Kde se kdo nachází na Pobertově plánku? Záhada záhadných míst snad konečně vyřešena!

| Vydáno:
Pobertův plánek vám snad nemusím dlouze představovat. Kdo viděl třetí díl Harryho Pottera, jistě ví, o čem je řeč. Kdo ne, měl by si doplnit znalosti. Na našem hradě se taktéž nachází, ale nemá k němu přístup jen jeden člověk, ale celá škola. Co však znamenají podivné názvy, co dané osoby dělají? Co se skrývá pod nápisem „má neviditelný plášť“ nebo „na cestě“? Zkusím vám poodhalit tajemství těchto i dalších názvů…

První výraz, se kterým se setkáváme docela často, je Dívá se, kde jsou ostatní. To znamená, že vás někdo šmíruje či špicluje! Nebo mohla dotyčná osoba zapomenout, kde jste si sjednali schůzku, a tak se koukne do Pobertova plánku.

Dalším výrazem je Má neviditelný plášť. To neznamená, že by osoba měla půjčený onen plášť od slavného kouzelníka, ale že se nachází na místě, které se nevyskytuje na plánku. Laicky řečeno: plánek netuší, kde jste. Skvělé, ne?

Výraz Na cestě je docela záludný, protože přesně neprozrazuje, na které cestě se zrovna nacházíte. Na polní cestě? Na cestě do kolejky? Na cestě v Godrikově Dole? Ptala jsem se zkušenějších žáků, kteří mi tvrdili, že to znamená, že jedete do Godrikova Dolu. Kdo ví…

Sledovat spolužáky se dá i jinak než přes plánek, což dokazuje i výraz Prohlíží si info o nějaké osobě. To znamená, že jste na profilu některého studenta či fialového a díváte se mu na postavičku nebo na info a zjišťujete, odkud je či kdy slaví narozeniny, nebo mu prohlížíte fotky od pana Paštičky.

Zjišťuje info o správě školy. Pro případ, že se dostanete do potíží, je důležité znát vedení celé školy. Ať víte, komu si máte postěžovat, když třeba urvete kohoutek v umývárně nebo vám už půl roku nepřišla odměna za soutěž. Nebo když prostě jen chcete vědět, jestli se ve vedení školy neudály nějaké změny.

Pak tu máme zcela běžné výrazy, které snad nemusím vysvětlovat, například: sedí U Tří košťat, je ve Velké síni, je na famfrpálovém hřišti, dělá domácí úkoly, stará se o mazlíčka, je v soubojovém klubu atd.

Snad jsem vám všechny výrazy poodhalila a jsou vám aspoň trošičku jasnější. Za jiné významy těchto vět neručím, tudíž vaše reklamace nebudou brány v potaz. Pokud byste nějaký výraz vysvětlili lépe než já (o čemž pochybuji, ale stát se to může), vězte, že nejsem profesorka, ale studentka prvního ročníku a sepsala jsem jen to, co si myslím, že by tyto výrazy mohly znamenat. Snad jsem vám tímto rozšířila obzory.

Pro Denní věštec
Marisa Missy Moon

Komentáře

  1. Možná se pletu, ale neviditelný plášť znamená, že to jednak mají pouze ti, co jsou v adminu a třeba opravují soutěže apod, ne?
    Plášť tak nikdy nemůže být vidět u studentů, kteří tento admin přirozeně nemají.
    Pokud je osoba mimo plánku známé místo, tak tam je ještě nějaký jiný text.

    1. „vězte, že nejsem profesorka, ale studentka prvního ročníku a sepsala jsem jen to, co si myslím, že by tyto výrazy mohly znamenat“

    2. V FAQ najdeš tuto otázku a odpověď:
      Kde se dá sehnat neviditelný plášť?
      Ten se nedá sehnat, je moc vzácný. To, že má na Pobertově plánku někdo neviditelný plášť, znamená, že se pohybuje v některé sekci školy, která na Pobertově plánku nemá jméno.

        1. Drahá slečno, nechci znít zle, ale co jste čekala, že se stane, když se vytiskne Váš článek? Že ho všichni budou obdivovat? Vždy se najde někdo, komu se něco nebude líbit a někteří své názory napíší pod článek. Že se budete bránit a rozčilovat není moc dobrá vizitka.
          Spíš bych čekal, že třeba slečně Esme poděkujete za rozšíření vědomostí, když Vás to zajímalo (předpokládám, že to byl důvod tohoto článku).

  2. Děkuji všem co mi napsali co znamená výraz Neviditelný plášt do komentářů. Článek byl však sepsán tak jak jsem chtěla, aby sepsán byl. Tudíž stylem: „Jak to vidím já“ bohužel se to asi nedostalo do příslušné sekce DV takže je asi pochopitelné, že jste očekávali, že si sednu do VS či ke Třem košťatům a budu vyzpovídat starší studenty.
    Děkuji za pochopení

    1. To, jak jsi článek očividně zamýšlela, je ale dost jiné, než jak článek reálně vypadá. V úvodu píšeš, jak si mají lidé doplnit znalosti a nabízíš poodhalení těchto informací. Takže se dozvíme fakta. Že se jen jedná o tvou interpretaci zmiňuješ až na konci a ještě poněkud povýšeně (žádné reklamace, pochybuji, že to vysvětlíte lépe než já,…), což opět naznačuje, že prezentuješ nezpochybnitelná fakta, nikoli svůj řekněme nadsázkový pohled na věc. Takže pokud tvůj záměr byl podat tvůj pohled na věc, tak se obávám, že ne, článek nebyl sepsán tak, jak jsi chtěla.

      1. Budu ho muset tedy asi přepsat nečekala jsem, že nebude pochopený tak jak jsem předpokládala, myslela jsem, že to z článku vyznělo dosti jasně, že se jedná o mé vysvětlení a ne o vysvětlení, které je přístupné a studentům známé. Snad to budu moci upravit tak jak potřebuji

  3. Vzhledem k tomu, že se jedná pouze o domněnky a téměř nulová fakta, tak se divím, že článek vůbec vyšel.

    1. Na novinařině je to nejhezčí, že existuje „svoboda slova“ – a každý pokus něco napsat se cení. Pokud by psali jen ti „zkušení a neomylní“, tak by za chvíli novinářská obec vymřela.

      1. Slečno, ale vy v komentářích jen kopete okolo sebe. Také se divím, že to vůbec vyšlo, ale víc se divím vašemu přístupu ke komentujícím.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *