Které předměty jsou letos v kurzu?

| Vydáno:
Profesoři každoročně vypisují několik desítek velmi zajímavých předmětů, které se dotýkají různých témat. Většinou se tak stane, že musíte svůj výběr velmi redukovat, v alespoň jednom se najde snad každý. Který z předmětů se však zdál letos studentům nejzajímavější a stál jim za to rvát se o místo zuby nehty?

Nikdy nevíte, který předmět bude první ze hry. Respektive můžete se domnívat, odhadovat, tušit, ale realita často bývá někde jinde. Nikdy si nemůžete být jistí, zda se zrovna sešla na hradě parta spíš sportovců, kteří půjdou po všem, co souvisí s tělem, pohybem a jídlem, nebo zda tu jsou třeba rození lékaři, kteří si zapíší předměty jako Bylinkářství a Kouzelnická první pomoc.

Letos byl výběr královský, jako ostatně vždy. Otevřelo se 93 prvních ročníků (82 předmětů celkem, 10 předmětů má i třídu B – a jednou výjimkou jsou Kouzelnické svátky, které sice nemají třídu A, ale mají třídu B), pro ty zkušenější se objevilo 44 druhých ročníků (pořád tu máme i dva předměty s béčkovými třídami) a po málu se vyskytly i třetí (18 vypsaných tříd), čtvrté (6 vypsaných tříd) a páté (5 vypsaných tříd) ročníky, za což jsme my starší studenti samozřejmě velmi vděční.

A co se tedy zaplnilo jako první? Zápis proběhl v neděli 4. 9. v 18 hodin. Dveře se otevřely a dovnitř se vhrnuly davy, které se strkaly a hrály tak trochu mudlovskou židličkovanou. Největší rodeo proběhlo u Knihomilství a Kouzelnické španělštiny. Tyto předměty byly zaplněny v řádu sekund. Po prvních deseti minutách bylo ale napůl plno i ve třídě Hůlkovědy. Osmi studentům se zalíbil Literární seminář a Taje času. Jediný stupeň, který zůstal bez jediného žáka, byl čtvrtý. V pátém se objevil jeden zájemce o Lektvary.

Za hodinu jsem nakoukla k třídám znovu. Už se tu trochu vylidnilo, ale někteří opozdilci ještě hledali volná místa. Do plných tříd se však už nedoklepali. V sedm hodin bylo na výše zmíněné Hůlkovědě volné již poslední místo. Počet žáků se zvýšil i na Filosofii čar a kouzel, a to na 5. Áčková třída oblíbených Lektvarů už skrývala pouze jednu volnou lavici pro dvojici studentů, naštěstí profesorka již zkušeně zájem očekávala a vypsala i třídu B. Literární seminář i Taje času už byly pro zájemce passé. Necelá hodina stačila, aby se zaplnily. Když vezmeme v potaz vyšší stupně, tam bylo napůl prázdno, napůl po jednom studentovi. Jedinou výjimkou potvrzující pravidlo byl Literární seminář druhého stupně, kde už si notovali tři studenti. Madam Anseiola asi ví, jak okouzlit, protože i čtvrtý stupeň, který byl pár minut po šesté jako jediný stupeň bez jediného zasednutého místa, už měl jednoho studenta, a to právě Literárního semináře.

Na další průzkum jsem se vydala o den později, kdy už jsme měli možnost si zapsat zase o předmět více. Druhá volba vyšvihla v žebříčku oblíbenosti spoustu předmětů – Artušovské legendy (7 studentů), Egyptologii (6 studentů), Kouzelnické počty (5 studentů), Kouzla všedních dnů (7 studentů), Literární seminář – poezii (5 studentů), Žabologii (8 studentů) a Živlovou magii (9 studentů). Plný stav mladých kouzelníků pak hlásila Filosofie čar a kouzel, Hůlkověda, Pokladničení a áčková, ale překvapivě i béčková třída Lektvarů. Ve vyšších ročnících stále dominovaly předměty madam Anseioly. Úchvatných 7 měl druhák Literárního semináře, ale i taková Psychologie se vyšplhala na 4 studenty.

Pak jsem se od pozorování úmyslně odklonila. Vrátila jsem se až přesně po týdnu, abych zjistila, co všechno se nakonec zaplnilo a zda jsou i předměty, které třeba zůstaly na nule. Pokud máte o nějaký předmět ještě zájem, je nemožné se v těchto dnech (pokud tedy někdo studium nevzdá už v prvním termínu – a že i to se někdy stává) zapsat na Barvokouzlení, áčkové Domácí kouzlení, Kouzelnické univerzum, Latinu, áčková Kouzla všedních dnů, Literární seminář – poezii, Starodávné runy, Redaktorskou přípravku, Péči o kouzelné tvory (A i B), Žabologii a Živlovou magii (A i B). Pokud tak dobře počítám, v sobotu bylo plných 23 vypsaných tříd. To je docela hezké číslo. Když to vezmeme z toho opačného soudku, máme tu i předměty, které letos zase tolik netáhly a nezaujaly. Patří mezi ně Cikánské karty, Domácí škůdcové a tvorové z kouzelnického světa, Kouzelnická frazeologie, Kouzelnické svátky, Létání na koberci, Posvátná geometrie a Symbolon, které zatím bohužel zůstávají bez studentů. Třeba se ale ještě zájemci najdou. Jde o výborné předměty a hlavně vyučující, neuděláte chybu, pokud je vyzkoušíte.

A co vyšší ročníky? Jak to tady vypadá? Čekala jsem, že i některé druhé ročníky letos budou hlásit plný stav, ale opak je pravdou. Nejvíce studentů nalákal již zmiňovaný Literární seminář (8), Literární seminář – poezie (6), Psychologie (6) a Drakověda (6). Třetí ročník je stále hojně zastoupen a studenti jsou rozmístěni docela rovnoměrně. Nejvíce jich však nalezneme v Kouzelnických počtech (5). Překvapil mě především zájem o páté ročníky, kam se zapsalo 8 kouzelníků (nejvíce zaujaly Lektvary se čtyřmi žáky). Ve čtvrtém stupni máme zatím šest studujících.

To je z letošního shrnutí boje o předměty všechno. Jak to bude vypadat příští rok? Nechme se překvapit. Doufám, že zase objevím spoustu nových zajímavých předmětů a poznám třeba i nové či staronové profesory. Taky doufám, že si všichni vybrali to, co je jejich srdci blízké, a budou s předměty svůj čas trávit rádi. Přeji vám, ať alespoň první termín ty úkoly odešlete dřív než v termínovku a celý rok se vám zkrátka daří, máte hlavu plnou originálních nápadů a stále jste plní elánu a energie. To samé samozřejmě popřejeme i učitelům, protože není nad nadšené žáky a zajímavé úkoly.

Pro Denní věštec
Amanda Wright 

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *