Nováčci a výuka

| Vydáno:
No jo, ten čas letí jak voda. Už uplynulo půl našeho školního roku na Bradavicích a výuka je v plném proudu. A jak si vedou naši nováčci? O tom se dozvíte, když budete číst dál tento článek.

Jak se vám líbí systém výuky na hradě?

Penelopa Peacock: Je to dobré. Hlavne to, že na úlohy máme dva týždne, ale aj forma výuky. Napríklad na hodine Kúzelných formuliek sa vždy zasmejeme. – usměje se –

John Charless Bartowski: Mno… systém je celkem dobrý. – směje se – Ještě že není online, jinak bych to nikdy nestíhal.

Solveig Roden: Systém výuky je fajn, nemám k němu výhrady.

Dixie Francisca Pierc: Systém výuky se mi líbí moc. Všechno je hezky uspořádané, abych se v tom vyznala. – usměje se – Taky myslím, že 14 dní na úkoly je dostačující. Taky mi vyhovuje to, že školní rok je vlastně zkrácen o polovinu, což značně zrychlí celý posun Hogu. Ani úkoly se mi nezdají nějak závratně dlouhé, protože tři nebo čtyři palce, to má každý za chvíli napsané. – usměje se –

Kolik máte předmětů?
Penelopa Peacock: Iba jeden, Kúzelné formulky. Dala by som si aj viac, ale to, čo som chcela, bolo už obsadené.

John Charless Bartowski: Momentálně šest.

Solveig Roden: Předměty jsem měla čtyři, bohužel z časových důvodů jsem musela opustit Kouzelnickou tvořivost. Předmět je úžasný, avšak nebyla jsem schopna mu věnovat tolik času, kolik by si zasloužil.

Dixie Francisca Pierc: Předmětů mám dohromady pět. Nejdříve jsem sice počítala tak se dvěma, ale všechny předměty byly hrozně lákavé! –vzpomíná na první kola zápisu –

Který z nich vás baví nejvíce?
Penelopa Peacock: Samozrejme Kúzelné formulky. Pani profesorka Niane z Libelusie pre nás vždy vybaví zaujímavé miesta a úlohy.

John Charless Bartowski: No jakej asi? Přece Bystrozorství! Chci být bystrozor! A nic mě nezastaví! Muhahaha! – směje se –

Solveig Roden: Těžko říci, v současné chvíli mám Lektvary, Bylinkářství a Kryptologii. V Lektvarech se vyřádím v laboratoři. Bylinky a Krypto zase zahrnují vědomosti reálného světa, což mi vyhovuje. Oblíbenost se tedy spíše proměnlivě přelévá podle aktuálně zadaného úkolu.

Dixie Francisca Pierc: Nejvíce mě zatím zaujalo Šéfredaktorské minimum. Na výklad madam Nii se vždy těším už týden dopředu a hlavní je, že mě nikdy nezklame! – zatleská madam – To ale neznamená, že by mě ostatní předměty nebavily. To rozhodně ne! Se všemi jsem nad míru spokojená.

Stíháte dělat všechny úkoly, nebo máte nějaké omluvené, případně už jste obdržely nějakého Trolla?
Penelopa Peacock: Stíham, iba raz som nesplnila mimoriadnu úlohu, ale tá je nepovinná. Trolla som ešte nemala (našťastie).

John Charless Bartowski: Mám jich pár omluvených, ale žádné Trolly nikdy nedostanu!

Solveig Roden: Dříve jsem stíhala i mimořádné, nyní taktak zvládám běžné. Omluvený žádný, Troll také ne. Naopak, doposud mám samá V. – směje se –

Dixie Francisca Pierc: Naštěstí mě žádný Troll nepotkal a doufám, že tomu tak zůstane i do budoucna. – oddychne si – Omluvenky na běžné úkoly jsem zatím také žádné nedostala. Vždy se snažím v prvním týdnu zvládnout úkoly běžné, a v tom druhém úkoly mimořádné. Teď tu na mě ovšem vykoukly i závěrečné eseje, na které si taky budu muset někdy vyhradit pár hodinek času.

Jací se vám zdají zdejší profesoři?
Penelopa Peacock: O všetkých, čo poznám, som sa presvedčila, že majú zmysel pre humor. Podľa mňa všetci učia dobre.

John Charless Bartowski: Mno… No… Rozhodně lepší než na mudlovských školách. – vyplázne jazyk –

Solveig Roden: Neměla jsem zatím možnost tolik profesorů poznat. Vyhovuje mi paní profesorka san Marino, která jde ve výkladu rovnou k věci, zbytečně neokecává, avšak i přesto je látka srozumitelná a dostatečně vysvětlená.
U paní profesorky Orionis jsem byla krom výuky i na seminářích a líbí se mi, jak umí ocenit zdánlivě samozřejmé či zanedbatelné záležitosti ve vypracování DÚ. Doposud jsem se zde naštěstí nesetkala s nespravedlností či povyšováním se nad studenty a jsem za to ráda. Profesor, který mne vnímá jako rovnocenně rozumnou bytost, u mne rázem získává úctu i respekt, a nepotřebuje k tomu žádný titul či fialovou barvu.

Dixie Francisca Pierc: Jsou prostě absolutně skvělí. Všechny své profesory absolutně zbožňuji. Mám ráda jejich výklady, úkoly jsou zábavné. Když bych měla s něčím problém, vím, že se na ně mohu obrátit a oni mě vyslyší a pomohou. – usměje se –

Děláte i semináře? Pokud ano, které z nich vás zaujaly?
Penelopa Peacock: Áno, semináre robím. Hlavne kvôli bodom. Zaujímajú ma o zvieratách, napr. Magické karty draky alebo Domácí mazlíček – jsem doma opravdu v bezpečí?

John Charless Bartowski: Semináře? Semináře dělám všechny, co můžu. A který mě zaujal? Asi od sl. Amálky, protože jsou nejjednodušší. – směje se –

Solveig Roden: Dočasně jsem od seminářů upustila, ale hodlám se k nim vrátit. Nehoním ani body ani peníze, vybírám si předměty, které mě zaujmou a ve kterých jsem schopná dosáhnout dobrého výsledku. Raději odevzdám jeden úkol, který je hoden V a bonusových bodů, než dva za horší známky. Upřednostňuji kvalitu před kvantitou. Rozhodně se chystám účastnit dalších částí Výletů do mudlovského světa paní profesorky Zlaté, která mne vždy zasáhne šípem nostalgie přímo do srdce mého dětství.

Dixie Francisca Pierc: Zatím jsem se do žádného semináře nevrhla. – trochu si posteskne – Asi to bylo tím, že vše bylo hektické a nezbývalo mi moc času právě na ně. V nejbližší době bych se ale chtěla na nějaký ten seminář zapsat. Když jsem se na ně občas vždy při novém termínu podívala, jistě bych si mezi nimi vybrala, a tak doufám, že se do nějakého v nejbližší době pustím.

Jak jste viděli, nováčkům se zde líbí a výuka je baví. Doufám, že je bude bavit i nadále. To by bylo pro tentokrát vše, budu se na vás opět těšit u dalšího z mých článků! – usměje se –

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *