HP hry: IV. HP a Ohnivý pohár

| Vydáno:
Je tu další díl ze série HP her, tentokrát čtvrtý, takže se v sérii příběhů dostáváme přes polovinu. Ovšem to lepší nás stále ještě čeká.


Doposud tomu bylo tak, že s dalším dílem série z PC her byly upravovány prvky hry tak, že v konečném součtu vedly změny k lepšímu. U čtvrtého dílu to merlinužel neplatí. V předchozích třech dílech byl nastaven osvědčený herní systém, který, pravda, mohl být již monotónní, ale vždy se ve hře objevila nějaká novinka, která celkový dojem vyvážila. Když jsem se věnoval čtvrtému dílu, jako bych úplně viděl herní vývojáře, kteří tvořili tuto hru. V pondělí se po víkendu v práci zřejmě sešlo pár lidí, co už nějakou hru udělali, ovšem pozor, nikdo z nich neznal příběh Harryho Pottera, natož pak podrobněji tu část, která se věnuje Ohnivému poháru. Takže tito vývojáři zřejmě vyhodili z okna vše, co zůstalo po vývojářích třetího dílu a začali s pěkným, čistým stolem. Což nemusí být vždy špatné, ale pojďme se podívat, co na stole nakonec připravili, aby nakrmili hráče a fanoušky Harryho Pottera.

Začneme dějovou linií, která je poměrně strohá. Děj hry začíná na Mistrovství světa ve famfrpálu, kde se poprvé hráč s hrou seznámí. Ale tentokrát mu nikdo ani neradí, ani nenapoví, což je opravdu nemilé vzhledem k tomu, že ovládání se zcela změnilo. Ale zpět k ději. Po mistrovství následují konečně Bradavice, ale pozor, tentokrát nebudeme hledat tajné chodby, objevovat zákoutí hradu a kochat se jeho scenériemi, tentokrát žádné toulání! Ale nebojte, stejně vás touha po procházkách přejde, jen co Harryho a jeho kamarády Rona a Hermionu vystrčí v dešti ven na první lekce z OPČM. Pak opět musíte jít ven, sbírat štíty, aby se vám odemkl další děj hry, který pokračuje… další Moodyho lekcí. Konečně následuje změna v podobě Zakázaného lesa a souboj s drakem, který je nakonec spíš soubojem s koštětem. V dalších částech příběhu navštívíme koupelnu prefektů, hodinu bylinkářství… a už je tu druhý úkol, který se koná v jezeře. Následuje třetí a poslední úkol a finále v podobě souboje s Voldemortem.

Příběh už známe, takže mi asi většina fanoušků HP dá za pravdu, když jej označím jako slabý. Lépe na tom ale nejsou ani ostatní stránky hry. Jak jsem již zmínil, ve hře nemáte prakticky volnost, úkoly – nebo chcete-li, lokace – jsou vytyčeny velmi „nenápadnými“ trasami a nemůžete uhnout ani o centimetr. Kouzla sesíláte obyčejným mačkáním tlačítka a míření je téměř nemožné. Hra nabízí spolupráci s dalšími dvěma postavami, které Harryho doprovází, například jeden může zvednout blátoplaza do vzduchu, zatímco druhý na něj sešle nějakou kletbu. V praxi je to ale téměř nemožné, protože každý si hraje tak trošku na vlastním písečku. Sbírání fazolek nám zůstalo, jenže abyste je získali, musíte neustále metat kouzla, slepě a tupě, a mezitím vyvolávat kouzlo Accio, jinak vám fazolky utečou. Fazolky pak již nelze směnit za sběratelské karty z čokoládových žabek, ale za karty, které jsou vyzdobeny fotografiemi z filmu a které přidávají postavám různé vlastnosti, například bonus zdraví, silnější kletby a podobně. Při dobré kombinaci karet, přičemž každá postava může mít aktivované až tři karty, lze pak výkon naší trojice zvýšit. Lze si také zvolit, za kterou postavu chceme hrát, ale pouze na začátku lokace, během hry je již volba neměnná.

To, že byla vypuštěna možnost volného pohybu po hradě, možná více spojilo příběh, ale z mého pohledu ve hře chybí velký kus, který paralelně s příběhem tvořil hratelnost. Co hráče zřejmě také překvapí, je absence kouzelníků – kromě zmíněné trojice, Pošuka Moodyho, Vy-víte-koho, smrtijedů a pár dalších postav nepotkáte téměř nikoho. Dokonce nikdo není oblečen do hábitů školy. To se sice jeví na začátku příběhu jako příjemná změna, ale když pak postavy chodí v mudlovském oblečení i po hradě, působí to jako pěst na oko.

Hráče-mudlu tato průměrná hra zřejmě na chvíli zabaví a potěší, pro kouzelníka je to ovšem krok vedle, navíc ještě do louže. Vše, co utvářelo svět HP a Bradavic, zmizelo, aby bylo nahrazeno podivným blouděním v bouři po střeše hradu za neustálého sesílání kouzel jako ve střílečkách. Dobrou zprávou však je, že se vývojáři zřejmě poučili, takže nás příště čeká vrchol série HP, alespoň co se her týče.

Pro Denní věštec
Edmund Heusinger

Published by

Edmund Heusinger

Edmund Heusinger působí v redakci Denního věštce od července 2014. Získal cenu UNC za novinářský debut roku (2014), redaktora roku (2015), článek roku (2017) a Řád ostrého brka (Z2016). Nejraději píše o tom, co jeho samotného zajímá a naopak si nejraději přečte kvalitně zpracované rozhovory a články, které se svými tématy strefují do černého.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *