HP hry: III. HP a vězeň z Azkabanu

| Vydáno:
Ve třetím díle již Harry není malý kluk z přístěnku a opět musí bojovat o život. Jak se s napínavým dějem třetí knihy popasovala hra? Žádná sláva to není, ale čtěte dále…


Dnes pokračujeme v představování PC her s námětem Harry Potter. Ti, kdo viděli třetí film a zároveň četli knihu HP a vězeň z Azkabanu, dají mi jistě zapravdu, že se příběh nejen opět trošku liší, ale že postavy na filmovém plátně udělaly přes prázdniny velký skok ve svém dospívání. Když jsme se s trojicí Harry Potter, Ron Weasley a Hermiona Grangerová loučili, vypadali stále, jakoby do pěti neuměli počítat, přestože Harry měl jiš na svědomí druhý život Vy-víte-koho, život baziliška a zničený viteál. Stejně tak došlo k proměně postav i ve hře.

Hra samotná začíná až cestou vlakem do Bradavic, v kupé, kde sedí naše trojka s novým profesorem OPČM. Když náhle Ronovi uteče jeho krysa, začíná výprava na její záchranu, která vyústí v děj, jenž končí o deset měsíců později. Ano, tak to na mě působí. Ve vlaku sice proběhne nějaká diskuze o uprchlém Blackovi, ale pak o něm dlouho neuslyšíme. Děj je pak vlastně pouze ve formě vyučovacích hodin. Zde také proběhlo nemálo změn. Už nemusíme obtahovat obrys kouzla, ale stačí, když splníme praktickou zkoušku. Navíc už není všechna dřina na Harrym. Během OPČM se tentokrát zapotí Ron. Co že to vlastně bude cvičit? Kouzlo Riddikulus? Ani náhodou! Kouzlo, které se naučí Ron, umí přitáhnout Rona ke speciální kouli nebo kouli k Ronovi. Úplně jsem nepochopil, jak to souvisí s obranou proti černé magii, ale dobrá. Během praktické hodiny pak musí Ron či jiný z trojice najít deset školních erbů, aby byl vpuštěn do místnosti odměn. Oproti minulému dílu také změna, tentokrát se ze hry zcela vytratily body. Dobrou změnou ale je, že je možné lekci opakovat a najít skrýše, které jsme vynechali, či sesbírat zbývající štíty a dostat se do místnosti odměn.

Hermiona se pak od profesorky McGonagallové naučí kouzlo, kterým promění sochu draka nebo zajíce na jejich živou předlohu a tvory pak může ovládat. Harry se od profesora Kratiknota přiučí zmrazovacímu kouzlu, které zchladí ohnivé salamandry nebo vytvoří z koryta vody dokonalou klouzačku.

Naopak novinkou je ještě větší obchod, který opět vede Fred s Georgem (nebo George s Fredem?), navíc už jako hradní měna neplatí pouze fazolky, ale také dýňové paštičky a čokoládové kotlíky. Kotlíky a paštičky se dají také v obchodě koupit za určitý obnos fazolek. Tentokrát chybí soubojnický klub, ve kterém by se fazolky daly donekonečna těžit od protivníků, kteří budou poraženi, ale zato lze v obchodě koupit hesla k portrétům, jež otevřou průchod do místností, kde se obvykle musí Harry – ať už za pomoci, nebo sám – poprat s hradními potvorami všeho druhu. Za jejich překonání pak získá jistou odměnu. Samozřejmě nechybí kartičky z čokoládových žabek, které jsou k nalezení během praktických hodin nebo i jinde na hradě. Speciální kartičky lze získat také za překonání cornwallských rarachů, obludného obludária nebo za úspěšný let na Klofanovi přes speciální dráhu.

Zmíněné hradní potvory jsou například starý známý Protiva nebo malí skřeti, kteří hází podivné bomby ve tvaru bonbonu, na které je i HarryPotter, voldemortobijec a baziliškobijec, krátký, a tak je může pouze házet po skřetech zpátky.

Jak jsem již naznačil, děj není nijak zvlášť bohatý. Po příjezdu do Bradavic čekají naši trojici tři praktické hodiny, Harryho pak navíc lekce patronova zaklínadla a letu na hipogryfovi, po kterém dojde ke zranění Draca Malfoye, a tak se ještě odehraje malá mezihra v podobě cesty za knihou, která má Klofanovi a Hagridovi pomoct během řízení o potrestání hipogryfa. Pak už se naše trojka opět vydá k Hagridovi, když je náhle Klofan popraven a Prašivka se dá na útěk. Cestu do Chroptící chýše začne Harry s Hermionou celkem bez problémů, dokonce se do chodby k chýši dostanou bez odporu vrby mlátičky. V chodbě je ale čeká nespočet oživlých kostlivců. Že v knize nebyli? Ani ve filmu? Nevadí, buďte rádi, protože kapitola, ve které přijde Harry na kloub zápletce celé knihy, se odehraje během 10 vteřin. Pak se Harry postaví mozkomorům – a i když je úspěšný, probudí se až na ošetřovně. Následně si zacestuje časem, kde jde hlavně o osvobození Klofana a boj s Mozkomory, Sirius Black se objeví jakoby mimochodem a už je téměř konec. Naší trojici zbývá projít závěrečné zkoušky a je hotovo. Samozřejmě pak můžete dále prozkoumávat hrad a jeho okolí, ovšem to není nijak bohaté. Sice se již podobá směru, který byl nastaven, ale přestože lze poznat bradavické nádvoří, není to ani tak žádná sláva. Interiér hradu také není moc nápaditý a Rowenino schodiště vyloženě zklame.

Tyto mínusy pak mohou od hry zaryté fanoušky HP odradit, nebo je naopak hra přitáhne, už jen protože je to HP. Celkově je ve hře vidět velký pokrok, zejména po grafické stránce, ale strohost příběhu celkovému dojmu poněkud ubírá na hodnocení. HP série se vydala dobrým směrem, ale dílo, nad kterým se budu v DV rozplývat, je ještě daleko. Přesto doporučuji všem hru si zahrát a uvidíte sami…

Pro Denní věštec
Edmund Heusinger

Published by

Edmund Heusinger

Edmund Heusinger působí v redakci Denního věštce od července 2014. Získal cenu UNC za novinářský debut roku (2014), redaktora roku (2015), článek roku (2017) a Řád ostrého brka (Z2016). Nejraději píše o tom, co jeho samotného zajímá a naopak si nejraději přečte kvalitně zpracované rozhovory a články, které se svými tématy strefují do černého.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *