Nabídka předmětů

| Vydáno:

Tolik očekávaná, tolik překvapivá.

Jsem zastáncem toho, aby se na naší škole vyučovaly i jiné předměty, než ty ryze „potterovské“. A sama těm „potterovským“ nijak zvlášť neholduji, ovšem myslím si, že je velká škoda a chyba, že se letos neotvírá Bylinkářství, OPČM, Studium mudlů a Kouzelné formule.
Ano, samozřejmě, chápu, že ne všichni vyučující mají čas a chuť tyto předměty otevřít, ale nepochopím, proč se těchto předmětů nemůže ujmout někdo jiný a vyučovat je dle svého gusta (rozuměj, napsat si své výklady). Takové Bylinkářství bych si byla bývala ráda vzala (třeba i jen na jeden školní rok), kdybych byla bývala dopředu zpravena o tom, že kolega George nebude příští rok fungovat. Nestalo se tak. A věřím, že by se rozebraly i ostatní „potterovské“ předměty. Možné ne úplně všechny, ale rozhodně by zde nevzniklo takovéto předmětové faux pas. Takto jsou milovníci Pottera poměrně omezeni ve výběru předmětů. Možná to celé zbytečně přeceňuji a nikdo ze studentů si významněji nevšimne, že tyto předměty schází, nevím… Ale jistě si studenti všimnou, že přibyl jen jeden nový předmět (Čarografika), naproti tomu jich zmizela hezká řádka. Možná je to tím, že nám v profesorských řadách chybí čerstvá krev, možná tím, že vázne komunikace. Těžko říct, každopádně doufejme, že příští rok nebude na předměty tak zoufalý.

Komentáře

  1. – Souhlasím, na bylinkářství jsem se těšila a ono nic. Navíc jsem byla doslova v šoku, že je letos tak málo předmětů i tříd.

    Pěkný článek!

  2. – Ano, já osobně jsem sice neměla v plánu studovat žádný potterovský předmět, ale studenty, kteří se těší na klasické předměty, to zamrzí. Doufám, že příště se dočkáme víc předmětů 🙂

  3. . – Souhlasím, těšila jsem se na bylinkářství (ale taky třeba lékouzelnictví, které není „potterovské“), o obraně jsem taktéž uvažovala. Obecně mi přijde málo takových těch klasických kouzelnických, „vážných“ předmětů.

  4. – Myslím, že výběr předmětů je pro mne i pro většinu dalších nováčků dostačující. Horší to ovšem zřejmě mají starší studenti, kteří již většinu věcí vystudovali. Osobně mi potterovské předměty taky nechybí.

  5. – Myslím, že se žádá, abych se k tomu také vyjádřila.

    Ano, bohužel letos moc „potterovských“ předmětů není, ale to je na rozhodnutí profesorů, a například právě kolega McBrave mě o svém pobytu v mrazáku informoval až začátkem září, tedy na poslední chvíli, a čas na nové výklady by stejně nebyl, i kdybych byla pro, neboť nejen já nejsem fanouškem toho, aby kvůli jednomu školnímu roku profesoři suplovali se zcela svými – novými výklady, většinou to totiž dělá jen neplechu v tom, co se probralo a navrátivší profesor pak musí předělat své výklady tak, aby se zpětně probralo i to, co on potřebuje k další probírané látce – do dalších ročníků.

    Tedy jediný předmět, který šel udat, je Studium mudlů, neboť kolegyně Cassidy Cestwood zdá se odešla definitivně, ovšem studenti by rádi už 2. ročník a výše a ne, aby se stále znovu každý nový školní rok učil jen první ročník, navíc pokaždé jinak – pokaždé s novým profesorem. Tedy pokud nějaký zkušený a spolehlivý – stálý profesor má zájem…

    Takže pokud se jedná o pauzu na jeden školní rok, nevidím to jako tragédii, předmětů je dost i co se těch „potterovských“ týče, neboť sice není Bylinkářství, OPČM, Studium mudlů a Kouzelné formule, ale naopak tu z „potterovských“ řad máme znovuotevřené Přeměňování a dalším předmětem inspirovaným HP je Bystrozorství – přípravný kurz.

    A co se týče toho, že přibyl jen jeden nový předmět, ano zcela nový předmět je pouze jeden, ale dva předměty jsou obnoveny, jmenovitě Kryptologie a Psychologie, a to nepočítám ty předměty, co byly zavřeny jen chvíli, jako Flákání pro pokročilé, Praktické rady nepraktickým čarodějkám atd.

    Tedy dle mého, i přes to, že v profesorských řadách chybí čerstvá krev, se výuka stále mění, je stále něco nového či staronového, a to i díky navrátivším „starým mazákům“, a ano, možná i vázne komunikace, tedy nebojte se zeptat, ráda odpovím a to všem.

    1. Re: – Elle, palec nahoru za to, že ses vyjádřila 🙂 Je škoda, že si o vyjádření nikdo neřekl už přímo do článku, ale to by se potom nemohlo spekulovat, a tak… I když možná to neměl být informativní článek jako spíše zamyšlení nad situací, to nevím… 🙂

      Ale přijde mi trochu (no, tedy více) přehnané říct, že tento rok je na nabídku předmětů zoufalý. To jsou teda pořádně silná slova.

    2. Re: – Díky za reakci, mně to ale prostě přijde takové macešské ke studentům, protože dopředu člověk nikdy neví, jestli je to skutečně jen na jeden školní rok, protože nikdo neodhadne, co se komu z profesorů zamane, a když se zjistí za rok v lednu, že se někdo opravdu nevrací, tak opět zase bude pozdě.

      A s tou komunikací – to jsem myslela hlavně mezi profesory obecně, ne jen ve směru inspektor výuky – profesor.

      1. Re: Re: – ale já myslím, že v některých případech to inspektorka výuky ví – tedy myslím to, jak dlouho se nebude třeba OPČM vyučovat.
        Ale očividně se jí ani nikdo nezeptal 😀

  6. – Trochu uvedu na správnou míru (z mého pohledu) Studium mudlů. Máme tu podobný předmět, a to Mudlovskou antropologii. Jmenuje se trochu jinak, ale jede skoro to samé. Do budoucna určitě nemám problém otevřít víc tříd a trochu překopat osnovy, aby mohlo být víc ročníků a bylo to trochu systémovější. To ovšem záleží na dohodě s Elle. Takže komu se stýská po studiu mudlů, může se směle zapsat do prváku. 🙂

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *