Inspektorka výuky mě požádala, zda bych v Denním věštci mohl otevřít otázku dootevírání tříd po začátku zápisu. To bych samozřejmě mohl. Ovšem k tomu, aby získala názor širší veřejnosti, nestačí článek z pera jednoho člověka. Proto bych vás chtěl požádat, abyste se po jeho dotčení podělili o svůj pohled na věc v diskuzi. Děkuji.
Na dootevírání tříd po otevření zápisu jsou pohledy různé. Například bývalá inspektorka výuky Angela Grey-Slytherin třídy po spuštění zápisu otevírala velmi nerada, neboť to, jak sama tvrdila, považovala za neprofesionální. A tento pohled na věc logiku má, neboť když se tu a tam z nečekání objeví nový předmět, zatímco jsou jiné už třeba i zaplněné, navozuje to tak trochu dojem holubníku.
Já osobně jsem tuto problematiku nahlížel pár let z pohledu hrotiče a dootevírání tříd mi nejednou zvedlo mandle. Když člověk propočítává, na jaký předmět se přihlásí dnes, na jaký zítra a na jaký pozítří, když si zařizuje okolnosti tak, aby tu v šest mohl být přítomnen každý den… dokáže pěkně naštvat, když zjistí, že jeho obsazení žádaného předmětu X 1.A ztratilo cenu ve chvíli, kdy se nečekaně dootevřela třída X 1.B. Stejně tak mohlo být otevřeno i „béčko“ u předmětu Y, který mu unikl proto, že se první den zapsal do X 1.A. Nicméně nebylo – a kdo to měl tušit?
Na druhou stranu, pokud budeme vycházet z myšlenky, že jsme škola a že naším hlavním posláním je šířit vzdělání, není trochu zbytečné, aby byla některým studentům upřena možnost učit se novým věcem, když profesor zjistí, že o jeho předmět je větší zájem, než předpokládal, a když je ochoten třídu navíc otevřít? Nebo zastáváte názor, že ti, kteří daný předmět zkrátka studovat chtějí, tak se do něj jednou „nacpou“, byť třeba až v druhém pololetí?
– Já si myslím, že ti, kteří tam nalezou ten první den, jdou právě ve většině případů hrotit ty body a ti, kteří mají opravdový zájem, utřou.
Jsme škola – a v té se má studovat proto, aby student získal vědomosti, ne body.
Takže ano, jsem pro dootevírání tříd.
A neprofesionalita? Ne. Pouze reakce na poptávku, zcela pochopitelná.
– Souhlasím, myslím, že dootevírat třídy by se měly. Chápu, že to může některé snaživce vytočit, ale co už. Ne každý se do školy dostává hned po otevření dveří ke třídám a nevím, proč by tito lidé měli ostrouhat. Pokud bude ochoten někdo dootevřenou třídu učit, není v tom dle mého nejmenší problém.
– Pokud je profesor ochotný třídu otevřít, proč ne…
Na druhou stranu, kolik tříd zůstane na konci školního roku plných? Daly by se spočítat na prstech jedné ruky.
Navíc největší zájem je většinou o nejnovější předměty. Pamatuji třeba velký boom kolem Historie Hogwarts, Prefektování a primusování, Kouzelných institucí, Nauky o fóbiích a spousta dalších.
Rok (nebo dva) po prvním otevřením už většinou není problém se do takové třídy příhlásit. Neříkám, že po těhlech předmětech už nikdo neštěkne, ale už jsou přístupné i těm pomalejším.
Opravdu je takový problém třeba ten jeden školní rok počkat? Navíc většinou někdo stejně vypadne během roku, na to se dá spolehnout.
V podstatě mi to přijde jedno, jestli mít 15 studentů ve dvou třídách nebo ve třech… 🙂
. – No, podle mě by se dootevírat mělo, ale taky by se mělo rozlišovat mezi dootevřením béčka a céčka.
Pokud to vezmu na sebe, tak já jsem si nebyl jist, zda naplním alespoň áčko Lykantropologie, tak jsem si otevřel pouze 1.A s tím, že pokud bude zájem, tak dootevřu i béčko. Na tom přeci není nic špatného s tím takto kalkulovat – lepší než abych měl celý rok třídu prázdnou.
Céčka bych už nedootevíral, to je dle mě zbytečný luxus u čehokoliv. Nevěřím, že na konci roku bude víc jak dvacet studentů v předmětu, který letos otevřel A,B,C. Pokud se pletu, rád se omluvím 🙂
Holubník – Ano, já to neviděla ráda. Jednak onen holubník, ale spíše z důvodů, které popisuje pan Filius. Studenti věděli dopředu, kde je kolik míst a mohli si předem připravit strategii zápisu. Když se pak nahodile začaly otevírat třídy, přišlo mi, že chaoticky a nespravedlivě měním dané podmínky. Já to zpočátku zkoušela dootevírat, ale docházelo k tomu, že se denně něco otevíralo. Výuka už byla v plném proudu a stále vám psali lidi, že by chtěli otevířt ještě tohle a támhleto. Já se spíše snažila profesorům říci, že pokud jsou ochotni otevřít ještě jednu třídu, nechť ji otevřou hned, protože zavření případné prázdné třídy systémově tolik nevadí..
Re: – S dootevíráním tříd nesouhlasím. Jak už tu bylo řečeno – v pololetí už třídy nejsou plné, takže se případní zájemci můžou přihlásit dodatečně. I úkoly jde dělat zpětně. Navíc je pravda, že když je všechno otevřeno, tak studenti už (a nejen bodohrotiči) s třídami počítají a mají to nějak rozvrhnuté.
Co se týče předpokladu tak jak říkala Angela – když někdo neví, nechť si třídu otevře preventivně. Když by byla prázdná, tak se prostě zavře, to je to nejmenší.
pro – Jsem pro dootevírání dalších tříd – a to hromadně, ideálně jeden den před uvolněnímí zápisu aby s tím lidé počítali, a aby z toho dootevření něco mělo co nejvíce zájemců, případně zase dávkově později.
Bodohrotičům tím vneseme jednu neznámou do jejich hry, ale to jen zvýší jejich prestiž (v nejhorším se dostanou do nějaké třídy navíc, to mi nepřijde nějak tragické).
Důvod – myslím si, že k nepřesnosti odhadu může dojít na obou stranách. A také, že pokud někdo neůže být přítomen 1.den zápisu, tak by mu otevření Bčka/Cčka jiný den dalo znovu šanci zúčastnit se hry o nejrychlejšího klikače.
Také se můžou změnit časové možnosti profesora.
Takže shrnuto – pokud je poptávka ze strany studentů i profesora, tak pak při zachování rovné soutěže (předem vyhlášeno : ve čtvrtek v šest se budou otevírat nové třídy) nevidím faktický důvod, proč by jim to nemělo být umožněno.
Re: pro – Ano, s týmto komentárom súhlasím aj ja.
– Queti má skvělý nápad. Ale opravdu si nemyslím, že je fér otevírat nové třídy ještě v době omezeného zápisu – chci se zapsat, není místo, zapíšu se jinam a hned se otevře nová třída – ne, tohle se mi nelíbí… 🙂
Re: – naopak.. otevřít třídy (před)poslední den omezeného zápisu – a informovat o tom aspoň den dopředu, aby si každý, kdo chce mohl zápisové právo toho dne nechat až přijdou ty dootevřené.
Otevření až v neomezeném by zpřístupnilo výsledky dootevření (teoreticky mnohem) menšímu množství lidí.
Jako jeden z těch, kdo chtějí méně předmětů – pokud se otevře něco, co jsem opravdu chtěla a nevešla jsem se, budu ráda, přihlásím se, i kdybych měla prodat klobouk.. A pak si buď všechny předměty nechám, nebo ten nejméně zajímavý vyřadím.. Ale opět nevidím žádnou možnou ztrátu na straně studenta.
no – však nové třídy se otevřely až po konci omezeneho zapisu 🙂
a bylo to i v infu vyhlašeno 🙂
– Mně se to nelíbí, protože se mi to nelíbí. Tak. =) Ale tak nejsem studentka, tže mi to může být jedno. Jen by mi vadilo, že když jsem nestihla zápis na předmět A, po kterém jsem toužila, a sedla jsem tedy místo toho na snesitelný předmět B, otevřel se mi po nějaké době opět předmět A – ale jelikož se třídy standardně jiné roky nedootevírají, ani ve snu mě tento vývoj nenapadl, takže jsem na to nečekala a svůj rozvrh jsem již dokončila bez něj… A ne, nemám galeonů nazbyt, takže už to takto prostě nechám, jen se budu cítit trochu ukřivděně, že jsem o této možnosti nevěděla dopředu, pže to bych se zachovala jinak. Všichni tu řešíte hrotiče, ale u těch je minimální problém v dobrání si třídy kdykoliv – ať si na ni už počkají třeba do pololetí, než z ní vyletí trollové. Lidé s málo předměty ale třídy zpravidla nedobírají a přitom hlavně jim opravdu záleží na tom, jakým předmětem si čas ve škole zpříjemní.
Re: – no, rozdil je snad jenom v tom, že i tehdy se třídy dooteviraly, pokud byl zájem 🙂
Re: – no, rozdil je snad jenom v tom, že i tehdy se třídy dooteviraly, pokud byl zájem 🙂
Re: – No neviem…
Tu sa hovorí o situácii, že by sme dopredu vedeli, čo nás čaká. Teda radový študent môže počítať s tým, že sa nejaká trieda dootvorí.
A keď má o nejaký predmet tak veľký záujem, vždy môže kontaktovať profesora, či bude ochotný otvoriť triedu (či má na ňu čakať, alebo si zapísať iný predmet).
V podstate mi je to jedno – aj som zaklikla neutrálny postoj. Ale nevidím problém v takomto postupe. 🙂