odhazuje jednu škrknu za druhou a ze slavnosti reálně nic nemá. To je pro mě i jakási výtka vůči plesům a všemu „hromadnému“, protože to dopadá dost podobně. Na společnou zábavu je podle mě jakýsi max. +/- 20 osob, pak už nastává podle mě chaos a nebezpečí škrkního útoku. Co jsem tím chtěla říct? Především to, že si nemyslím, že je pro školu řešením přibírat nějak výrazně více nováčků. To nic podle mě neřeší.

  12. – Hmm, ja se slecnou Cerri souhlasim ve vsech bodech. Hlavni problem aktivnich tmavefialovych vidim v tom, ze oni sice mohou delat kdeco, ale nemaji zadnou povinnost to delat, zadnou odpovednost. A komu takovato aktivita potom vydrzi? Ja osobne muzu byt ve svem jadru aktivni clovek, ale kdyz nemam povinnost vypsat kazdy mesic x soutezi, dopadne to tak, ze nakonec nevypisu ani jednu. Kdyz nemam povinnost vypsat seminar, proste ho nejspis nevypisu, to bych opravdu musela mit nejaky zachvat silene nudy – ktery nemam, protoze u mudlu se najde zabavy vzdycky dost. Coz me proste ve vysledku od Hog odtrhava. Jiste, ja jsem dikybohu profesor, tze me to nemuze odtrhnout uplne – nejake povinnosti tu precijen mam – ale nemit tyto, jsem uz davno pryc, minimalne duchem. Tim nechci rict, ze by vsichni tmavefialovi meli mit nejake povinnosti – ti, kteri chteji jiz jen odpocivat, necht odpocivaji. Ja jen mluvim o alternative pro ty, kteri odpocivat nechteji. Plneni povinnosti (tedy toho, na co by mel dany zamestnanec uzavren pracovni pomer – a nerikam ze to musi byt zrovna povinnost vypsat x soutezi za mesic, nicmene muze, stejne tak to muze byt organizace zabavy, muze to byt vedeni spolku.. ono priznejme si, ze Filius si ten DV taky vede pekne sam, proc by to nekdo stejne schopny nezvladal stejne s DKD treba? Je sice pravdou, ze bez lidi to nejde – ale zajem lidi lze pritahnout, jen se to chce snazit – tyto povinnosti by si mohl nastupujici student stanovit sam, mohla by existovat nabidka pracovnich prilezitosti vytvorena nekym, kdo dokaze videt na Hog mista, ktera lze vylepsit) by ale logicky melo byt nalezite financne ohodnoceno, aby se aktivni zamestnanci nehazeli do jednoho pytle s unavenymi.
    A libi se mi navrh slecny Queti na prechazeni mezi svetle/tmave fialovou – otazkou jen je jestli a kolik profesoru by ho vyuzilo? Tohle nedokazu vubec odhadnout… U me by to treba v uvahu neprichazelo.

    1. Re: – Ano, s těmi povinnostmi souhlasím naprosto (psala jsem to výše aniž bych viděla tenhle komentář =D). Možná by to pomohlo, na druhou stranu pak by se všichni nahlásili na vypisování soutěží…
      Ale je fakt, že povinnost je prostě potřeba pro spoustu lidí – zejména lenochů a těch, co mají rádi prokrastinaci, už jenom proto, že spousta takových si hrad našla právě proto, aby měla u čeho prokrastinovat. Ve své podstatě, i když si to třeba neuvědomili předem. =D
      Mě ještě napadla kacířská myšlenka přerozdělit funkce, že by třeba supervizor soutěží byl tmavěfialový a ne profesor, atp., na druhou stranu si na některé funkce nedovedu představit alternativu a toho, kdo na ni v současnosti je, bych zase ani náhodou nechtěla dávat pryč z profesorského postu. A kolejní ředitel – tmavě fialový… Říkám, kacířství. =D Ale je zábava nad tím přemýšlet. =D
      (To, že je pan šéfredaktor až téměř mimořádně schopný vedení, to se všeobecně ví, ale to, že takto schopných lidí na hradě potkáme poměrně málo – a většinou, téměř ve všech případech, jsou to lidé, co už fialový hábit nosí – to je věc druhá… =D Ale neklonujte ho… =D
      A to, že se za články do DV dávají peníze, zatímco za příspěvek do spolku ne – anebo takový, že to nebude „dost“, to je pro chamtivé studenstvo taky poměrně určující – alespoň mám ten pocit. A já bych třeba klidně tvořila do spolku – kdyby byl nějaký, kde by se chtělo něco, co jsem schopná vytvořit, ehm – ale když by to tam tak viselo a neměla bych o to nějaký enormní zájem a „nic by z toho nebylo“ – a to nemusí být nutně peníze, stačí to, že by se na to třeba někdo podíval a dal by komentář – tak by mě asi jen tak někdo nedonutil. To by musel být jó někdo. Ale ani sem nepíšu „pro peníze“. Napíšu článek jenom když opravdu mám tu potřebu, přijde mi zbytečné psát „o ničem“, když by to nikdo nečetl – a to jenom proto, abych dostala srpce, to si radši udělám tu soutěž… ;-))
      Právěže mi přijde, že by to nevyužil téměř nikdo – anebo ne ti, kteří neplní svoje povinnosti, ale ti, co mají pocit, že nestíhají, což ale může ve svém důsledku vyřadit dobré profesory. Smutným faktem je, že mezi předměty jsou i takové, co jsou v porovnání s ostatními opravdu „špatné“. Veřejně tu jmenovat nebudu. Kdyby nastálá situace opravdu navodila něco jako je „trh“ a to, že by učit mohli jen ti, co by měli výuku nejkvalitnější, tak by to nebylo zase tak špatné. Jednou by stejně bylo těch opravdu kvalitních moc a dostalo by se to na stejný „bod“, takže řešit se to musí tak či onak.
      Mám ale ten pocit, že k tomuto to nepovede a spíš se bojím, že řada potencionálních kvalitních profesorů „zakrní“.
      Pro případné „povinnosti“ bych ale rozhodně hlasovala, přimlouvala se za ně. A aby z toho plynuly nějaké „výhody“ oproti těm, co si povinnosti nezvolí. A kdo nic nebude plnit, nic by nedostával, o výhody by přišel, zůstal by „řadovým nicnedělajícím zaměstnancem“. Ale nemusely by to být jenom peníze… A třeba by mohli mít nějakou kancelář? Chápu, že kabinet ne. =) Ale upřímně mě moc povinností nenapadá. Jakože variací, aby právě všichni neskončili na tom, že musí vypsat deset soutěží měsíčně. =D

      1. Re: Re: – Ako profesor tvorivosti a autor príspevku kdesi vyššie sa teším všetkým nápadom a návrhom. Len tak ďalej, pridávajte ďalšie, upravujte tie, čo už padli a nebojte sa zapojiť aj tí, čo zatiaľ svoj návrh nevyslovili. Aj keď bude nedokonalý.

        Aj keď by som bola nerada, ak by sa niektoré návrhy prijali tak ako boli prezentované. Napríklad myšlienka „trhu práce“ má jednu podľa mňa vážnu trhlinu. Už teraz sme svedkami toho, že sa porovnáva kvalita výkladov, „kvalita profesorov“. Myslím, že je to daň za zvyšujúcu sa kvalitu a stabilitu našej školy. Ale skúsme sa pozrieť trošku dozadu. Prečo tu vôbec všetci sme? Chceme sa hrať. A k hre patrí takmer neodmysliteľne výmena rolí. Mnohí mudlovsky dospelí si tu užívajú v roli mladučkých študentov a je mi ľúto, že je takmer nemožné opačné postavenie, aby sa aj neskúsené deti mohli zahrať na vážených profesorov.
        Tým samozrejme nechcem povedať „držme si tu silou mocou každého kto mal to šťastie, že sa medzi profesorov dostal a ďalší už proste nemajú šancu“, to by som si protirečila. Ale zdá sa mi osviežujúce mať aj predmety, ktoré nie sú práve „kvalitné“. Ich prínos spočíva v niečom inom. Ak by boli všetky predmety „kvalitné“ podľa jedného meradla, tak by to tu bolo strašne rovnaké a nudné.

        Takže aby som sa vrátila k pôvodnej myšlienke. Každý nápad, návrh si cením. Ale neostaňme pri jeho prijatí / odmietnutí. Poďme ďalej a možno sa nám podarí niečo skombinovať, upraviť, vyladiť… alebo aspoň byť inšpiráciou pre niekoho ďalšieho, kto príde s definitívnym riešením.

        1. Re: Re: Re: – Ten trh práce jsem nemyslela zase tak krutě, že by to muselo být tak a tak. Jenom – vystudovala jsem toho opravdu hodně. A jsou předměty, které nejsou ani kouzelnické a ani pořádně propracované, občas se mihnul zrovna vložený výklad, že profesor nemá čas (i když ten předmět byl vypsán už rok předtím, tj. buď musel být a stačilo ho zkopírovat anebo si za ten rok, případně i dva, ani nevzpomněl). Občas se zase mihnul nějaký ten výklad, který byl zkopírovaný z netu. Dřív jsem často byla vyvedená z míry, když po mně bylo chtěno, abych v podstatě půl dne prohledávala internet, zatímco výklad nebyl dlouhý a spíše šlo o bezduché „plkání“ – toho už je teď méně, aspoň doufám. =) Nemyslím si, že „kouzelnický a víceméně kvalitně zpracovaný – osobou profesora a ne tetičkou wikipedií nebo jinou stránkou – předmět“ je tak striktní kritérium. Onen profesor, když má třeba jeden předmět, tak musí napsat 8 výkladů, které by kvalitní měly být. Případně je vylepšovat, přizpůsobovat (byly předměty, u kterých jsem, i když byly dávno zrušené pololetní eseje, narážela na zmínku o tom, ať ji nezapomeneme udělat…maličkost, ale to to toho profesora nezajímá?), když udělá poprvé pár překlepů, tak další školní rok je opravit, číst si to po sobě…
          Mimochodem, když mluvím o kouzelnickém, nemyslím tím, že si tu budeme dělat kouzelnické kruhy a vyvolávat duchy, ale aby to opravdu mělo nějaký námět, který je pojat kouzelnicky. Takových předmětů je spousta a je vidět, že to jde.
          A pokud to někdo nezvládá ani u jednoho předmětu, případně si jich takhle nabere víc… Tak od toho je profesor a pokud tohle nedělá, tak proč má tu výsadu mít? Chápu, že každého baví jiný typ úkolů a o tom tu neříkám ani slovo. Nechtěla bych, aby tu byly všechny předměty stejné. Ale aby všechny měly nějakou kvalitu a byla radost do nich dělat úkoly, to ano. A ve chvíli, kdy by nějaká tlačenice o místa vznikla, tak prostě ano, z pozice studentky by mi to vyhovovalo v tom smyslu, že předměty, do kterých je téměř utrpení psát úkoly (já prostě nemám potěšení z psaní úkolů pro někoho, kdo si nedá práci s psaním výkladu) by třeba zmizely v „tlaku trhu“. Nevadí mi představa, že někdo čtrnáctiletý/patnáctiletý bude psát výklady, pokud budou mít hlavu a patu a budou v určitém ohledu něčemu přínosné – a kvalitní tak, jak jsem popsala výše. Tj., že ty výklady ten člověk sám napíše a dá si s nimi tu práci a nebude to bezduché plkání o ničem, kde je víc obrázků než textu (pokud si to předmět nevyžaduje), bude to nějakým způsobem kouzelnické (učit se tu biologii v mudlovské terminologii, třeba, to myslím není potřeba – pokud tomu někdo dodá kouzelnický náhled, tak už neřeknu ani popel), atp. To, jestli to někdo pojme třeba dětsky, to mi bude putna (pokud se pokusí vyvarovat pravopisných chyb, ochotný člověk, co něco opraví, se najde a ne že ne). 😉
          (Chtěla bych se naučit vyjadřovat se krátce… =D)
          Ale tohle problém dlouhodobě nevyřeší. Napadlo mě to jenom jako takové opatření, když opravdu místa nebudou – porovnat, sdělit výtky a opravdu s tím něco dělat.
          A už se pokusím mlčet… =D

          1. Re: Re: Re: Re: – Aha, tak potom sme sa asi nepochopili. Už som sa totiž stretla s tým, že niekto si vzal podobné slová na seba „viem, že moje výklady nie sú veľmi kvalitné, zbytočne zaberám miesto schopnejším…“ Preto mi to prišlo ľúto, že už teraz máme tendenciu uprednostňovať tzv. objektívnu kvalitu, ale som presvedčená, že v rôznosti je krása – a to často aj na úkor „kvality“.
            Ale pokiaľ ide iba / hlavne o dochvíľnosť a to, že vôbec sú výklady a DU zadané… a že ich napísal profesor sám a nejakým spôsobom (ľubovoľné akým) ostatných svojim predmetom obohacuje, tak v tom prípade by som súhlasila.

  13. – Nechci se nijak vměšovat do debaty (přesto souhlasím s Cerri), jen mě tak napadlo… Co ještě studium prosloužit několika nástavbovými ročníky (4 – 5), jakousi vysokou kouzelnickou školou? Mohli by tam pouze ti, co složili OVCE a to na základě vlastního rozhodnutí, RS by zůstalo. Pro tuhle možnost by mohli být noví speciální profesoři a předměty (s o něco náročnější úrovní), na které by měla přístup pouze skupina postupujících lidí. Studenti by nadále zůstali členy své koleje, jen by byli někde dál a měli by nové možnosti místo toho, aby dál seděli v RS a čekali, až se objeví předmět, který ještě neměli, a nebo nedělali téměř nic v tmavě fialové. I tohle řešení by se sice po nějakém čase vyčerpalo, ale přidalo by to čas a navíc i nová profesorská místa 🙂

    1. Re: – Ja myslim, ze neco na tento zpusob (specialni predmety pro pokrocile studenty) navrhovala uz kolegyne Arengil loni na letnaku, ale myslim, ze bylo receno, ze to neni mozne, protoze kazdy student ma mit pravo studovat plnou skalu predmetu, ktere skola nabizi… nebo se pletu? No ale proste i kdyby, zjevne se to nezavedlo. Osobne by mi to nevadilo, ale jak rikate, problem vidim v tom, ze jde opet jen o docasne reseni.
      A ten navrh slecny Cerri na akreditace se mi libi – ale myslim, ze to je bez sance =) Skoda, mozna by to nekoho donutilo ony vyklady typu „prominte, nestiham“ po letech konecne doplnit…

      1. Re: Re: – No, pořád lepší dočasné řešení než žádné. A speciální předměty pro pokročilé studenty nikomu nebrání ve studování celé škály předmětů které škola nabízí, nikdo by je neměl zakázané, jen by je prostě mohl studovat až později. Pátý ročník předmětu taky můžou studovat až po čtyřech letech studia…v tomhle ten problém snad nebyl.. Ale to je jedno, v každém případě to vypadá jako docela dobré řešení a byla by škoda ho nevyužít.

        1. Re: Re: Re: – No, on byl kdysi problém i u astronomie, které chtěl mít p. Ségolas sedm ročníků a že prý víc než pět nejde, že prostě víc stupňů nebude, takže bych se nedivila, kdyby byl problém právě v něčem takovém. A tuším, že to chtěl potom pojmout tak, že vypíše další dva ročníky pro pokročilé, kam by ale nemohli ti, co nemají vystudováno všech pět předchozích a byl odbyt… Ale nevidím do toho úplně, žjo. 😉
          A mám pocit, že jsem něco na tenhle způsob slyšela, že se to navrhovalo a zavrhlo… Jakože to „vyšší studium“. Nejsem si teda jista, jestli to nebyl spíš Pragáč a už vůbec si nevzpomínám, kdo to říkal, ale když to sl. Bete připomněla, tak si na to mlhavě vzpomínám. =) A taky mi to přijde jako fajn nápad – alespoň dočasný. Jenom aby to pak nedopadlo tak, že ti, co už fialoví jsou, si vypíší dalších pět předmětů pro ty „vyšší ročníky“ a na nikoho nového stejně místo nezbyde. Ale byla by to motivace, proč dál studovat.
          A jako vím, že se to ve sborovně nějak řešilo, ale mi opravdu připadají dvě CKÚ ročně pro studenta málo (o tom jednom pro fialové ani nemluvě) a minimálně těmhle, co by studovali teda tu „vysokou“ bych jich dovolila víc – protože by měli možnost studovat ještě další předměty navíc. To, že bych to zvýšila celkově, to se téměř bojím navrhovat. =D

      2. Len malá poznámka – Len malá poznámka k niekoľkoročným výkladom „promiňte nestíhám“. Viete, niekedy človek ani nevie, že je vo výklade nejaká chyba. Ak majú študenti akýkolvek problém, mali by sa profesorovi ozvať. Je to určite príjemnejšie, ako ked sa o probléme dozvie až napr. od inšpektorky, že sa študenti sťažovali. Prečo sa nesťažujú priamo profesorovi?

        Ano, ani ja som nechápala, že si niekto môže svoj výklad neprečítať pred začiatkom termínu. Aj po rokoch. A vždy som si výklady čítala a stále nanovo upravovala… Ale priznám sa, že po tých x rokoch učenia ma už nebaví čítať si stále to isté. 0:-) A tak sa môže stať, že nejaký nedostatok vo výklade unikne.

        1. Re: Len malá poznámka – Hmm, nevedet, ze mam ve vykladu omluvu, ze nebude? Nevim, no… 😉 Myslim ze to spis zavani takovym „vim to a je mi to fuk“. Ale souhlasim, ze je lepsi rict profesorovi narovinu do oci, co si o jeho vykladech myslim, nez to resit za jeho zady. Na druhou stranu – pravda nekdy boli a ne kazdy ji unese. Vzpominam si na jeden ukol ke kolegovi Krisovi, ve kterem se ptal na nas nazor na Taj lesa – a kdyz jsem mu popravde napsala, co si o jeho zkopirovanych vykladech myslim, dostala jsem D a sprdavaci sovu k tomu, ve ktere jsem byla poucena, ze je velice snadne odsoudit cloveka, o kterem nic nevim, o jeho problemech a vytizenosti (pominu to, ze se jeste vyslovne na muj nazor v DU ptal). Omluvila jsem se tedy dalsi sovou a nase dalsi vztahy jiz byly ok. Jak by ale asi reagoval nekdo podobny, kdo by se na muj nazor ani dobrovolne nezeptal? Nebo jak onehda Filius bojoval za zkvalitneni vyuky a vybranym profesorum psal osobni sovy s tim, ze pokud nezmeni pristup, bude kontaktovat Inspektorku – odpovedi bylo, ze si ma hledet jako maly usmrkany ctvrtak (nebo co byl) sveho a z predmetu, ktere mu nevyhovuji, se odhlasit… Netreba rikat, ze k naprave nedoslo.
          Ono proste primy kontakt je fajn, je cestny a vhodny – ale efekt pokulhava…

  14. – nevím co je na RS špatné a vůbec si nepřipadám jako RSko diskriminovaná a nepotřebná. je fakt, že se nemůžu kromě honby za poháry ničeho účastnit (sedmiboj, B4…). no ale fialovosti se nejde zbavit, studentkosti dycky:)

    a když nevíš co by, můžeš si vyskillovat nebelvíráka, zmijozeláka, havraspárce a mrzimoráka 😀

    1. Re: – Tak víš jak, někomu to vyhovovat může a nikdo ho nechce rušit. Někdo studuje s tím, že se těší na „klid v rsku“ nebo „klid v tmavě fialové“, ale někdo studuje s tím, že pak bude chtít dělat něco nového nebo že se někam posune a rsko ho v tomhle ohledu neuspokojí. Nikdo ti nebere, že tobě to vyhovuje.
      Vyskillovat jakože najednou? ;-D A jenom ta představa… Brr. Jsou koleje, do kterých člověk vyloženě nezapadne… =D

      1. Re: Re: – já jsem RSko, protože mám kolej ráda. fialovost je o jednotlivci, který hrabe za sebe. A něco novýho?

        já jsem nadšená z magíků, ze změn z famfrpálu.. Jako fialová bych si moc nezahrála. Za prvé tam je nyní hodně chytačů a profesoři nehrají tak často – trénink a pak MOŽNÁ s vítěznou kolejí.

        Mě byla nabídnuta fialovost vedoucím OVCÍ. toto bylo moje rzhodnutí a jsem ráda, že jde dál studovat.

        1. Re: Re: Re: – No jasně. Ale ne všichni kolej zbožňují. A i ti, co ji zbožňují tak když pro ni makali sedm školních let, tak si třeba můžou myslet, že jí nemají co dát. Nebo že chtějí zkusit něco dalšího. Nebo cokoliv. =)
          Magíci jsou super, ale taky je jednou nasbíráš všechny – a chceš jít třeba sbírat ty profesorské. Nenasbíráš je bez učení předmětů. 😉 A krom těch zbydou takové jako je „40 000 zkušeností v soubojáku“, které jsou téměř nesplnitelné, ale to ani nebudeš hrotit. Nebo teda těším se na to, až to někdo hrotit bude. =D A famfrpál taky spoustu lidí nebaví, většina to hraje z donucení, že to „kolej potřebuje“, ale od málokoho slyšíš, že by ho bavilo u toho sedět a klikat. A to, že profesoři nehrají, nechápu, protože už podle mě zfialovělo tolik bývalých elitních hráčů, že by tým postavili – a to takový, který by mohl konkurovat, ne-li přímo vyhrávat.
          Nikdo ti nebere možnost dál studovat a jo, rsko je skvělá možnost. Jenom prostě všem vyhovovat nebude. Nemusí. Jsou lidi, kteří se prostě na fialovou – profesorskou těší. A kteří si toho studia užili dost a už studovat nechtějí. =)

  15. – Nevím nakolik „mám právo“ se do takové debaty zapojovat když ještě tak úplně dokonale neznám onu situaci na hogwart, ovšem něco prostě musím říct.. (tak se nedivte, jestli něco plácnu vedle :D)

    Měla bych jedno řešení, jak kontrolovat kvalitu předmětů. (Vlastně je to řešení, které jsem rozebírala v úkolu z Osobností.) Kdysi dávno tady ještě fungovaly takové poplatky, za které se mohl do výuky kdokoli podívat, ovšem úkoly nebo tak nedělal, tudíž ani body. Má to sice své mouchy, ale hrad, včetně profesorů, kteří to posoudí lépe, takhle mohl kontrolovat, jaké ty předměty vůbec jsou, protože p. Angela taky nestíhá obíhat všechny výklady všech předmětů a kdyby profesoři věděli, že jejich výklady může kdokoli zkontrolovat, možná by se to snažili psát poctivěji. To je jen okrajní řešení, napadlo mne v souvislosti s jedním úkolem od mdm Betelgeuse.

    Jinak souhlasím s Cerri, že zaměstnanci jsou tu i z mého pohledu méně než profesoři. I já jsem si říkala hned napoprvé, že bych zaměstnancem být nechtěla, protože ve srovnání se studentem bych tu opravdu neměla co dělat. Soutěží je sice dost, ale ještě si pamatuji, jak jich jeden den končilo sedm a všichni se vzbouřili.
    K tomu mám jeden naprosto obyčejný návrh. Jsme kouzelnický svět a škola, a přesto tady nemáme hlavní orgán jako Ministerstvo kouzel. Vím, že by to nejspíš bylo na organizaci a program těžké, ale kdybych byla znuděným zaměstnancem (mluvím o budoucnosti) nejspíš by mne potěšilo vzít k sobě ještě pár takových zaměstnanců, hyperaktivního profesora a několik studentů a vytvořit nový projekt. Jetliže opravdu zaměstnanci nemají co dělat, mohlo by jim být toto navrhnuto a třeba by je to i bavilo a byli by rádi, že jsou zase zapojení do chodu hogwarts. To je samozřejmě pouze návrh na aktivitu, kterou by si mohli vytvořit sami. Nevím jak dlouho by jim to vydrželo, také záleží na tom, kolik by se jich sešlo aktivních.
    Názor s navrácením profesorů do let studentů se mi celkem líbí, ale nevím, kolik profesoru by něco podobného chtělo. Je totiž fakt, že někteří by si „podkopali autoritu“ ale zase by bylo velice zábavné jeden rok profesorovi vykat a druhý zase tykat. (Nejde mi jen o oslovování, myslím celkově chování k němu.)
    Každopádně si myslím, že čím dřív se problém řešit, tím lépe.
    A problém dne mého názoru vzniká tehdy, kdy jej někdo vidí a tady jej očividně vidí více lidí.

    1. Re: – Právo zapojovat se mají všichni, ne? 😉
      Ono jako kontrola… Já si pamatuji, že jeden čas to bylo přístupné i bez poplatku… I když mě možná paměť klame, to byly ty časy, kdy zelená byla zelenější, kachnička kachničkovitější, galeon galeonovitější a hog hogovější… Na druhou stranu podle mě je na hradě x lidí, kteří by téměř z fleku mohli mdm Angelu „poslat na výklad“. Někteří z nás si i výklady předmětů, na které chodili, archivují a mohli by vznést podnět, jestli to a to je ještě ok a tak podobně. A já si ani nemyslím, že by byl problém v tom, že by se nikomu tohle dělat nechtělo nebo že by s tím nechtěla dělat nic mdm Angela. Když někdo řekne, že by to pomohlo a opravdu by se něco udělalo a nebyla by to zbytečná práce, tak pochybuji, že by se pár lidí, co by tohle udělali téměř s nadšením, nenašlo. I když proč to tedy nehodit někomu nudícímu se tmavě fialovému, ať si to všechno přečte od začátku do konce, ať mu někdo ta práva dá… Ale zase by to jako úsudek jednoho člověka fungovat nemuselo a bylo by lepší mít posudek skupiny lidí a to i lidí, kteří na základě toho kterého výkladu a zadání úkolu ten úkol opravdu museli napsat… Ehm, už zase se vykecávám… Anebo zveřejnit všem, ok, ono to stejně bude číst maximálně cca deset lidí a ti by mohli sami zformovat nějakou tu „poradní skupinu“. Není to špatnej nápad.
      Hm, hm, jako… Jo, super, ministerstvo, hromada pracovních míst. A co by dělalo? 😉 Dej tam kohokoliv hyperaktivního, nakonec by to skončilo jako SR, která nemá mandát vůbec k ničemu (krom jedné ceny ročně) a pokud se něco nepokusí vykřičet si článkem v DV nebo přes sovy fialovým, tak ji jakože sice někdo čte, ale… Většinou, když jsem o SR a její aktivitě slyšela, nepřišlo mi, že by buď a) v jistých dobách někdo (krom asi jedné…či dvou…výjimek) něco chtěl dělat, b) v jiných dobách, že by někdo z ní opravdu něčeho dosáhl – v té návrhově-takové úrovni. To jsou fakt výjimky, aby se něco prosadilo. Upřímně řečeno pochybuji o tom, že by ministerstvu někdo dovolil něco řešit – a když by už někdo na to ministerstvo šel, tak by jistě něco chtěl řešit. Takže já v podstatě chápu, proč nic jako Ministerstvo kouzel nemáme – bylo by to super, ale tak trochu si neumím představit, na co by nám bylo. =) Mohli by si vymýšlet zákony, co se netýkají školy – protože o škole nemají právo rozhodovat. Z toho by mohla být spousta článků v DV, oběžníky, případně nějaká RP věc, to nepopírám. Ale od začátku by se muselo dát najevo, že to, že je to MK neznamená, že budou opravdu ministrovat – což by byla věc, co by ty ambiciózní fialové na MK táhla. Ale pokud by tam šli výhradně lidé, co si chtějí zahrát na RP úředníky a vymýšlet de facto „zbytečné“ zákony a přehrávat z toho aféry, tak jakože jo, tak bych si dovedla představit, že by to fungovalo. =)
      No, podkopali autoritu… Já si zase umím docela vážně představit, že stejně jako někoho může přestat bavit být po 8 letech studování stále studentem, tak někoho může přestat bavit profesorovat. A že by si třeba rád prošel znova ten cyklus studenta – obzvláště ti, co třeba vůbec neměli příležitost – dodělal si předměty, které „za něj“ nebyly, NKÚčka a tak. A buď to udělat jako rozsáhlou RP akci (nasbírat budoucí profesory i s výklady, pak udělat něco jako ZLO, těm, co by se chtěli vrátit, nalít ten lektvar nebo kdovíco, omladit je, v reakci na to „omladit prof. sbor“ a vyptátrat viníky a konstatovat, že to takhle zůstane a že profesoři dostali spoustu let navrch) anebo vytvořit místečko v kabinetě mdm Angely s tímhle lektvarem (napadá mě souvislost s „Drink me“ =D), kam by mohli profesoři přijít a nahlásit, že by jakože rádi. Jako taky si neumím představit, jak by studovali třeba p. John a p. Nekro a boj o pohár by byl jistě zajímavý… (To nic proti nikomu, jenom si to intenzivně představuji. =D) Stejně jako nevím, jestli profesory rozřazovat na základě jejich starých kolejí nebo jim dát znova test? Mohly by vzniknout zajímavé paradoxy (a byla by možnost navštívit všechny koleje a „změnit barvu“ i legálně! nikdo přeci nezaručí, že se povaha s věkem a zkušenostmi nemění!)… =D Nevím, jestli by to jeden rok vyřešil… To by asi mohla být spíš takováhle cyklická cesta… A jako teoreticky vzato by to mohla být cesta i pro ty, co dostudují, když je nebaví být v 8. rsku a tak… Anebo to podmínit x lety, kdy člověk učí? A třeba by zapomněl něco ze svých famfrpálových zkušeností, aby nebyl hned od začátku vyskillovaný a měl co dělat? To tedy spíš pro případ těch, co neučí zas až tak dlouho. A nějak to ztížit, ale zároveň udělat zábavou… Jako učení musí být fajn, ale nemyslím si, že by to někoho nemohlo přestat bavit…
      Zase plkám, chm. =D

    2. Re: – Jako každý profesor vidím aktuální výklady ostatních, takže mám dokonalou představu o tom, jak kdo má nebo nemá kvalitní výklady. Tuto představu si podle mě mohou udělat všichni fialoví a podle mě se to všeobecně ví. Jen je podle mě nechuť cokoli důrazneji a represivněji řešit (teď nemyslím madam Angelu).

  16. – Neodpustím si to, musím říct, že pro mě byla katastrofa přečíst si všechny komentáře, ale je to opravdu zajímavá četba. Nicméně, chci se také vyjádřit.

    Pokud má profesor/ka nekvalitní výklady, zkopírované z mudlovského internetu, myslím, že ani studenty pak nebaví dělat úkoly a vypracovávají je stejně kvalitně, jako je kvalitní výklad. Některé výjimky (které tu snad jsou), dokážou i sebehloupější úkol proměnit v dechberoucí dílo, které je radost si číst. Když se vás ale v úkolu ptají na nějaké otázky, které musíte najít na internetu /neříkám, že je to špatné, ale přece jen, jsme kouzelníci a máme fantazii!), tak se člověku většinou hledat nechce a takovýto předmět zahodí. Pokud je ale v úkolu smysluplné téma, na kterém se dá dost dobře pracovat a fantazírovat, tak s tím nemám problém. Tady je ale třeba si cenit i tu menší ochotu – taky tam ten profesor či profesorka nemusel dát žádný výklad a zadat úkol, který nemá ani hlavu, ani patu a nepoznáme, co že to profesor/ka vlastně chce.

    To bych ale odbočila od tématu. Že jo.
    Osobně si myslím, že „vysoká škola“ pro kouzelníky, kteří už dál nechtějí setrvávat v rozšiřovacím studiu, by byla dobrá věc, ale nemuselo by se to zase rozvádět. Prostě by byly otevřené speciální předměty, které by si „Vysokoškoláci“ mohli vystudovat. A myslím si, že by mělo existovat více předmětů, které by jste se učili od prvního ročníku až do toho sedmého, ze kterého by potom „vznikl“ ten předmět, jež by se vyučoval v těch už vysokoškolských předmětech. Aby ale nebyli ochuzeni o vysokoškolské studium i ti, co nevystudovali všechny ročníky (které v této době tak nějak neexistují…) existovala by jenom jedna podmínka pro vysokou školu – absolvovat všechny ročníky předmětů, ve kterém se chtějí dále vzdělávat. Ono to všechno na sebe dále navazuje a byla by blbost se zapsat do vysokoškolského pokračování předmětu, když jste ho ani nestudovali.

    To by pak ti tmavofialové měli co dělat – spíše ti aktivní. Psát výklady do předmětů, které nikdy nevyučovali a třeba ani nestudovali, je hloupost. Tady ale mluvím jen o těch, co jsou spíše neaktivní (tím samozřejmě nechci nic naznačovat). Myslím, že by to ale nikoho nenapadlo, ale co by, kdyby…

    Poněkud si ale myslím, že pokud se tento nápad už kdysi dostal do oběhu a neuspěl, je zbytečné ho přednášet znova, pokud ho někdo nezdokonalí (pokud s nemýlím, což je dost dobře možné).
    Já si ale myslím, že každý, kdo bude chtít být světle fialový, by se nejdříve měl stát tím tmavofialovým a tehdy by začal takový ten zkušební rok, kdy by si tmavofialoví vymysleli svůj vlastní předmět a měli úplně stejné možnosti jako světle fialoví. Zde by se ukázalo, kdo má na to být plnohodnotným profesorem a kdo ne. Záleželo by na výkladech, úkolech a na dodržování termínů, tudíž žádné: „nestíhám, omlouvám se, výklad doplním…“ by nepřicházelo v úvahu. A ten, kdo by své povinnosti ve zkušební době neplnil, by prostě zůstal tím tmavofialovým a mohl to zkusit příště. Je to bláznivý nápad, ale mě to nedá, vyjádřit se musím…

    Sice si už nepamatuju, kdo to tady psal o tom Ministerstvu, ale celkem se mi to líbí. Tmavě fialoví by nebyli podceňováni a měli by jiné možnosti než profesoři. Dále si ale myslím, že by to zaniklo, pece jen, co by takové Ministerstvo dělalo? Konkrétní náplň práce každého tmavofialového?

    A padl tu myslím návrh na to, že by tmavě fialoví vymýšleli aktivity pro obyvatelstvo hradu, jako bylo Z.L.O. Tenhle nápad se mi doopravdy líbí…

    A nakonec můj návrh. Co taková nová kolej pro tmavě fialové? Něco jako studentská kolej, ale s jinými možnostmi. Bylo by to něco jako společenství nebo místo pro shromáždění, kolej je asi špatný výraz. Tmavě fialové by mohli dělat soutěže a jak zmínila Cerri, získávali by za to BV, což mi připadá jako velice dobrý a realizovatelný návrh. Každopádně by se vedl i žebříček tmavofialových, kde by se zobrazovala stejně jako v tom celoškolním kdo nasbíral kolik BV bodů. Nemůžeme to srovnávat s normálními body, to nejspíše opravdu nejde.

    Končím 😉

    1. Re: – Já si neodpustím jenom malinký komentářík – od toho je profesor nejdřív „jenom“ mladší profesor a když se osvědčí, tak se stane profesorem. Ale to nefungovalo vždycky.
      A já bych zase jako profesory v těch soutěžích nediskriminovala a BV dávala fialovým všem, ne jenom tmavě fialovým. Ono i pro profesory časem galeon devalvuje (ano, vím, že bude GD, ale poté, co si koupí dům tam, tak když bude čím dál tím víc soutěží, tak jednou už taky budou mít peněz hromady). Navíc body vzdělání… Ti nejvzdělanější by měli učit, ne? 😉
      A ohledně té „koleje“. V koleji máš stmelovací prvek – jedeš na pohár, na pokladnu, na cokoliv. Jaký by měli stmelovací prvek oni? A bez něj to jde těžko. Musel by se nějaký najít. Obzvláště, když každý pochází z jiné barvy a mají už k těm lidem, které s nimi najednou hodíš do „koleje“ nějaký vztah – a ne vždycky kladný. Ne vždycky neutrální. =D

  17. – a měli by jsme moct k Borginovi a pít alkohol u Rosmerty! Jako správný vysokoškoláci!

    btw ankety mi připadají, že nemají být splnitelný, protože je málo času, nekouzelnické otázky, otázky s nejasnou formulací, se špatným řešením.

    a stejným tématem ankety se třeba zabývá sám autor a čtyři lidi na hradě, z toho jeden člověk, který tu anketu opravdu udělá.

    není někdo počítadlo, jaké anktety jsou nejčastější? myslím, že asi ty „Naše hogwarts“, dám na to ruku…madam Mintaky.

  18. – Podle mě je tohle dobrá situace pro madam Angelu a zlepšení výuky. Angela se teď opravdu může postavit do situace, kdy prostě těm méně kvalitním profesorům může říct „hele, sorry, flákáš to, a já tu mám někoho lepšího“. Tohle je z mého pohledu páka na nás, proč učit kvalitněji a neflákat se. Pokud na to někdo nemá, ať se nad sebou zamyslí a klidně jde do té tmavě fialové – s tím, že až by dodal kvalitní výklady atd, měl by možnost se vrátit.
    Vysokou školu vidím také jako dobrý nápad, ale to by chtělo asi reformu výuky. Jsme kouzelnická škola – ale jaký rozsah máme výuky kouzelných formulí? Přeměňování? Dneska každý může studovat cokoliv – jenže to je spíš ten vysokoškolský model, kde i tak máte nějaké předměty povinně. Hog jsou z mého pohledu v tomhle děsně liberální, což je možná spíš na škodu než ku prospěchu věci.
    Další problém je, že si profesoři seděj na svých předmětech – proč je takový problém se o předmět podělit s kolegou s tím, že já budu mít áčka a on béčka, nebo on prvák a já druhák a třeťák? Tím by se taky vytvořila profesorská místa … Myslím si, že pokud se nejmenujete Orionis tak nejde kvalitně zvládat 20 tříd.
    Napadá mne také anketa o předmětech na konci roku, kdy by studenti mohli anonymně zhodnotit předměty, na které chodili (plácnu známkou jedna až pět a komentářem). Ty výsledky by pak dostala Angela a rozhodla by se, komu pracovní poměr prodlouží a komu ne.

    1. Re: – Částečně souhlasím. Jen podotýkám, že mě na téhle škole nadchly nejvíce předměty mimo svět HP. Lektvary, Přeměňování, Bylinkářství, Péče atd. mě spíš utvrdily v tom, že není nad to, když každý učí, co ho baví a co mu sedí, ne to, co se po něm v HP světě žádá.

    2. Re: – To jsem říkala, že z pohledu studenta, co chce mít co nejkvalitnější výuku – super věc, pokud by se to opravdu tímhle směrem pohlo.
      Ale s reformou výuky v podobě „dáme x povinných předmětů“ nesouhlasím. Jsou na škole lidi, kteří nechtějí jít na kouzelné formule ani přeměňování – vystudují si třeba na literárních seminářích a tak podobně. Podělit se o třídy je už věc jiná, ale pak může nastat situace, kdy do béčka naleze lidí deset, protože to bude učit někdo oblíbený a do áčka přijde člověk jeden (a upřímně se přiznám, že kdybych nebyla tak „hamižná“ a nechtěla vystudovat všechno a nebavilo mě to tak, tak si budu vybírat předměty výlučně podle profesorů, jsou tací, se kterými se i příšernost může stát mým oblíbeným předmětem…a naopak jsou jedinci, kteří dokáží naprosto geniální myšlenku na předmět zabít takovým způsobem, že mi to přijde až neuvěřitelné). Navíc bude rozdíl v bonusových bodech a ve výuce jako takové – shodnout se na osnově? Tím pádem ale budou ty předměty pro všechny profesory de facto stejné a síla profesora se projeví právě akorát tak v úkolech a bonusových bodech. A na Hog je právě ta liberálnost skvělá v tom ohledu, že tu vznikla celá řada předmětů, které „neexistují“, ale jsou super, profesoři na nich vybili svoji kreativitu a studenti můžou to samé dělat v úkolech. A když pak někdo jde na Hog s tím, že prostě chce tři předměty s tím, že tři budou pro jeho ročník povinné a on nebude chtít jet všechny roky „natřikrát“, tak by o tyhle předměty přišel? A musel by chodit na něco, co by mělo hodně tříd proto, že „o tom někdo rozhodl“? Řekla bych, že ti, co jsou na HP závislí a jdou sem kvůli lektvarům (které stejně adekvátně nikdo neudělá, „opravdové“ lektvary přeci nikdo vařit nesmí, těžko pošle někdo studenty, ať si natrhá x bylinek a vyrobí lektvar na létání…no…když si vzpomenu na problém ohledně astrálního cestování, kde se vlastně astrálně necestovalo tak docela a stejně to bylo špatně…), už tu vesměs jsou. Co jim povinně předepíšeme? Když už, neměly by to být spíš předměty, co jsou naší devízou než ty, co se učí i na všech těch blogových nesmyslech? Stokrát zkopírovaná fantastická zvířata, použitá kouzla z HP, jenom trochu jinak „okecaná“… Máme tu lepší předměty. Tím neříkám, že formule nejsou fajn, prvák mě relativně bavil – hlavně ze začátku. Přeměňování s p. Thorem nebylo špatné, ale přiznám, že mi občas (v pozdějších fázích) přišlo trochu suché, lektvary… No… Ty mě i bavily, i když bych si dovedla klidně představit víc dobrovolné praxe a fakt zkusit míchat. Tu jednu mastičku, která se vyráběla na první hodině v prváku, jsem totiž fakt zodpovědně namíchala tenkrát a nadšená jsem z toho byla ještě týden. 😉 Ale my tu máme věci jako je barvokouzlení, bystrozorství, cestování pomocí magie, … (Jela jsem tak nějak zpaměti podle abecedy, přeskakovala ty, co staví na něčem co existuje i bez toho a téměř plně se o to opírají, pokud jsem někoho vynechala, tak sorry… =D) Já bych nechala to, co si za předměty vybere, čistě na studentovi i nadále. Když někomu nejde kreslení, tak proč by měl dobrovolně chodit na kreslící předmět? Raději si vezme dva psací. Někdo rád zkusí svoje možnosti, ale někdo prostě ne. Kdybych sem na začátku přišla a byla dotlačená chodit na něco, co mě nebude bavit namísto těch předmětů, co jsem si vyhlídla (pamatuju si, jak jsem si vypsala tenkrát těch patnáct předmětů a poté, co mi bylo sděleno, že je to moc, tak jsem to s lítostí osekala na osm – a stejně si pak přidala ještě devátý – a poctivě jsem si na to udělala tabulku, co mi přijde lákavější než co a sčítala jsem body… =D), protože nejen, že by mi zabraly čas, ale i moje galeony… Já nevím, nemyslím si, že by se mi to líbilo.
      Na druhou stranu – známkování zní dobře. Jenom bych se bála, že studenti to spíš budou používat jako známkování toho, kolik bb jim profesor dal a kolik úkolů nemuseli psát. A že to bude anketa o oblíbenosti profesora a ne o kvalitě předmětu. A že by i kvalitní předmět mohl propadnout proto, že profesor nedává tolik bb anebo že byl předmět náročnější a k V na vysvědčení nestačilo 8x 3 palce odbytých keců o ničem a 1x 8 palců něčeho podobného (aneb beru v úvahu, že spousta studentů školy má naprosto jiná kritéria než je kvalita, jsou lidi, co se chtějí co nejméně nadřít za co nejvíc bodů a kvalita předmětu jde mimo ně – bohužel). Ale když by bylo nutné podložit to argumenty, které by byly veskrze to hlavní… Ono když někoho něco nebaví a když někdo najde okopírované výklady, tak to jsou dvě naprosto odlišné věci… Ale jak říkám – známkování není špatný nápad. Taky je to krátkodobé řešení, protože pak už to může být našlapané kvalitními profesory a beztak se nebude dát kam tlačit, ale… Výuce by to podle mě prospělo. A dala bych možnost známkování absolventům i zpětně, pokud si pamatují, jak se jim předmět líbil. =)

    3. Re: – Škoda, že při tom psaní těch slohů neaktualizuji a nečtu komentáře, co se při tom objeví… =D

      A mimochodem, mdm Ansí, u určitých případů pochybuji, že by přejmenování pomohlo… =DD

  19. práce pro absolventy – Co se týče práce pro absolventy, pokud vynecháme post profesorský, co léčitelé? Tedy, proč by měli léčiteli být profesoři? Těm by stačilo mít kouzlo na léčení nachlazení, ale léčitelé jako tací, to by byli tedy vystudovaní studenti, klidně i s nějakým kurzem, ale HLAVNĚ by kromě léčení vymýšleli různé nové nemoci a třeba i vytvářeli na postavičky šrámy a jiná zranění, které by se postavám objevili třeba po příchodu z lesa, kde zažili nějaké dobrodružství, nebo nějaká nová chřipková epidemie (ano je to zase o programování, bohužel).

    Např. taková Sfinga (dej ať už je konec 7boje) neměla daleko k napadení pár osob, ale i kdyby někoho napadla, nic by nebylo vidět, což je škoda, mohla se tak třeba rozjet nějaká kauza a hned by bylo o dění postaráno. Ale nebyl čas něco tvořit a hlavně by ani nebylo pozdější využití již vytvořeného, tak nač to dělat. Ovšem kdyby tohle měli léčitelé v pravomoci, tedy nějaké „tlačítko“ na přidělání šrámů a jiných úrazů, tak by se to za zajímavou práci již dalo brát, tedy nebyla by to práce jen na měsíc a dost.

    Ale jak říkám, toto chce programování a jistě dlouhodobé programování, ale nápad je nápad=)

    1. Re: práce pro absolventy – Ještě dodatek, kterým nechci nikoho kritizovat, ale jen nadhazuji nápad=)

      Inu, proč i post knihovníka by měl zastávat profesor? Proč by to nebyla samostatná profese? Dát knihy nějak do kupy, a třeba i dodat ilustrace, také nějaké nové knihy shánět? A ano, chtělo by to nějakou povinnost, třeba jednou za půl roku nová kniha? Je pravda, že sehnat knihu není nic jednoduchého, ale třeba by se knihovník mohl podívat, o jaké knihy je zájem, či zda je poptávka po učebnicích, které nejsou a požádat profesora, aby nějakou napsal, že je zájem. To jistě daného profesora potěší a je větší naděje, že ji napíše na popud než z vlastní iniciativy.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *