Profesoři hodnotí studenty

| Vydáno:

V nedávné době Denní věštec vydal článek o tom, co si studenti myslí o výuce na naší škole. O její kvalitě, o kvalitě výkladů a zlepšování či zhoršování profesorů. Ale nemůžeme přece vydávat články jen z jednoho pohledu. Proto jsme neváhali a přinášíme vám článek o tom, co si naopak profesoři myslí o studentech. O jejich nynější aktivitě a kvalitě vypracovaných úkolů.

A jak zněly otázky, kterými jsme naše profesory vyzpovídali?

1) Jak dnes hodnotíte studenty v porovnání se začátkem roku?
2) Jak se liší úkoly ze začátku roku od těch dnešních? Jsou pořád na výbornou nebo se už zhoršují?

A už nebudeme zdržovat a vy se pusťte do čtení odpovědí:

Janel Weil
1) Studenti jsou pořád stejní, jen jich je méně a méně. Jediný rozdíl vidím v tom, že na začátku roku mi chodily omluvy na dva palce, kde se dotyční strašně káli a litovali toho, že nemůžou úkol udělat v termínu, a slibovali, že si ho doplní; teď se mi už několikrát stalo, že student prostě „zapomněl“ do úkolu cokoli napsat… ale zase je jednodušší to opravovat, že. 🙂
2) Nemyslím, že by tohle šlo zobecnit, to se liší student od studenta. Obecně můžu říci, že mi úkolů chodí méně, mimořádné dělají už jen ti největší aktivisti… a také mi chodí úkoly později. Nic divného, během roku prostě dochází energie. Na jednu stranu teď častěji potkám úkol odfláknutý, který psal dotyčný za pět dvanáct, na stranu druhou zase na předmětech zůstali převážně ti, kteří se o ně opravdu zajímají, takže jejich úkoly mají hlavu, patu i úroveň.

Jednou zadání sedne, jednou ne, ale nemyslím si, že by byli studenti nějak horší, naopak, někteří mě stále dokážou příjemně překvapit. 🙂

Betelgeuse Orionis
1) Studentů mám ve třídách o poznání méně. Takže asi nestíhají a odhlašují, co se dá. A nebo jim možná vadí můj pedagogický přístup, kdo ví!
2) Na tuto otázku se mě zeptejte, až budu letošní úkoly opravovat. A to bude přesně v den narozenin Merlinovy tchýně, konkrétně během hodiny slintajícího psa.

Letitia te Tiba
Myslím, že kvalita domácich úloh je tak nejak na rovnakej úrovni. Každý rok znova ma zaráža množstvo zmrazených a odhlásených študentov okolo polroka a takisto sa zvyšuje počet omluvených úloh. Ale kvalita vypracovaní je približne rovnaká. Niektorí študenti sa v úlohách postupne zlepšujú, ako sa im preberaná látka stáva stále bližšou, iní trošku poľavujú, ako sa im počet úloh postupom času kopí a oni už nemajú na prácu toľko času a nadšenia, koľko si ho vedeli vyhradiť zo začiatku roka. A niektorí sú zase verní svojmu štandardu. Neznížia predsa latku, ktorú si nastavili.
Myslím, že som asi zhruba odpovedala na obe otázky spolu.

David Nekromacer
1) Nevím, co přesně si vykládáte pod pojmem hodnocení, ale v kontextu úkolů to bude pravděpodobně známkování. Pokud je tomu tak, tak známkuji podle stejných měřítek jako každý rok a to se nijak nemění v průběhu roku.
2) Zajímavá myšlenka, že úkoly ze začátku roku jsou na výbornou, bohužel často mylná. Třídní průměr se naopak s postupem roku zlepšuje, jak odcházejí ti, které předmět nebaví.

Mintaka Orionis
1) Je to individuální. Výborní studenti jsou pořád výborní a flákači jsou pořád flákači, na to nemá průběh roku moc vliv.
2) Dávám víc omluv a trollů, ale to je každoroční proces… Ti, kdo úkoly odevzdají, je většinou mají kvalitní.

Anseiola Renine Rawenclav
No, na začátku roku bylo podstatně více odevzdaných úkolů, je vidět, že studenti mají méně času. Kvalita prací se někde zlepšuje, jinde zhoršuje, to se nedá takhle říct.

John Werewolf
1) Však ono to není jenom o studentech, s postupem školního roku máme méně času i my, profesoři. U mě se to často láme s pátým termínem. 🙂 Takže mi tam teď visí hromada neopravených úkolů, v kterých to budou určitě tak z poloviny omluvy. Ale co jsem jen tak nahlížel, tak je to vždy hlavně o tom studentovi – kdo chce poslat kvalitní úkol, ten si čas najde. A pak jsou tu studenti, kteří na to dlabali už na začátku a jejich přístup se nezměnil. Profesor v tento moment ale nemá moc šancí cokoliv dělat, protože pyká za to, že je student flákač a nemůže ho vyhodit z jeho poslední třídy. To je poněkud nešťastné. 🙂
2) Odpověděl jsem vlastně už v první otázce. 🙂

Alisma Bailly Fisto
1) Pokud mám brát studenty obecně, jako celek, tak z větší části bohužel pomalu ale jistě ztrácejí síly. Znamená to více omluv, více odhlášených z předmětů, více trollů. Přijde mi to jako velká škoda, protože mnozí nadaní studenti odcházejí i jen těsně před dokončením předmětu. Ale samozřejmě, jako všude se i zde najdou světlé výjimky studentů, kteří si buď svou kvalitu uchovali nebo ji dokonce zlepšili.
2) Když už mi někdo úkol odevzdá, většinou dosahuje stejné kvality jako na začátku roku. Jak jsem již zmínila, je spíše problém se samotným odevzdáváním. Nemyslím si, že by kvalita úkolů záležela na části roku. Spíše je důležité, jak moc téma určitému studentovi sedne a jak se s ním popere. Mnozí se navíc postupem času zlepšují, protože se umí poučit ze svých chyb, což velmi oceňuji. Když je úkol špatné kvality, většinou mi do něj student rovnou napíše, že měl například málo času a tak ho odbyl…

Tak to vidíte a čtete. Ani studenti nejsou dokonalí a i oni si nyní, častěji než kdy jindy ve školním roce, vybírají „dovolené“ a odpočinky. Takže přejme chvíli odpočinku všem, jen ať si každý plní své povinnosti tak, jak může a má.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *