Poodhalení nového famfrpálu aneb Co prozradil John Werewolf? (1.)

| Vydáno:

Již nějakou dobu se proslýchá, že v tajné laboratoři vzniká úplně nový systém famfrpálu a že jeho vynálezcem není nikdo jiný než profesor Werewolf. Protože pana Johna znám jako dosti nedůtklivého kouzelníka, který pro ostré slovo mnohdy nejde daleko, byla jsem velmi překvapena, když po mé nesmělé sondáži u modré primusky Larrie se mi profesor sám ozval s tím, že je ochoten poskytnout na téma nového famfrpálu sérii osvětových rozhovorů pro Denního věštce. Dokonce mi poslal dvě fotografie, které svolil zveřejnit!

Dnes se ale podíváme jen na první snímek (uvidíte ho níže v článku), druhý si nechám do pokračování tohoto rozhovoru – pro velký rozsah vyjde ve dvou částech.

S profesorem Werewolfem jsem se měla sejít u Tří košťat (příhodné místo pro rozhovor o famfrpálu, že?). Měla jsem ze setkání docela trému… abych si p. Johna trochu naklonila, oblékla jsem si modrou sukni. Na poznámky jsem si připravila svůj rychlobrk a pořádnou hromadu pergamenů. Pan John přišel vyzbrojen Lapačem snů, patrně na obranu před nevítanými otázkami, protože sice posléze odpovídal velmi ochotně, ale jen na to, na co sám chtěl.

Když jsem tedy přisedla ke stolu, po vzoru svého vznešeného společníka si objednala máslový ležák a chtěla položit první otázku, pan Werewolf náhle hlasitě zasténal. Znělo to nějak jako „Ochic ouuu“. Polekala jsem se, ale profesor jen vytáhl jakousi podezřelou lahvičku a jedním hltem ji vypil – a tvářil se jakoby nic.

Snad tedy bude opravdu v pořádku. Po úvodních zdvořilostech konečně přišel čas na první dotaz.

Sophia Glis Glisová > Všimla jsem si, že na fóru TWT jste se trochu bavil s „konkurencí“ o famfrpálu na jiných školách, kde to mají založeno na docela odlišném principu, dokonce se snad střílejí góly na základě odpovědí na kvízové otázky. S mojí angličtinou jsem se ale ani nesnažila to do hloubky pochopit s tím, že se vás pak na to příležitostně zeptám, tedy příležitost je právě teď. Jak vlastně vypadá famfrpál na HOL a Bradavičarce? Byl jste se třeba přímo u nich na hřišti podívat? A inspirovalo vás to nějak při tvorbě našeho nového famfrpálu či nikoli?

John Werewolf > No, popravdě jsem nestihl nějak zaskočit k nim na hrad v době, kdy právě hráli. Ale trochu přehled mám, alespoň z toho, co povídali na fóru. V době, kdy jsme tam famfrpál probírali, jsem však už měl naši novou verzi promyšlenou alespoň v základech a určitě bych nechtěl, abychom se odvraceli od základní myšlenky této školy – a to té, že nemusíme dopodrobna znát každičkou stránku z knih Harryho Pottera.
Jejich famfrpál totiž hodně vychází z kvízových otázek, kdy musí co nejrychleji odpovědět na otázku z knihy. Z toho, co nám řekli na fóru, to vypadá, že mají velkou, leč limitovanou zásobu otázek. A famfrpáloví hráči to všechno znají nazpaměť, i když se o půlnoci vzbudí. A to dává novým hráčům velkou nevýhodu v začlenění se do famfrpálového týmu, což zase my nechceme. Naším cílem je se u famfrpálu bavit, ne se biflovat knihy nazpaměť.

SGG > Tedy ten jejich famfr je založen na nějakých otázkách z HP a kdo první zná odpověď, dá gól?

JW > Ano, přesně takto to funguje. Všichni hráči kromě chytačů mají vlastní chat, na kterém „famfrpálový rozhodčí“ pokládá otázky a nejrychlejší odpovídající dá gól nebo třeba odrážeč sestřelí soupeře. A chytači mají vlastní chat a vlastní otázky. Takže to vlastně ani není týmová hra. A my chceme mít famfrpál co nejvíce blížící se realitě.
Takže ne, neinspiroval jsem se jejich famfrpálem v ničem.

SGG > Co pro vás tedy bylo při vyvíjení nového famfrpálu nejdůležitější?

JW > No, jak jsem říkal – co nejvíce se přiblížit k realitě, k podobě, kterou všichni známe a milujeme. A také aby byl jednotlivec v týmu důležitější než teď, a přesto aby to nebylo na úkor týmové hry.
Famfrpál by tedy měl být realističtější a nemělo by být tak snadné v něm podvádět.

SGG > Pěkně řečeno.

Tak tedy další otázka. Překvapilo mě, když jste mi řekl, že jste se snažil maximálně zachovat dosavadní „procenta“ hráčů, byla jsem přesvědčená, že to do jiného systému nebude možné převést. Jak se tedy projeví dosud získané „dovednosti“? Budou také nějaké stupně vytrénovanosti jako dosud?

JW > Jsem si vědom, že hráči nyní věnovali spoustu času tomu, aby se dostali na úrovně, na kterých jsou. Proto se snažím všechno, co již mají natrénováno, převést do nového systému. Nový systém bude spočívat v získávání zkušeností, podobně jako v soubojovém klubu. A za určité počty zkušeností budou postupovat hráči po úrovních výš a výš. A samozřejmě potom platí, že čím vyšší úroveň hráč má, tím je platnější v samotné hře.

Každý post bude mít navíc speciální atributy, které bude moci každý hráč ovlivnit tak, jak sám uzná za vhodné. A samozřejmě – každý atribut ovlivní jiný aspekt daného postu.

SGG > – začíná se bát, že to asi nepochopí – Ééé… atributy? Co tím asi tak myslíte? A jak se projeví zkušenosti? Hráč bude rychlejší, bude mít víc možností, co může udělat, nebo něco jiného?

JW > Projeví se to v různých aspektech hry, nelze to moc globalizovat. Určitě teď nechci zabíhat moc do detailů, protože toto je obrovská část famfrpálu, na kterou jsem opravdu pyšný, ale která je lépe pochopitelná, až když si to hráči sami osahají. Bát se nemusíte, ono to fakt není nijak moc složité. – usměje se, patrně ovládá nitrozpyt – A jak říkám, tady hodně pomůže, až odhalím vizuální stránku atributů, z té je vše naprosto pochopitelné. A navíc bude k dispozici příručka.

SGG > – představuje si, jak bude za letu listovat manuálem a ještě sledovat potlouky –

JW > No, já bych byl rád, kdyby se tyto předsudky ve článku neobjevily. – nepokrytě čte redaktorce myšlenky –

SGG > Já si naopak myslím, že pokud se objeví a vy je účinně vyvrátíte, bude to ta pravá osvěta.

JW > Mnoho toho vyvrátí, až bude famfrpál plně odhalen.

SGG > Ale mělo by být vaším zájmem, aby se toho lidé nebáli už teď, a to určitě mnozí budou.

JW > Ano, a právě proto vzniká tento rozhovor – a během léta navíc budu odhalovat víc a víc kousků z nového famfrpálu.

SGG > Aha! – prohlíží si první fotografii.- Oproti dosavadní podobě hřiště to opravdu vypadá mnohem opravdověji. Zdá se, že ovládání nebude zase tak nepochopitelné… Střelec bude mít možnost buď střílet na jednu z obručí, nebo někomu přihrát, a to v určitém časovém limitu… Ještě mě určitě napadne něco, na co bych se zeptala, ale k tomu bych se chtěla vrátit později.

Teď bych vám chtěla položit jinou otázku: jak to bude s časovou náročností ve srovnání s dosavadním famfrpálem? Například nyní se na 100% chytače hráč zpravidla vytrénoval až za několik let…

JW > No, v novém systému nebude nic jako 100% daného postu. Není stanoven strop úrovní, kterou může hráč dosáhnout. Někdo tak může být střelec na 15. úrovni a někdo jiný střelec na 42. úrovni.

SGG > Ó, to, že nebude strop, je vynikající! Tak bude pořád kam se zlepšovat, že?

JW > Přesně! – radostně se usmívá – Bude se stále dát zlepšovat a věřím, že to bude na famfrpálu velmi vítané.

SGG > To rozhodně a už se na všechny ty novinky těším. Přesto, jak to vidíte s tím potřebným časem pro konkurenceschopného chytače?

JW > To je dost těžké říct. Myslím, že se mi hodně vyjasní až v době, kdy budu chytače implementovat a potom i během veřejných testů. Nelze to totiž odhadnout jen tak z pouhé teorie, v praxi se budou právě tyto věci ladit do finální podoby.

SGG > A také ten problém s nekonečnými zápasy, pokud ani jeden tým nemá pořádného chytače – bude to v novém famfrpálu jiné?

JW > Ha, jsem rád, že jste se právě na toto zeptala! V pravidlech je věta, kterou současný famfrpál ignoruje, ale je to zrovna věta, která je velmi důležitá.

Famfrpálové utkání končí teprve tehdy, když je chycena Zlatonka nebo když se na tom dohodnou kapitáni obou mužstev.

Toto pravidlo bude v novém famfrpálu naprosto respektováno.
Tím by se mělo zabránit nekonečným zápasům, kdy už se čeká pouze na to, až se povede chytit Zlatonku. Ale celkově i zápasy budou koncipovány tak, aby délka nešla do desítek hodin. To je dalším z cílů, které si kladu při tvorbě nového famfrpálu.

SGG > Testy se budou konat v létě?

JW > Testy se budou konat nejspíš někdy koncem léta. Je tam letňák, takže možná se to posune až po něm, i když bych to rád stihnul před letňákem.

SGG > A co přímo na letňáku?

JW > Přímo na letňáku? To si nedovedu představit z více důvodů – my se na letňáku chceme bavit naživo, ne sedět nad internetem. A za druhé – během testů si potřebuju dělat důležité poznámky a některé změny dělat přímo při nich. Takže ne – na testování během letňáku to nevypadá.

Během léta by tedy měly proběhnout veřejné testy nového famfrpálu, přesnější termín se ale zatím nedovíme. Přesto i vzhledem k poskytnutí tohoto rozhovoru můžeme říci, že nový famfrpál už je téměř na spadnutí! Více se dozvíte již brzy!

Komentáře

  1. Epes rádes:D – To vypadá úžasně, už se těším na to testování! Bude to určitě bomba!:D A skvělý článek, už se těším na pokračování:)

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *