Prodejnost Denního věštce

| Vydáno:

Pro každé periodikum existuje jedno důležité kritérium, které nezřídka kdy rozhoduje o holém přežití nejen samotného plátku, ale i celé jeho redakce, všech „dobrých zdrojů“, které jakmile jim projde srpec přes prsty, sypou cenné informace z rukávu a ještě mnohých jiných… A tím je PRODEJNOST.

Známá agentura zabývající se všeobecnými anketami – Chcevěd alias chcete vědět? – obvykle provádí průzkumy v oblasti denního tisku jen jednou do roka, protože se většinu času věnují (nám všem dobře známým) anketám typu „Kolik hůlek jste dosud vlastnil/a? nebo Důvěřujete nově objevenému lektvaru proti plešatění?, ovšem teď udělala výjimku. Na kouzelnický trh vstoupil před necelým měsícem nový týdeník Rychlošpyt. Anketa má ukázat, jak si vede a jak konkuruje zavedenějším „kolegům“.

Výsledky průzkumu byly veřejnosti poskytnuty dnes ráno. Nejvíce lidí se přihlásilo k pravidelnému odběru Denního věštce (žádné vychloubání – holá fakta :-)). Dále se umístil Denní odraz (ano, je to skutečně onen deník, kterému se přezdívá Denní podraz a je nutno podotknout, že za DV zaostal o více jak třetinu hlasů). Pak v těsném sledu za sebou následovali Jinotaj, Týdeník čarodějek a Průvodce pro zahradníky a kutily. Předposlední (čili dost neslavná pozice) patří nováčkovi v bojích o čtenáře, Rychlošpytu a jasně nejméně oblíbeným se stal občasník Recepty bezuchého trpaslíka, který je už druhým rokem úsměvnou stálicí na pultech (ale nikoliv stánků s tiskem, jak by se dalo předpokládat, ale pultů v řeznictvích a obuvnictvích, kde využívají snad jediné jeho přednosti – kvalitního papíru). Chcete-li znát přezdívku tohoto plátku, pak jediný publikovatelný je „Recepty bezduchého trpaslíka„, což poměrně věrně popisuje jeho pozici.

Drtivý náskok DV komentoval mluvčí Chcevědu, pan Ervín Zvědavý. „Dá se tvrdit, že váš deník má na trhu téměř neotřesitelnou pozici. Má tradici, je podporován Ministerstvem a svou různorodostí uspokojuje skutečně většinu čtenářů.“ Na otázku, jak hodnotí vstup Rychlošpytu na mediální pole odpověděl: „Těžko to nazvat jinak než debakl. Co by však stálo za zamyšlení je, odkud bere redakce Receptů bezuchého trpaslíka peníze na stále nové náklady, když se skoro vůbec neprodává.“ Navrhl toto téma jako dobrý námět na článek (a popravdě těch témat našel ještě spoustu, takže kdo z redaktorů má nouzi o chutné téma, tímto dávám tip, kam se obrátit).

Úspěch DV (přestože víceméně očekávaný) ještě zvýšil prestiž, jíž se náš deník vyznačuje (mimo období několika špatných odhadů a lehkých přehmatů) a přestože se tato prestiž neověnčuje vavříny a nevynáší metály, oblíbenost čtenářů je pro každé periodikum největším úspěchem.


Data přeochotně poskytla agentura Chcevěd alias chcete vědět?

sídlem Warvickovo náměstí 218/b, Londýn

veřejnosti ochotně poslouží Evelýna Přesladká (1.patro)

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *