Místnost soubojového klubu je neodmyslitelně spjatá s naším hradem. Učí nás, jak se bránit jinému kouzelníkovi. Zdokonaluje nás v soubojování. Zkrátka, každý dobrý bystrozor jistě začínal v něčem podobném. Rozhodl jsem se vám udělat takovou malou exkurzi tímto tajemným světem, který bývá v některých ohledech skryt i dobrým soubojníkům.
Kouzla
V prvé řadě je u kouzel nutné znát jejich sílu. Kouzla mají sílu od I. úrovně po úroveň III. Mág vždy musí zvládnout předešlou úroveň, aby mohl postoupit do úrovně další. Musí se tedy naučit jedno kouzlo každého živlu (o těch bude řeč níže) a navíc si musí „koupit“ postup do další úrovně koncentrace (o té též bude řeč níže).
Kouzla soubojového klubu se nám dělí do pěti živlů a pěti typů. Když je budeme dělit dle živlů, tak zde máme oheň, vodu, zemi, vzduch a astrál. Dle základu jsou oheň s vodou protikladné a země se vzduchem jsou na tom stejně (příkladem ohnivý štít pohltí ledový paprsek, kamenná zbroj odrazí vzdušný bič). Zajímavé je pak také to, jaké jsou počty v jednotlivých živlech. (Pozn.red.: budu sem započítávat i kolejní kouzla, takže je kouzel dohromady 57.) Nejvyšší počet kouzel najdeme v živlech ohně a země. To magické číslo je 14. Astrálních a vzdušných kouzel pak máme k naučení 10. Kouzel vodních je pouhopouhých 9. A jedním takovým super špekem v počtu kouzel je fakt, že vodní jedničková kouzla jsou dohromady 3, z toho 2 jsou základní!
Nyní přejdu k jednotlivým typům kouzel. Asi nejzákladnějším je typ útočný, tato kouzla soupeři uberou nějakou energii (životy). Druhý základní typ jsou kouzla obranná, která vytvoří nějakou magickou hranici, aby skrze ni některá útočná kouzla neprošla. Třetí typ, již ne tak moc základní, jsou očarování, která způsobují všelicos od zrušení kouzla po uzdravení se. Dalším typem jsou kletby, tedy kouzla, která sešleme na protivníka, a ten tak bude nějak omezen. Posledním typem jsou evokace (vyvolávání). To jsou kouzla, která před nás sešlou nějakého tvora.
Seznam kouzel
Útočná (18): ohnivý plivanec a modré blesky (I, oheň), ledový paprsek (I, voda), lechták (I, vzduch), kamenná a jedová střela (I, země), magická střela (I, astrál), ohnivá střela a zelené blesky (II, oheň), ledová střela (II, voda), vzdušný bič (II, vzduch), temný paprsek a hadí jed (II, země), ohnivý déšť a decimující ohnivá koule (III, oheň), ledová bouře (III, voda), hurikán (III, vzduch) a zemětřesení (III, země)
Obranná (10): ohnivý štít (I, oheň), ledový štít (I, voda), kamenná pokožka (I, země), Zlom kletby (I, astrál), ohnivá zbroj (II, oheň), jezevčí chytrost a ledová zbroj (II, voda), větrná zbroj (II, vzduch), kamenná zbroj (II, země) a dominium (III, astrál)
Očarování (11): spánek (I, voda), uzdravení (I, země), rozptyl kouzlo, vláda času a zvyš sílu (I, astrál), lví síla (II, oheň), orlí křídlo (II, vzduch), léčivý dotek (II, země), hvězdář (II, astrál), mordenkainův pamatovák (III, vzduch) a spojení duší (III, astrál)
Kletby (8): tma (I, oheň), kletba času a sniž sílu (I, astrál), ohnivá stěna a paprsek světla (II, oheň), nepřekonatelná bublina (II, voda), vánek smrti (II, vzduch) a hradba kamenů (II, země)
Evokace (10): vyvolání démonické kočky (I, oheň), vyvolání hejna netopýrů, supa a vos (I, vzduch), vyvolání krysy (I, země), vyvolání undiny (II, voda), vyvolání tygra a vlka (II, země), vyvolání démona (III, oheň) a vyvolání Beholdra (III, země)
Slot
Slotem rozumíme výběr z kouzel. Standardně má každý bojovník na výběr ze čtyř kouzel, která se mu náhodně objevují z quickslotu. Postupem času si může čaroděj pořídit i slot pátý (za což je magík). Některá kouzla mohou ovlivnit počet vašich slotů (a to jak záporně, tak kladně).
Quickslot
Quickslot je seznam vašich naučených kouzel, který si chcete vzít do daného souboje. Minimální počet kouzel ve vašem quickslotu je 10. Počet quickslotů si může kdokoli ovlivnit nakoupením dalších.
Energie
Značí dvě věci najednou – kouzelníkovi životy v souboji, tak i kouzelníkovu „míru“, za kolik soubojů bude příliš unaven. Po každém souboji kouzelníkovi klesne energie a další souboj začne tedy o jednu níže. Minimální počet energie pro jeden souboj je pět (čtyři je totiž možno ubrat jedním jediným trojkovým kouzlem při správné konstelaci hvězd).
Aspekt
Aspekty mají značit něco jako konstelaci hvězd. Každý aspekt ovlivňuje jiná kouzla. Některý posílí útok, jiný posílí uzdravení, jiný zase ruší evokace. Tedy co aspekt, to jiný účinek.
Koncentrace
Koncentrace ukazuje to, na jakou úroveň kouzel můžete dosáhnout. Ovšem hlavní smysl je ten, že se kouzelník musí dostatečně koncentrovat během souboje, aby dokázal seslat kouzlo vyšší úrovně (II. a III.). Sesláním kouzla vyšší úrovně se koncentrace vyčerpá a je potřeba ji doplnit sesíláním kouzel I. úrovně.
Míra nebezpečnosti
Tak tohle je nejzrádnější věc celého soubojového klubu. Měl by to být ukazatel toho, jak je který soubojník silný, tedy ukazuje to počet vyhraných soubojů v poměru k těm prohraným v celkovém počtu.. Vzorec na míru by měl být skutečně nějaký složitý, neboť je stažena do maximální hodnoty 10. A v realitě se dá říci, že se jedná o pouhopouhé čísílko, které asi nic neovlivňuje.
Zkušenosti
Za každý souboj se dostává určitý počet zkušeností. Záleží na úrovni soupeře a na počtu již odehraných soubojů s daným kouzelníkem. Jakmile totiž odehrajete více jak 10 z posledních 30 soubojů s jedním soupeřem, zkušenosti získané za tyto souboje vám klesají. Za vítězství se standardně dostává 10 a za prohru 1 zkušenostní bod. To ovšem platí jen v rozmezí +/- 1000 zkušenostních bodů. Se soupeřem slabším o více jak 3000 zkušeností dostanete nekompromisní mínus. Maximum za jeden souboj s kouzelníkem je 13 a minimum je -13.
Žebříčky
V soubojovém klubu jsou dohromady 4 možné žebříčky dle různých měřítek.
První z nich je žebříček Míry nebezpečnosti. Zde vidíme nejlepší modrou studentku – Arien, nejlepšího hnědého obyvatele – p. danyho a nejlepšího profesora p. Davida. Nejlepší žlutou studentkou je Piper Jarwealth na místě čtvrtém. Nejlepším červeným studentem je Oliver McCollin na místě šestém. Mezi zaměstnanci je nejlepší p. George McBrave na patnáctém místě. Nejlepší zelenou je Cerridwen Lowra Antares na místě sedmnáctém. Pozice nejlepšího ducha není známa.
Další je žebříček počtu vítězství. Z obrázku je patrný jen nejlepší profesor – p. Filius. Nejlepší zelená studentka Cerridwen je na místě čtvrtém. Nejlepší červená studentka Narcissa Teacherová na místě pátém.Vicky Charmant je nejlepší žlutou studentkou na šestém místě. Mezi zaměstnanci je nejlepší sl. Elerin Portmenová na osmém místě. Justin Angel Sane je nejlepším modrým studentem na devátém místě. Na dvacátém třetím místě najdeme nejlepšího hnědého obyvatele – p. danyho. A na stém dvacátém devátém místě je nejlepší duch Phosgen Crestfall.
Třetí je žebříček o počtu zkušeností (ten nejdůležitější žebříček!). A opět z obrázku vidíme nejlepšího profesora p. Fila. Tentokrát je vidět i nejlepší zelená studentka – Cerri. Nejlepší žlutou je opět Vicky, tentokrát na místě pátém. Narcissa je stále nejlepší červenou na šestém místě. Sl. Elerin si udržela místo nejlepší zaměstnankyně a je namístě sedmém. Arien je opět nejlepší modrou na místě třináctém. Apaloosa Noysová je nejlepší obyvatelkou na třicátém místě. A Phosgen je opět nejlepší duch na místě stém dvacátém osmém.
Poslední žebříček je pak žebříček vypovídající o průchodech sklepením. Na obrázku je opět vidět dominance pana Fila mezi profesory a Cerri mezi zelenými. Cissa se nám teď vyhoupla na místo čtvrté a je stále nejlepší červenou. Arien se ocitla na místě pátém a je nejlepší modrou. Slečna Elyssea Ellesméry je nejlepší zaměstnankyní na místě šestém.Vicky se propadla na místo dvanácté, ale udržela si nejlepší žluté místo. Nejlepším obyvatelem je pan Amon a madam Siny na děleném sedmdesátém místě. Duchové se do sklepení ještě nepodívali!
Hůlce zdar a soubojáku dvakrát!
🙂 – Výborný článek 🙂 Myslím, že se všem začátečníkům, ale i těm zkušenějším bude hodit! 🙂
Tss!! – Já se nepropadám, naopak stoupám!! 😛
Super článek… 😉
Skvělý – Vážně hodně povedený a kvalitní článek.
Lituji teď všechny, co ještě nemohou do soubojáku, protože po přečtení jistojistě onemocní chorobou zvanou Soubojáková jáužtamchci.