Barvistický podtext mudlovské reklamy?

| Vydáno:

Ministerstvo kouzel prošetřuje barvistický podtext mudlovské reklamy na nejmenovaný kysaný nápoj prodávaný v zeleném obalu…


Podnětem k zahájení šetření byla stížnost pana Jozefa Salazaruse, českého kouzelníka a biozemědělce. Závadnost reklamy má údajně spočívat v tom, že zevšeobecňuje spojení špatných stravovacích návyků a osob oblečených v zelené barvě, tradiční kolejní barvě Zmijozelu.

Dvě mudlovské kamarádky se potkají a sesednou se na lavičce. Jedna je oblečená ve žlutém, mrzimorském oblečku, a tváří se o něco chytřeji než její kolegyně. Mudlovská dívka, celá v zeleném, sotva ztěžka dosedne, už zdrceně spustí nekonečný proud slov. Tváří se velice tragicky a drží se za břicho. „Uf, je mi těžko!“ pronese hlubokomyslně.

Mrzimorka účastně zkroutí ksichtík a vytáhne z tašky zázračný kysaný nápoj v zeleném obalu charakteristického tvaru, který jí nabídne. Zároveň se naoko překvapeně přeptá, co proboha ta zelená jedla. Zmijozelka rádoby sofistikovaně vzdechne: „Znáš to…“ a vyjmenovává celou řadu hloupých prohřešků proti správnému stravování.

Televizní divák je seznámen s faktem, že dívka v barvách mrzimoru je v pohodě, protože si pravidelně dopřává kysaný nápoj (nejpíše ve velkých dávkách) a že její kamarádka v zeleném (plus televizní divák a celý zbytek světa) by měl následovat jejího příkladu. Jinak nemá šanci býti v pohodě.

Jozef Salazurus pokládá reklamu za škodlivou mudlovinu, která kazí mládež, protože nevědomky nabádá v konečném důsledku k obezitě a lakotě. Zároveň však tvrdí, že proti reklamě jako takové v zásadě nic nemá, až na barvu oblečení hlavních protagonistek. Salazarus požaduje okamžité přebarvení, nebo obnovení černobílého vysílání.

Barvismus, coby nenávist barevně příslušných jedinců v kouzelnickém světě, je choulostivým sociologickým tématem. Dle tiskového prohlášení Odboru pro důslednou mystifikaci spotřebitelů ministerstvo tento problém nehodlá brát na lehkou váhu.

Tiskový mluvčí ve svém projevu uvedl několik zajímavých informací:

Neuvažuje se o žádných barevných změnách v televizním vysílání. Nezávislá komise posoudí nákup dalšího vysílacího času pro sporný televizní šot a rozhodne moudře, pravděpodobně ve prospěch státní kasy.

Sympatizanty kysaných nápojů prý v obchodech odradí vysoká cena a podobně je tomu také s mnoha biovýrobky, které jsou dnešní spotřební společností nedoceněné. A bez pořádné reklamy nemá biovýrobek uchopený neviditelnou rukou trhu vůbec žádnou šanci.

Toto tvrzení podložil neméně zajímavou statistikou. Za dobu promítání dané reklamy v televizi a jejího propírání v politických kuloárech se ztrojnásobil odběr Salazarusova biobůčku – light, naopak klasický bůček zaznamenal nevídaný historický propad.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *