Anketa o nejplnějších předmětech

| Vydáno:

Sotva tři a půl hodiny (v době realizace článku) od začátku zápisu a v některých třídách už je plně obsazený stav. Co si o tom myslí profesoři plných tříd?

S napětím a očekáváním jsem i já byla mezi těmi, kteří byli připraveni použít veškerou svou čarovnou moc i obyčejnou sílu k tomu, aby se dostali (a pokud možno do první řady) na svůj první vytoužený zapsaný předmět. Podařilo se. Stále jsem však průběžně procházela všechny ostatní třídy a s napětím sledovala, která z nich se naplní nejdříve. Jestli jsem si všimla dobře, na plné čáře vyhrál předmět Nitročáry, které započíná vyučovat nová fialka – madam Larrie Larstonová. Plných 20 studentů – a to pouze modročervené barvy – se uchýlilo do lavic tohoto předmětu. Další již obsazené třídy můžeme najít v Barvokouzlení od profesora Orionise, přirozeně je hned plné také Flákání pro pokročilé od madam Evangeline, Kouzelné formule sira Werewolfa a Literární seminář prvního stupně od profesorky Rawenclav. Nezahálí také další předměty na prvním stupni, jako je například Létání na koštěti či Lektvary, ale ty mají tříd více, tudíž se zde mohou studenti ještě pořád zapisovat.

Zeptala jsem se výše zmíněných profesorů, co si o zaplněnosti svých předmětů myslí, a také jsem se tázala, kolik studentů podle nich na konci roku z toho původního počtu zůstane a vydrží:

Anseiola Renine Rawenclav:
Jsem za to velice ráda a doufám, že co nejvíce studentů dojde až nakonec. – usměje se – Bohužel ale vydrží tak 6 nebo 7, ti ostatní v průběhu roku odpadnou. Nicméně ti, co přežijí, tvoří opravdu úžasná díla. A já věřím, že ani u této třídy tomu nebude jinak. – znovu se usměje –

Filius Orionis:
Nu, u Barvokouzlení mě to ani příliš nepřekvapuje, obecně toto slovo celkem často slýchám ve spojení „jednoduchý předmět“, navíc jej neučím prvním rokem. Těžko odhadovat: standardní úmrtnost bývá tak něco kolem 50%, což ovšem neznamená, že by to letos nemohlo být úplně jinak.

John Werewolf:
Těžko říci, bývá to každý rok jinak, přesto se to dá trochu odhadnout. Mám pouze áčko, takže z těch deseti studentů, které momentálně ve třídě mám, by mohlo ročník dokončit tak 6, možná 7 studentů. Hodně také bude záležet na mně, jak rychle budu opravovat úkoly – už jsem si zvykl, že hodně studentů podle tohoto v předmětu zůstává. Jinak jsem samozřejmě rád, že jsou Formule plně obsazené – popravdě jsem čekal, že rychleji bude zaplněna Čarografika, která ale asi doplatila na moji loňskou neaktivitu.

Larrie Larstonová:
Zaplnění Nitročar mě zároveň překvapilo i ne. Na jednu stranu se dá očekávat, že nové předměty se plní rychle, obzvlášť jsou-li vyučované někým, kdo čerstvě vylezl z koleje. Na druhou stranu – až takový nával jsem nečekala a je vskutku zajímavé vnímat zápis z druhého břehu. A pocity z toho jsou poměrně rozporuplné. Mám hroznou radost, že je zájem, zároveň hrozný strach, že nenaplním očekávání studentů a i kdyby mi tam zůstali, budou zklamaní. Pokud po mně chcete konkrétní číslo, vážně nedokážu říct. Někteří se mohou v průběhu odhlásit, jiní zase přidat. Pokud bych měla mluvit jen o těch dnešních, tak bych řekla, že z té původní dvacítky jich vydrží tak deset? Tedy pět z každé třídy? Čímž nechci nikoho ze studentů podceňovat. Spíš se obávám, že přicházejí na hodiny s očekáváním něčeho trochu jiného, co nedokážu splnit. – pousměje se – Uvidíme, jak se to vyvrbí.

Evangeline Joyce Wynne:
Vzhledem k tomu, že se velice nerada chvástám, budu tvrdit, že jsem tuto desetimístnou okupaci během prvních pár minut po otevření zápisu očekávala na pouhých 98%. Proto jsem si na oslavu kompletně zaplněné třídy dala deset karkulinek v čokoládě. Flákačů je (nejen) na naší škole škrněžel dost, a vzhledem k tomu, že je někdy třeba fláknout úplně se vším, tedy i s Flákáním, myslím si, že se – jako každý jiný školní rok – pár (tj. 2) studentů na židličce prostřídá.

Děkuji profesorům za jejich odpovědi a přeji jim, ať jim ve třídách zůstane mnoho studentů, kteří se probojovali do jejich tříd s nadšením, že se dotanou na předmět, který je zajímal nejvíce.

Komentáře

  1. 2.den – aktualizace:

    druhý den se Nitrokomando vrhlo na psychologii a udělalo s ní podobně krátký proces (tedy oproti cca 30 vteřinám na zabrání Nitročar byla šance zapsat se na psychologii druhý den možná i půl minuty)

    další plné za druhý den zápisu- Čarografika, Jak se oblíbeným státi, Péče o kouzelné tvory, Portugalština, Latina

    Plné by byly i lektvary, kdyby v nich nebyla i třída C, a Létání na koštěti, kdyby tam nezbylo to jedno místo z 20…

  2. 🙂 – Pěkná aktualizace, jistě chvályhodná 🙂

    Článek se však zajímal o zaplněnost tříd v prvních „minutách a hodinách“ 🙂 a opravdu není v našich – alespoň v mých – silách, aktualizovat článek každý den, stejně tak, jako posílat další a další sovy profesorům, jen co se jim zaplní třída. Navíc byl z technických důvodů (oslava výročí DV a již tuším tří článku vydaných dne 6.2.) vydán až o den později – proto jsou tam zmíněny ty „první z prvních“ a zcela zaplněných předmětů 🙂
    A pranice druhý zapisovací den už není tak zajímavá 😀

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *