Předměty jako předmět článku

| Vydáno:
Vzdělání říká každému něco jiného. Někomu třeba vůbec nic. Existují však i lidé, kteří z nějakého důvodu považují vzdělání za svou absolutní prioritu. Každý rok utratí celé jmění za zápis do předmětů místo toho, aby na soutěžích vydělávali jako každý normální člověk, žádají o body namísto srpců, a jelikož už nemají peníze, během roku se výrazným způsobem zadlužují kvůli seminářům.

S podivem ovšem je, že se takoví lidé nenacházejí pouze v Havraspáru, kde bychom inklinaci k vědění, poznání a jisté dávce šprtovství očekávali asi nejvíce. Ne. Tyto podivné osoby můžeme najít napříč všemi kolejemi, a tak se nezbývá než ptát, zda se Moudrý klobouk ve volbě koleje trochu neunáhlil.

Ani příští rok jistě nebude výjimkou. Mnoho kolejí si brousí zuby na pohár a budoucí bodohrotiči již ostří brky na psaní úkolů. Pojďme se tedy podívat, jaká je situace na hradě. Na jaké předměty se letos studenti chystají? Dle čeho je vybírají a doporučili by nějaké hodiny, které v minulosti navštěvovali, svým spolužákům?

Možná sami najdete inspiraci ke studiu, začnete uvažovat o doporučeném profesorovi nebo stejně jako já dojdete k závěru, že je mnohem lepší být bohatý než vzdělaný!

Vybral jsem si namátkou několik spolužáků, vesměs všechno známé nebo alespoň zajímavé osoby. Těm jsem následně položil čtyři záludné otázky ohledně jejich studia. Všichni mi více méně dobrovolně a bez donucování odpověděli a ty, které jsem musel nutit, byli po skončení rozhovoru v takovém stavu, že by se stejně báli žalovat!

Nuže k otázkám:

1.) Za chvíli tu máme nový školní rok. Máte už nějakou představu, co byste chtěli studovat? Nějaký předmět, o kterém víte, že musíte zabrat jedno z volných míst, ať už to bude stát kolik chce kopanců a podupaných nohou spolužáků? A pokud ano, co vás zrovna na tomto předmětu láká?

2.) Podle čeho si předměty vybíráte a co ovlivňuje vaše rozhodnutí? Díváte se, kdo daný předmět učí, dáváte na doporučení kamarádů nebo na zápisy chodíte pozdě a musíte vzít zavděk tím, co zbude?

3.) Studovali jste v minulosti něco (nebo u někoho), co vás skutečně bavilo? Předmět, který byste označili jako nejlepší a doporučili byste ho výrazně více než ostatní předměty?

4.) Máte nějakého oblíbeného profesora? (A pokud ano, čím si vaši přízeň zasloužil?)

1.) Chci druhý ročník Bystrozorství! – vyhrkne – Tím jediným jsem si zatím jistá. Dále hodně záleží na tom, jaké předměty se otevřou. V minulosti jsem studovala Soví orákulum, Salazaružel jsem však nestihla odevzdat esej, ráda bych tedy tento předmět dokončila, ale Sovy nepatří mezi běžně otevíraný předmět, takže uvidím. Dále mě láká Čarostavitelství, protože v tomhle oboru jsem naprosté dřevo a chci se to naučit. Mé oko taky pokukuje po Kočce, tvorovi v kouzelnickém světě, Kouzelnickém zeměpise, Kole roku a Obraně proti černé magii.

2.) Vybírám si podle toho, co se v daném předmětu probírá. Co si o jakém předmětu myslí ostatní, mě zajímá, ale beru to pouze s rezervou, protože každému sedne něco jiného.

3.) Bavila mě Astrologie, všem bych ji však nedoporučovala, protože vím, že ta věda se úplně všem nezamlouvá. Skvělý předmět, který jsem však bohužel nedostudovala, bylo Soví orákulum. Pokud se Sovy otevřou i letos, rozhodně se pokusím jedno místo ve třídě urvat pro sebe! Dál jsem si moc užila Magii patronů, oba ročníky skvostného Fantazírování a na mém seznamu oblíbených předmětů nesmí chybět ani Bystrozorství. Madam Malrinová je sice náročná, ale její výuka opravdu stojí za to, a za ten rok, kdy jsem Bystro studovala, jsem se setkala s opravdu zajímavými úkoly.

4.) V oblibě mám Niane z Libelusie, která však z hradu odešla za tučňáky, takže se její výuky letos zřejmě nedočkáme. Mou druhou oblíbenkyní je rozhodně Janel Weil, jejíž styl se mi opravdu zamlouvá a na jejíž předměty se vracím každým rokem radši a radši. – usměje se –

1.) Na nový školní rok se už docela těším. Samozřejmě jako skoro každý rok mám své favority, jako například Lektvary nebo Bystrozorství – přípravný kurz, z něhož letos plánuji i skládat OVCE. Nicméně bych letos i ráda konečně zkusila i Obranu proti černé magii nebo Kryptologii.

2.) Můj výběr je čistě intuitivní. Nekoukám na to, kdo předmět učí (i když by to někdy nebylo od věci). Rozhoduji se čistě podle svých zájmů, na co se zapíši.

3.) Ano, jistě, ty předměty, které mě opravdu bavily a vybočovaly z těch zajetých stereotypních kolejí, byly například Lektvary nebo Bystro. Ovšem jeden z nejlepších předmětů, které jsem zatím zažila, byly Praktické rady nepraktickým čarodějkám. Nejen, že tento předmět má naprosto čtivý výklad, ale i u plnění úkolů se pobavíte, což je opravdu na celém studiu pak to nejlepší. Musím dokonce říct, že u Praktických rad jsem se vždy těšila na další výklad a úkol a vůbec by mi nevadilo, kdyby tento předmět měl výklady s úkoly klidně každý týden.

4.) Zásadně nenadržuji žádnému profesorovi, ale mým nejoblíbenějším profesorem je jak jinak než studenty milovaná slečna Žába (pro ty, komu to nic neříká, je to slečna Barbara Arianne Lecter).

1.) Prozatím ještě nejsem rozhodnuta, kolik času mohu a hlavně chci studiu věnovat. Kdyby to byl pouze jeden předmět, tak zkusím urvat místo na Právním minimu kouzelníka. Tento předmět mě láká nejen tím, že ho vyučuje pan profesor Tadäus Trottertickler, ale hlavně svým obsahem a tématem, které mě do budoucna velmi zajímá.

2.) Výběr je vždy kombinací několika aspektů. Velkou roli hrají recenze a názory mých spolužáků. Vždy s nimi konzultuji předměty, které mě zajímají a oni je již studovali. Dále jsou to úkoly. Pokud mohu, tak se velmi ráda vyhnu kreslení a preferuji úkoly psací. No a poslední a neméně důležitou roli při výběru hraje i profesor, který předmět vyučuje.

3.) Nejvíce mě zaujal předmět Kouzelné formule, který se ale nejspíše vyučovat v novém školním roce nebude, protože slečna Niane je na dovolené v mrazáku. Její výklady mě vždy maximálně zaujaly a pro praktický život kouzelníků je tento předmět nepostradatelný. Úkoly jsem neměla potřebu omlouvat, protože mě každý z nich opravdu bavil.

4.) – dívá se, kdo jde kolem, a v dálce vidí zmijozelskou madam kolejní – Nejlepší profesorka ze všech je samozřejmě madam NaSaŠí Jackson! – říká výrazně a nahlas, aby ji madam kolejní slyšela –

Ahoj, Zpýťo, co zase otravuješ? No dobrá…

1.) Upřímně sama ještě nevím, co bych chtěla studovat. Chtěla bych si vzít asi 7 předmětů. Podle toho, co by bylo zrovna otevřené. Původně jsem chtěla jít na druhý ročník Kouzelných formulí, ale po odchodu slečny Niane nevím, zda se předmět v rukou slečny Belatris bude měnit. Jestli ne, tak určitě na ten. Dále bych se chtěla znova přihlásit na Ufologii od profesora Tadäuse a na Lektvary od slečny Žáby.

2.) V první otázce jsem ti na tohle trochu i odpověděla. Ano, vybírám si i podle toho, kdo ten předmět vyučuje. Řeknu ti příklad. Jako studentka velmi bystrá a milující učení si přece nevyberu předmět, který by byl špatně vyložený a nic by mě nenaučil. To by byla jen ztráta času. Například jsem očekávala něco jiného, když jsem se ve druhém ročníku přihlásila na Věštění. Madam Cerridwen je určitě velmi významná čarodějka a profesorka, ale tady si myslím, že šlápla kousek vedle. Naopak profesorky, od kterých mě předměty vždy bavily, jsou slečny Žába a Tydynka. Nebojí se zapojit do předmětu humor a fantazii, což mám ráda. Mohu doporučit Kouzelnický zeměpis a Žabologii!

3.) Po pořádném promyšlení jsem došla k závěru, že předmětem, který mě nejvíce bavil, byla Kouzelnická etiketa. Kouzelnickou etiketu by měli znát všichni studenti i profesoři. Slečna NaSaŠí probírá základy chování jak mudlovského, tak kouzelnického. Hodně si s předmětem vyhrála, což je vidět i na hodinách a úkolech. Doteď mě mrzí, že jsem předmět kdysi odflákla. A vůbec tento předmět nevychvaluji jen proto, že by mě kolejní šoupla do chládku. To vůbec ne!

4.) Mám dva oblíbené profesory. První je slečna NaSaŠí. Jak jsem již říkala, je to profesorka, která se nebojí zapojit fantazii a humor do svých předmětů. Není divu, že jsou velmi rychle obsazené. Jako druhý je pan profesor Tadäus, který ve svých úkolech nechává studenty vyjádřit sebe. Svůj názor, i když se liší od toho jeho, rád si poslechne i názory z jiných úhlů. (Viz Ufologie.)

1.) Představu mám celkem jasnou. Chtěla bych dva předměty, a to 3. ročník Bylinkářství a druhý ročník Lektvarů. Jsem ale realista, a tak mám v záloze dalších pár předmětů. Už několikrát se mi totiž stalo, že jsem se do třídy už nevešla. V záloze mám druhé ročníky Péče o kouzelné tvory, Kouzelných škůdců a tvorů z kouzelnického světa, Testrálologie a nebo Astronomie. Ještě bych si měla ověřit, zda se vůbec budou další ročníky otvírat. – směje se –

2.) Předměty si vybírám podle toho, co je to za předmět, a většinou mi to vychází. Na to, kdo předmět učí, nekoukám, zatím se mi totiž nestalo, že by mi nějaký profesor nevyhovoval. Jednou jsem vlastně dala na doporučení. Bylo mi doporučeno Hradní archivnictví, ale bohužel mi nesedly úkoly, a tak jsem si předmět odhlásila.

3.) Určitě nejsem schopná vybrat jeden nejlepší předmět. Každého baví něco jiného, a tak předmět, který baví mě, nemusí bavit někoho jiného, proto je i těžké někomu něco doporučit. Mě by třeba nebavil Literární seminář, Hudbohrátky a další. Mé oblíbené předměty jsou již zmíněné a taky Barvokouzlení. Někdo to může mít ale úplně naopak.

4.) Jednoho oblíbeného profesora nemám, mám je ráda všechny. Ještě se mi nestalo, že bych s jejich hodnocením nebyla spokojená. I když se jednalo o horší známku, tak jsem věděla, proč jsem ji dostala. Myslím si, že každý profesor známkuje objektivně a ocení snahu. Někteří by akorát mohli zapracovat na včasném ohodnocení úkolů.

1.) Nějakou představu už určitě mám, ale ještě si počkám na to, co se objeví za nové předměty, a uvidím, které mě na první pohled zaujmou. Ale třeba už určitě vím, že bych chtěla pokračovat druhým ročníkem Astrologie, protože první mě moc bavil. – usměje se –

2.) Většinou podle toho, co mě zrovna trnkne do nosu. – směje se – Ale hlavně mě musí zaujmout celkové téma, kterému se předmět věnuje. Často dám i na doporučení ostatních studentů.

3.) Je tady spousta skvělých předmětů a u mě by asi nebylo fér vybrat jeden nejlepší, protože jich nemám vystudovaných příliš mnoho. Ale skvělá byla třeba zmiňovaná Astrologie, pak Egyptologie nebo třeba Fantazírování.

4.) Je tady spousta úžasných profesorů, ale ráda bych vyzdvihla třeba slečnu Janel Weil, jejíž výklady jsou velmi zábavné a vždycky se z nich toho hodně dozvíte.

1.) Po loňském roce bych si ráda trochu odpočinula, takže to s počtem předmětů rozhodně nebudu přehánět. Spoustu jsem toho už vystudovala, takže uvidíme, co mi ještě zbývá a co se otevře nového. Každopádně jestliže se otevře druhý ročník Právního minima pro kouzelníky, určitě si zapíšu právě tento předmět. Co k němu dál přidám, se bude odvíjet od nabídky. – usměje se –

2.) Většinou si předměty vybírám dle vyučujícího a dle infa o předmětu. Už mám nějaký odhad na to, co by mi mohlo sednout a co naopak ne, takže dost dávám na své zkušenosti z let minulých. Párkrát jsem ovšem taky vyšla ze své komfortní zóny a zapsala si něco pro mě na první pohled nevábného, a většinou jsem pak nelitovala. Doporučení se při výběru příliš nedržím, protože mi často sednou předměty, které třeba ostatním sednout nemusí, a mnohdy jsem takhle narazila na pro mě zábavné třídy.

3.) Já asi nedokážu vybrat pouze jeden předmět, který mě bavil. Za ty roky jsem odstudovala spoustu zajímavých předmětů, každý byl výjimečný v něčem jiném. Nemyslím si, že by existoval jeden „dokonalý“ předmět, spíš vnímám, že mám na hradě pár srdcovek, které jsem si skutečně užila a klidně bych si je vystudovala znovu.

4.) Vážím si a mám ráda každého profesora, který dobře dělá svou práci a hodnotí objektivně. I kdyby to pro mě znamenalo nemilé hodnocení, jsem ochotná jej přijmout, pokud však profesor napíše konkrétní nedostatky a případné rady, jak se jim příště vyhnout, protože to mi přijde fér. Obecně se mi ale v uplynulém roce ze současného profesorského sboru velmi líbila výuka pana Tadäuse a madam Andy, jejich předměty jsem si moc užila a bylo mi ctí u nich studovat. Na hradě ovšem máme i mnoho dalších skvělých profesorů, všechny zde vyjmenovávat nebudu, protože by se článek příliš natáhl. – zasměje se –

1.) Abych byla upřímná, těžko říct. Studovala jsem už skoro všechno, a tak je rok od roku těžší a těžší říct, co bych ještě mohla. Většinou jsou to předměty nové nebo dlouho neobjevené. – usměje se –

2.) Většinou jsem si předměty vybírala podle toho, co jsem o nich slyšela, nebo podle infa. Podle profesora ani ne. Každý má nějaký svůj styl, ale většinou to ve vystudování předmětu nebrání. Navíc, pokud člověka předmět baví…

3.) Osobně jsem vždycky milovala předměty madam Niane, Belatris nebo Betelgeuse. Některé byly náročnější, jiné ne, ale všechny byly velice kvalitní a mrzí mě, že není možnost studovat je několikrát.

4.) Oblíbený profesor… to už jsem vlastně zmínila u těch předmětů. Madam Niane, Bela i Bete jsou úžasné profesorky, stejně jako jsou úžasné jejich předměty. Ještě bych ale ráda zmínila slečnu Žábu, u které sice už léta nemám co studovat, ale strašně mě to mrzí! A jestli jsem na někoho zapomněla, tak samozřejmě nechtěně!

1.) Záleží samozřejmě na nabídce předmětů, která letos bude. Ráda bych studovala Péči o kouzelné tvory 2 a Studium mudlů 2. U obou těchto předmětů jsem totiž dokončila první ročník a moc mě bavily. Pokud v nabídce tyto předměty nebudou, v úvahu by potom přišly ještě třeba Lektvary 5, nebo i předmět jiný.

2.) Předměty si nejdříve vybírám podle jejich informací a mých zájmů. A když mě dotyčný předmět baví, vyhledávám u něj potom i ročníky další. Určitou roli při výběru těch předmětů hrají ale i zkušenosti ostatních.

3.) Předmětů, které mě bavily, jsem studovala více. Vybrat jeden z nich je ale těžké. Nicméně nejvíce mě bavily asi Kouzelné formule. Super předmětem je ale také třeba Studium mudlů.

4.) U této otázky je třeba opatrnost. Vychválíš totiž jednoho a druhému by to mohlo být líto. Každý profesor na této škole má svá pro i proti. Stejně tak jako i my studenti. Snažím se tedy brát každého profesora i profesorku stejně a rozdíly nedělat.

1.) Nevím, jestli tento rok stihnu výuku, ale chtěla bych si zapsat buď 2. ročník Obrany proti černé magii, co jsem minulý rok nedostudovala, nebo 2. ročník Kapesních tvorů, abych mohla dělat v pátém ročníku zkoušky.

2.) – podrbe se na hlavě – No, předmět si vybírám podle informací, co jsou uvedeny u každého předmětu, a taky podle toho, co mi o tom předmětu řeknou spolužáci, co ten předmět už studovali. Takže podle těchto dvou aspektů se rozhoduji. – usměje se –

3.) Určitě s klidným srdcem mohu doporučit Bonzologii. Je to super předmět. Je zábavný a víc takový volnější mi přijde. Sice bonzovat není ušlechtilé a správné, ale mohou nastat situace, kdy se mi to bude hodit. Aspoň doufám. – zasměje se –

4.) Oblíbený profesor? – přemýšlí a div se jí nekouří z hlavy – Asi pan Oliver McCollin. To neříkám z důvodu, že je to můj kolejní ředitel, ale má suprově vypracované výklady. Dává i na výběr z různých typů vypracování domácích úkolů jako je báseň, obrázek, vyprávění… Dřív jsem se jeho předmětů dost bála, protože ta délka mi fakt dělala problém (teď už je to snad lepší) a já pak schytávala P, někdy i horší známku… Teď si myslím, že se není vůbec čeho bát. Fakt se mi líbí jeho styl výkladů i rozmanitost úkolů.

1.) Ano, představ mám spoustu. Ale hodně záleží, jaké předměty se nám letos otevřou. Pokud bych na toto nedbala, pak bych určitě ráda pokračovala ve studiu Péče o kouzelné tvory, Kola roku a Egyptologie. Tady se ovšem obávám, že poslední předmět díky zmražení madam Niane nebude, i když kdo ví? – krčí nadějně rameny – Určitě to však nejsou jediné tři předměty, které bych chtěla zkusit. V hledáčku mám ještě Bonzologii, Žabologii, Přeměňování a ráda bych navštívila nějaký předmět pana Tadäuse.

2.) Asi dle všech třech kritérií, která jsi zmínil. V první řadě mne zajímá obsah předmětu, protože to velmi ovlivňuje (pochopitelně), jak mne bude učivo bavit. Následuje doporučení. A závěrem je pro mne i jistým způsobem důležité, kdo předmět vyučuje. Zároveň asi také záleží, kolik si jich naberu, občas může rozhodovat i náročnost výuky.

3.) Jelikož jdu teprve do druhého ročníku, tak v tomto bodě mám možnost vybrat pouze ze čtyř předmětů, ale i tak nevím, který vybrat dřív.
Určitě Egyptologie byla jeden z TOP předmětů, u kterého jsem každé potermínové pondělí lačně hltala novou látku. Velmi zajímavá látka a ještě úžasnější výběr domácích úkolů – ať už běžných nebo těch mimořádných.

4.) Tak ano, mám, respektive měla jsem, než odešla k mudlům – madam Niane. To byla pro mě nejlepší profesorka. Pokud se tedy zaměřím na ty stále aktivní, tak ze seminářů mě velmi bavila slečna Selena, která by snad letos měla, když Merlin dopřeje, otevřít nějaké předměty. Na tu se velmi těším. A také budu ráda, když budu moci na nějaké semináře k Any a Dawsonce. O panu Tadovi jsem slyšela jedině chválu, takže je rozhodně v užším výběru, ale nemůžu zatím potvrdit z osobní zkušenosti. – usměje se –

1.) Určitě bych si rád v novém školním roce zapsal 2. ročník Čarostavitelství u pana Nicholase. Je to předmět, který mě strašně baví a hlavně se jedná o téma mně blízké. Jinak zatím nemám vybraného nic konkrétního, ale moc rád bych si zapsal něco u pana Tadäuse a slečny Andy. Oba mají skvělou odezvu na domácí úkoly a velmi zajímavá témata.

2.) Těch faktorů, podle kterých se rozhoduji, zda si předmět zapíšu, či ne, je spousta. Samozřejmě beru v potaz doporučení, ale není to pro mě rozhodující. Vybírám si především předměty, které mě zaujmou svým popisem a případně tématem. Samozřejmě se také koukám na to, kdo předmět vyučuje. Není to tajemství, že holt někdo má pověst hodného profesora, který bonusovými body nešetří, a někdo je na druhou stranu přísný a nebojí se rozdávat i nižší stupně známek.

3.) To, že mě neuvěřitelně baví Čarostavitelství, jsem již zmínil, ale určitě bych tento předmět nedoporučoval na potkání. Jasně, předmět je vedený skvěle a naučí základní čarostavitelské praktiky i absolutního laika, ale zase pokud jsou pro vás sprostá slova i Excel nebo Word, tak to stojí za zvážení, zda do toho jít. Každopádně je tu jeden předmět, který bych rozhodně všem doporučil. Jedná se o Hradní divadelní kroužek vedený novopečenou profesorkou Andy Topher. Její premiéra ve fialovém hábitu vyšla na jedničku. Předmět je zábavný, poutavý, ale hlavně úkoly jsou vážně skvělé. Nic přehnaného, nuceného. Naopak si většinou můžete vybírat i z více možností. Ale to nejlepší na předmětu je zpětná vazba na úkoly. Slečna si dává záležet, a i když se vám zrovna dvakrát nedaří, vždy se snaží být pozitivní.

4.) Tak jelikož mám za sebou teprve prvák, kde jsem propadl… – zastydí se – …a druhák, který jsem prošel s pouhými dvěma předměty, tak jsem zatím neměl tu čest vybírat ze širokého spektra profesorů. Určitě jsem si ale oblíbil pana profesora Nicha, který je na mě moc hodný a věnuje mi spoustu svého volného času na probírání všemožných čarostavitelských kouzel i nad rámec osnovy. Jinak jsem si ještě velmi oblíbil slečnu Andy a pana Tada, nicméně to už jsem předtím jednou nakousl.

Poslední otázka, kterou jsem zpovídaným položil, se týkala toho, zda někdy na naší škole narazili na předmět, se kterým měli nějaký problém. Na hodiny, které se vlekly, vyučování, které je nebavilo, výklady, které byly nudné… zkrátka na předmět, který se jim vůbec nelíbil.

Kvůli bezpečnosti dotazovaných jsem se rozhodl jejich odpovědi uvést anonymně. Pokud by se tu náhodou našel někdo uražený nebo rozzlobený, že mu některý z respondentů pohanil jeho oblíbený předmět (nebo v případě profesorů dokonce předmět, který vyučují), tak předestírám všem čtenářům Denního věštce, že jsem bohužel už ZAPOMNĚL, kdo mi co řekl, a nemůžu si na to vzpomenout. Pokouším se o to marně, paměť se mi mlhavě vrací jen v přítomnosti většího množství zlata, ale jinak všechna marnost!

Dále bych rád upozornil profesory, že pokud sami sebe nebo svůj předmět v odpovědích najdou, nemusí jim to rozhodně být líto. Každý člověk má zcela jiné preference a každému se líbí něco jiného.

V odpovědích je například vesele haněn i předmět, který já osobně považuji za jeden z nejlepších předmětů na hradě. Pravda bude asi vždy někde uprostřed.

Můžete si z odpovědí vzít ponaučení, nebo je prohlásit za lži a hanu! To necháme na uvážení každého z vás… – mrkne – Nuže tedy již k samotné otázce.

„Drazí anonymové, existuje nějaký předmět, který se vám na škole nelíbil a se kterým jste měli problém?“

Elfové.
Bylo to pro mě opravdové zklamání, protože jsem se na takový předmět velice těšila, ale ve finále jsem jej díky nudnému podání a nezajímavosti odhlásila.

Určitě. Teda takhle… nemyslím si, že máme na výběr z předmětů, které jsou vyloženě špatné. To určitě ne. Je to spíš o tom, co komu sedne. Každého baví něco jiného. Mě teda opravdu nebavilo Barvokouzlení. Já si v prváku tento předmět zapsala omylem, poněvadž jsem se podepsala na špatný pergamen. Původně jsem žila v domnění, že se přihlašuji na Bystrozorství. Dala jsem tomu šanci, ale byl to jeden z předmětů, které jsem si nakonec odhlásila jako první. Nicméně fakt je, že jsem nakonec nedodělala ani jeden. – směje se –

Bylo to Bystrozorství – přípravný kurz. Velký problém mi tam dělala délka úkolů. Prostě když mám vymyslet úkol na 5 palců a já vytvořím text na 3 a víc už ze sebe nedokážu vymáčknout, tak to není moc dobré. – usměje se –

Byla jsem natěšená na Teorii famfrpálu, ale musím říct, že tam mě asi trochu nebavila jednotvárnost úkolů, ale samotná látka nebyla nezajímavá, takže nemohu říct, že mě vyloženě nebavil…

Jsem kouzelník s mnoha zájmy. Jen máloco mě nebaví… a tahle škola ten předmět našla! Ve druháku jsem se zapsala na Ministerskou přípravku nebo něco takového. To byl předmět, který jsem ani nedokončila a hodiny pouze prospala v zadní lavici schovaná za ostatními studenty. Úřední předměty nejspíš nebudou pro mě.

Mě předměty na hradě většinou baví, ale kdysi jsem se přihlásila na Kryptologii nebo co to bylo a byla to obrovská chyba. Předmět sám o sobě by možná byl zajímavý, ale nesnesla jsem jednání vyučující. Nemám ráda, když je na mě někdo zbytečně protivný a nepříjemný, když udělám chybu. Nerada se hádám, a tak jsem šla raději pryč. Od té doby se vždy u předmětů dívám také na to, kdo je učí…

Moc mi nesedly předměty pana Papulky. Ne, počkat, to říkám špatně. Předměty byly skvělé a výklady byly neuvěřitelně vtipné a čtivé, avšak profesor nedával k úkolům žádnou zpětnou vazbu, a i když jsem se opravdu snažila posílat mu kvalitní úkoly, měla jsem jednoduše pocit, že je ani nečetl.

Není žádným tajemstvím, že co mě opravdu nebavilo, bylo Bylinkáštví. Možná to bylo proto, že jsem od předmětu očekávala hodně a bohužel mě bylinky převlečené za historické reálie místo probírání bylinek nějak nenaplnily.

Nejvíce problémů jsem měla s předmětem Historie Hogwarts, který vyučoval náš nový inspektor výuky pan Oliver. Předmět je velmi zajímavý, protože vás seznámí s historií a vývojem našeho hradu, jeho studium je ale náročné a žádá si při úkolech více času a mnoho dohledávání. Předmět jsem dokončila, ale s vypětím všech svých sil.

Já mám problém s každým předmětem, který studuju. Posílat úkoly každých čtrnáct dnů? A dostávat za to body??? Kdo potřebuje body?! Proč se za to nemůžou dávat srpce! To by bylo mnohem lepší!

Tohle je hodně těžká otázka. Osobně je pro mě jednodušší vychválit předměty, které jsou perfektní, než ty, které ne, a to proto, že těch nekvalitních je za mě plno. Ať už jde o nedostatečnou zpětnou vazbu, málo prostoru pro vlastní pojetí v úkolech, nečtivé a zbytečně dlouhé výklady o ničem… Zklamaná jsem také byla vždy, když se v předmětu učilo něco, co do něj vážně nepatřilo, zarazil mě třeba historický test mudlovských znalostí v Bylinkářství… jak s bylinkami promerlina souvisí knihtisk? Nesedlo mi ani Věštění od bývalé inspektorky výuky. Zklamání přišlo z předmětů pana Papulky, respektive z jeho nulové zpětné vazby… A doporučit v žádném případě nemůžu ani novou Historii Hogwarts nebo Kouzelnickou první pomoc

Pro Denní věštec
(kvůli sázce)
jeden z nejpilnějších studentů
a skvělý bodohrotič
Zpytlehněv Zďáblíkov

Komentáře

  1. – dočte článek a horlivě si něco naškrábe do pergamenů – Slyším, slyším! 😀

    U předmětů je celkově “potíž”, že se profesor nikdy nezavděčí všem, i kdyby se rozkrájel… bohužel. Ale jsem ráda, že aspoň některé studenty můj způsob výuky zaujal ,a to mi dává energii pokračovat v tom, co dělám. 🙂 Díky!

    1. Ale madam! Vy jste přeci ÚPLNĚ jiný případ! Vaše předměty se přeci všem líbí! Jinak by viděli!
      Kdyby se někdo odvážil stěžovat si, že jste na hodinách třeba moc krutá, nebo že dáváte moc dlouhé domácí úkoly… nebo Vás jinak hanit, strčili by ho zelení do sklepa k nějaké příšeře!! 😀

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *