Délka soubojů v Soubojovém klubu

| Vydáno:

V několika posledních článcích jsem spíše prezentoval názory jiných lidí na Soubojový klub. Tentokrát bych se chtěl podělit jen o svou vlastní zkušenost. Týkat se bude délky soubojů.

Začátečníci s ní nemají problém. Mají energie deset, což znamená, že mohou denně absolvovat jen šest soubojů. Vzhledem k tomu, že znají jen sedm kouzel a žádné z nich neumí energii navýšit, jejich souboje netrvají dlouho.

Hůře jsme na tom my, kteří jsme si energii přikoupili. V mém případě jde o sedmnáct, ale zdaleka jí nemám nejvíce. Navíc umíme kouzla, která dokážou energii v průběhu souboje navyšovat. Základní je Uzdravení, které zvedne energii o jednu. Léčivý dotek, což je dvojkové kouzlo, ji zvedne ve dvou po sobě následujících tazích. Pokud ovšem použijeme Vládu času, můžeme jeho trvání prodloužit. My, kteří vlastníme mocné hůlky, díky nimž se schopnost léčících kouzel zvětšuje, máme možnost si energii doplňovat neuvěřitelným způsobem. Vlastním bubuingovou hůlku, která způsobuje, že místo jednoho bodu energie navíc získám tři. Představte si, co to udělá, když dám dvě Vlády času a Léčivý dotek. Rázem jsem z téměř beznadějné situace na svém maximu energie.

Pro soupeře se pak stává téměř neřešitelným problémem mě porazit. Pokud mi chtějí zabránit v uzdravování, musí použít Nepřekonatelnou bublinu, která mi znemožní použít zemská kouzla, mezi něž kouzla léčící patří. Ani to jim však zcela nepomůže, neboť nebelvírské dvojkové kolejní kouzlo, Lví síla, je ohnivé, a tudíž se mohu uzdravovat i s jeho pomocí.

Co se stane, když se v Soubojovém klubu sejdeme dva soupeři, kteří jsme schopni se pomocí hůlek a kouzel ve velkém uzdravovat? Téměř nejsme schopni jeden druhého porazit. Oba se neustále uzdravujeme. Zároveň nemáme moc příležitostí používat silná útočná kouzla, protože uzdravování a naopak snaha zabránit v něm soupeři nám spotřebovává koncentraci.

Výsledkem je, že se souboje velmi protahují. Pokud si dobře pamatuji, nejdelší, který jsem absolvoval, měl přes sto šedesát kol. Trval téměř dvě hodiny.

Abychom souboje zkrátili, domlouvám se s některými soupeři na tom, že nebudeme používat Vládu času a Léčivý dotek. Samozřejmě nám to brání jít do soubojů naplno, na druhé straně nám to ale šetří čas a umožňuje absolvovat soubojů více.

Existuje však i další důvod, proč bývají souboje dlouhé. Na seslání kouzla máme tři minuty. Někdo přijde do Soubojového klubu a věnuje se jen jemu. Neustále aktualizuje a snaží se vyslat své kouzlo co nejrychleji. Jiní se však během souboje věnují dalším aktivitám. Pokud oba neustále aktualizují a sesílají svá kouzla řekněme po pěti vteřinách, pak souboj trvající padesát kol zabere deset minut. Pokud však někomu trvá seslání kouzla dvě minuty, pak se souboj i za předpokladu, že jeho protivník hraje rychle, protáhne na téměř hodinu a půl. A já, jako ten rychle hrající a věnující se jen souboji, ztratím spoustu času.

Samozřejmě je to věc domluvy obou hráčů. Má zkušenost však říká, že jednotliví soubojníci mají své zvyklosti a nemění je.

Nestálo by za to zkrátit maximální dobu na jeden tah? Mně by to vyhovovalo, ale jak jsem již na začátku článku říkal, jde jen o mou osobní zkušenost.

Published by

Nebelbrach Mechacha

Hradní novinařině se věnuje od nástupu do školy v Létě 2009, kdy začal psát pro Lví tlapou. Spolupráci s Denním věštcem navázal ve školním roce Zima 2012. Od počátku píše články týkající se Soubojového klubu, v Zimě 2013 založil tradici pravidelného famfrpálového (raději říká kvidyčového) zpravodajství. Sem tam se hecne a zpracuje i jiné téma. Řídí se heslem: „Scholaris in omne tempus.“

Komentáře

  1. – Mně by se zkrácená doba na tah moc líbila. Nebo třeba nějaké automatické zvonění při třeba třicetisekundové neaktivitě.

  2. konec souboje – já bych také brala zkrácení času na kolo, ale za úvahu by stálo i to, co jsem navrhovala v ředitelně už před časem. Po nějakých 2 – 3 vynechaných tazích ze strany jednoho soupeře by se souboj automaticky ukončit a to samozřejmě ve prospěch normálně hrajícího hráče….

  3. – No jo, jenže zase musíte brát v úvahu například lidi, co mají špatné připojení a prostě jim na 5 kol spadne internet. Takže až/pokud bude změna, budou tihle lidi automaticky „vyřazení“ ze soubojů, protože bude lepší, aby nehráli než prohrávali?
    Ano, na jednu stranu je to poněkud nešťastné, ale na druhou bych se přiklonila k nějakému tomu upozornění při delší neaktivitě.
    Přece jen, i normální „rychlý“ hráč může mít něco, kvůli čemu bude muset odběhnout.
    A ono když máte proti sobě soupeře, který se jen uzdravuje s hůlkou +X ke zdraví, tak se to může i s rychlým klikáním protáhnout na hodinu (a víc), kdy třeba čas na uvaření čaje uvítáte…

    1. Re: – no, na toto se dá oponovat pouze tím, že ani z RP pravidel nepřipadá v úvahu to, že by si někdo jen tak odběhl ze souboje 🙂
      Nepřikláním se ani na jednu stranu v debatě prodloužit vs. neprodloužit, v podstatě je mi to jedno.

      Asi se teď vůči tomuhle názoru ohradíte, ale – bohužel je potřeba začít vnímat to, že pokud je něco na čas, tak je čistě problém hráče, jak je na tom s internetem. Na herních serverech se taky nikdo neptá, jestli vám zrovna jede internet nebo ne.
      Je to tvrdé, ale to je prostě realita. Jednou jsme internetový projekt, kde se v některých případech řeší čas reakce (famfrpál, soubojový klub, koneckonců i letošní Sedmiboj při vaření lektvaru) a nelze se neustále v každém případě ohlížet na to, zda nebude zvýhodněn někdo, kdo má rychlejší internet a kdo pomalejší.

      Lidi bez flash přehrávače taky nebudou moci lítat na letové ploše (kde prý je dokonce pomalejší počítač výhodou a nikdo si na to nestěžuje – že by to taky o něčem svědčilo?), lidi bez quicktime pluginu neuslyší houkání sov a křičení huláka.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *