Výukový průzkum

| Vydáno:

Na popud našeho pana šéfredaktora profesora Filiuse Orionise jsem se rozhodla udělat na škole menší průzkum. Průzkum o kvalitě výuky na naší škole. Pokud k tomuto tématu máte i vy co říci, neváhejte a napište nám do komentářů. Ale nyní už nebudeme zdržovat a necháme vás přečíst otázky a odpovědi vybraných studentů.


Studentů z různých ročníků a z různých kolejí jsem se ptala na dvě jednoduché otázky.

1) Jak jsi spokojen/á s výukou na naší škole?
2) Udrželi si tvoji profesoři od začátku roku stejný standard výkladů nebo se zhoršili či naopak zlepšili?

A kdo se nebál zveřejnit svůj názor před veřejností?

Riannon Evansova, 7.ročník

1) ano
2) ani nevím, takže nejspíš udrželi

Michelle Pobertová, 2.ročník

1) Ano jsem spokojená, předměty profesoři vedou hodně zajímavě. Jsem hladová po vědomí. =)
2) Mí profesoři jsou pořád stejně dobří… Teda novou profesorku na Taje mám chvíli, ale doufám, že bude stejně dobrá jako prof. Glowr.

Jane Karen Langley , 1.ročník

1) Já jsem nadmíru spokojená s profesory, kteří mě učí. Jsou vstřícní, rádi poradí a ocení kvalitní úkoly.
2) Udrželi, ba mnohdy ještě navýšili. Jsou naprosto skvělí.

Theresa Leagwitová, 3.ročník

1) Spokojená jsem, člověk má velký výběr, takže se může věnovat opravdu tomu, čemu chce.
2) Mám perfektní profesory a perfektní předměty. Někdy je výklad lepší, jindy horší, nicméně pořád mají svou kvalitu. Jsem naprosto spokojená. :o)

Henrik Leens, 2.ročník

1) No… Já nejsem zrovna největší příznivec výuky, nepatřím k těm, co by si brali přes deset předmětů nebo tak nějak. Ale teď mám dva dobré předměty a ano, jsem spokojený, i když v poslední době už mě začíná štvát psaní úkolů, což mě předtím neštvalo.
2) Standart výkladů je pořád stejný. Pan Papulka je pořád vtipný a pan Orionis pořád učí dobře – nebo alespoň učí to, co mě zajímá.

Nicol Nash Orchidis, 1.ročník

1) S výukou na naší škole jsem spokojená, hodně mě baví všechny výklady, i úkoly jsou skvěle podané, často i zajímavé. A ty těžké beru jako výzvy. 🙂
Ale myslím, že výuka na naší škole nemá chybu. Co takhle to zavést i u mudlů? 🙂
2) Myslím, že mí profesoři se jenom zlepšují. A pokud ne, tak se rozhodně nesnižují. Nemám jim co vytknout, jsem chodící spokojenost! 🙂

Bilkis Blight, 5.ročník

1) S výukou na naší škole jsem velmi spokojená. Předměty jsou zajímavé a přínosné a profesoři milí. 🙂

2) Myslím, že ve většině mých předmětů se kvalita výkladů během roku ještě zvýšila, takže jsem spokojená. 🙂

Larrie Larstonová, 5.ročník

1) Musím říct, že rok od roku jsem s výukou na naší škole spokojenější. I když prostoru pro zlepšování je spousta a mnozí by preferovali praktičtější využití výuky (možnost užívání kouzel naučených v hodinách apod.), mně tento styl naprosto vyhovuje.

Navíc mám ten dojem, že každým rokem se výuka zkvalitňuje. Jestli je to proto, že do řad profesorstva se dostávají bývalí studenti, kteří moc dobře vědí, na co žactvo u jednotlivých předmětů plive, a dovedou tomu tak předejít, to nejsem schopna říct – možné je to určitě. Nicméně rozhodně hrála velkou roli reforma madame Sutherland, která se pokusila výuku více sjednotit a nasadila laťky, které předtím až tolik stanovené nebyly (i když samozřejmě neříkám, že v té době byla výuka nekvalitní, pouze neměla přílišnou stavební kostru). Celistvost celkové nabídky výuky podle mě její kvalitě jedině prospívá.

2) Jej, tohle je strašně těžké říct zobecněně. Myslím, že nezáleží jen na profesorovi, ale také na předmětu, který vyučuje – některé předměty prostě mají pomalý rozjezd a pak jsou tím nezábavnějším, co zde navštěvujete, jiné naopak začnou vtipně a odlehčeně a pak se teprve nabalí ta těžká a složitá látka. A samozřejmě na studentovi a jeho zálibách – s některými probíranými tématy v předmětu si sedí více, s některými méně, a to i když se jedná o jeho velmi oblíbený předmět.

S jistotou dovedu říct, že žádný z profesorů, jejichž předměty letos navštěvuji, svou laťku nesnížil. Udržují si minimálně stejný standard výuky, který na počátku roku nasadili. S rozhodnutím zlepšení je to sporné. Například ve Věštění je to fakt těžké posoudit, protože jsem ovlivněná tím, že posledně probíraná věštecká metoda je mi mnohem bližší než ta nová. To ovšem neznamená, že kvalita se snížila. Výklady jsou stavěné strukturně stejně.

U Starodávných run je to zase něco trochu jiného. Letos je to můj nejfavorizovanější předmět a hodinu od hodiny mi přijde zábavnější – ale tam zas nastupuje ovlivnění v tom, že probírat jednotlivé runy a vstupovat hlouběji do tajů run a jejich celkového komplexu je tím víc zábavnější, čím více toho víte. Na začátku jsme si samozřejmě prošli teorií, která byla velmi dobře podaná a stále mě bavila nejvíc ze všeho, co letos studuji, nicméně s tím, jak mě baví aktuální látka, se to srovnat nedá.

Celkově ale – ano, všichni mí profesoři – mdm. Elle, mdm. Leti, sl. Mintaka a prof. Nimrandir – si dle mého názoru laťku bez problémů udrželi. O progresivně stoupající kvalitě je těžké rozhodnout, protože tam vstupují na scénu subjektivní preference a totožnost předmětu, která se pro zobecnění na celou výuku nehodí. V podstatě by se dalo říct, že ve všech předmětech, které nyní studuji, mi profesor dává něco, co si s sebou ráda odnesu, a čím více toho vím a čím víc se naučím, tím více mě předmět v průběhu roku baví. 🙂

Kristie Smithová, 1.ročník

1) Jsem nadmíru spokojená, sice moc nestíhám, ale to je vedlejší. Upřímně, čekala jsem, že to bude horší, ale to byl názor vystrašené béžovky.

2) No, myslím, že každý profesor to má jinak. U některých si myslím, že jeden výklad je super a druhý stojí za starou bačkoru, ale když to shrnu, tak se mi celkově líbí. Snad nejraději si čtu výklady, kde jsou obrázky, nebo něco, co mě zajímá. A jelikož je alespoň jedno z toho v každém výkladu, tak se mi docela líbí. Má odpověď tedy zní: Zdá se mi, že výklady mají stejnou úroveň jako na začátku roku.


Tak to vidíte, názory jsou velmi podobné, i když jinak podané. Je to tím, že se studenti při záporné odpovědi bojí reakce profesora? Nebo je výuka opravdu tak dokonalá, jak se po přečtení odpovědí zdá?

Ale tak jako tak vidíte, že někdo si s odpovědí dal záležet, někdo dokázal odpovědět jedním slovem či větou. Někdo si dokonce otázky asi ani pořádně nepřečetl a odpovídal tak trošku mimo. Ale i to je asi dobře. Žádná společnost by podle mě nemohla fungovat s jedním názorem. Lidé a především kouzelníci jsou rozliční, rozdílní a nikdo není napodobenina nikoho. Proto je dobře, že každý má i svůj názor. I když třeba s některými názory nemusíme souhlasit nebo se nám nemusí líbit.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *