Chyť ji, když to dokážeš – věštecká letní nováčkovská soutěž: Pátý úkol

| Vydáno:

Šéfredaktorka definitivně padla únavou, ale čas se neúprosně krátí a je zapotřebí jednat. Tentokrát pátrání společně s nadějnými nováčky berou do rukou rovnou kolejní ředitelky, které jsou součástí redakce… Podaří se snad právě jim zlomit neštěstí v hledání ztracené sovy?

Arietty se tichými kroky vplouží téměř neslyšně do kanceláře šéfredaktorky. V rukách má horu pergamenů, přes kterou nevidí. „Doufám, že tohle všechno nejsou podklady k tomu rozhovoru se mnou, Ari,“ pronese se vší vážností hlas, který Arietty sice dobře zná, ale Mandy nepatří. Arietty se nahne a kývnutím pozdraví kolegyni. „Kde máme Mandu?“ ignoruje poznámku zástupkyně Ari. „Poslala jsem ji na ošetřovnu, ať jí dá Oříška nějaký bylinkový čaj na uklidnění a spaní. Přišla jsem a vypadala, že nejméně týden nespala, měla neskutečně rudé oči, kruhy pod očima skoro až k palcům u nohou… no. Vlastně se docela divím, že ten časopis ještě nějak funguje. Jen celá bledá seděla a upřeně koukala do zdi,“ nakrčí obočí Maya, která právě kompletuje nový článek. „Takhle tady seděla i včera!“ pokyvuje hlavou Arietty. „V takovém stavu jsem ji ještě neviděla. Myslíš, že jí fakt tu licenci neprodlouží? To by ji složilo…,“ konstatuje Ari a Maya jen pokrčí rameny. Vypadá, že už toho má taky plné zuby. Arietty doslova švihne pergameny o zem, až Maya na křesílku trochu poskočí.

„Hele, mám toho dost,“ řekne rázně Arietty. „No… to já taky,“ přitakává trošku nezaujatě Maya. „Půjdeme tu sovu najít samy, na stará kolena… třeba těm prďolatům něco uniká. Mayo! Merline! Posloucháš mě, prosím tě?“ Zelená kolejní ředitelka nenápadně nakukuje do pergamenů od Ari. „Jo, jasně. Stejně bych ty mladé vzala ráda s sebou. Nikam se ohýbat nebudu. Na to už mi neslouží záda. I když samozřejmě pro záchranu sovy cokoliv…,“ přemýšlí nahlas Maya. „A třeba si tam najdu nějaké nové nadějné korektory a blokaře,“ pousměje se. 

„Tak fajn, musíme se připravit, co budeme potřebovat? Lupu, baterku, přilbu, svačinu, chrániče na kolena…,“ začne vyjmenovávat Arietty a sepisuje si seznam. „Baterku?“ ptá se nazpátek Mája. „No jasně. Půjdeme hledat až za tmy, to ještě nikdo nezkusil, a hůlku musíme mít ve střehu, ne si s ní svítit, co kdyby bylo potřeba Rozáru chytit,“ odvětí Ari až přehnaně odhodlaně. Mayo, já fakt nechci, aby Mandy tu licenci neprodloužili, byla by to hrozná škoda. A navíc! Víš, jak si to schytá slečna Wines?“ „Nechci ani pomyslet,“ polkne na sucho Mája a hledá po kanceláři baterku a potřebné vybavení. 

Obě kolegyně ruku v ruce vyrazí směrem k Velké síni. Vtom je ozáří svit čelovky. „Dobrý večír, profesorky,“ ozve se mluvčí nováčkovské skupiny. Obě profesorky sebou cuknou a vyděšeně vydechnou. „Připraveni na dobrodružnou výpravu?“ zeptá se Maya. „No my ano, ale vy vypadáte nějak vystrašeně,“ utahuje si z kolejních ředitelek jedna dívka. Obě fialové se nejdřív podívají jedna na druhou a pak směrem k dívce, která zrudne a zmizí jí úsměv z tváře. „Nelelkujeme, nevtipkujeme, hledáme,“ oznámí skupince Arietty. „Přesně, dneska to mají pod palcem dospěláci, o to intenzivnější to bude!“ oznamuje skupině Maya. Někteří nováčci vypadají, že litují toho, že přišli, a celá skupina se pomalu plouží směrem k místnosti s kvízy. „Hlavně potichu a pro teď zhasněte ty svítilny, ještě nás někdo uvidí.“ Za okny už je úplná tma a na hradě víceméně ani noha. Najednou však prozáří tmu výrazné žluté světlo.

„Co to je, pro pánajána?“ vypískne novačka.

„To je přece záře magíka,“ kryje si oči Arietty

~

Dnešním prvním úkolem bude podívat se na zoubek důležité hradní oblasti, totiž magíkům, tam by se sova mohla ukrýt velmi snadno! Nejprve nám do vypracování napište, co to ti magíci vůbec jsou. Následně je zkuste trochu prošmejdit a do vypracování přidejte tři magíky, kteří mají něco společného se sovami. Blíže se k magíkům dostanete po průzkumu horního menu při rozkliknutí postavy.

~

Arietto, nezdržuj se laskavě,“ táhne Maya Ari dál chodbou. „Kam to vlastně jdeme?” ozve se z hloučku, který se plíží za profesorkami. „Křížem krážem celým hradem, všechny koutky, zákoutí… vlezeme všude!” prohlásí odhodlaně Ari. „Takže proto máte ty chrániče na kolena?” nechápavě kouká směrem ke kolejním ředitelkám plavovlasý chlapec, když vtom se najednou ozve houkání. Přichází z místnosti s kvízy. 

~

Že by se sova ukrývala v hradní místnosti plné moudrosti? Je zapotřebí to řádně prozkoumat! V rámci druhé části praktického úkolu splňte kvíz soví pošta, ať zjistíme, zda jí vskutku rozumíte. Pokud jej vyplněný máte, splňte jakýkoliv jiný kvíz se zvířecí tematikou. Vše doložte kouzlem *PRINTSCREEN*, který do vypracování přiložíte.

~

„Nic, jdeme dál, nevadí!” nenechá se rozhodit Arietty. „A kam dál?” ozve se netrpělivá novačka. „Přesně. Kam dál, Ari?” zajímá se Maya. Havraspárská kolejní ředitelka se však nenechá rozhodit. „Rozára přece byla známá tím, že přinášela štěstí, ne?” zkouší to Ari. „Mám dojem, že na nás teda sype jen samou smůlu,” přemýšlí Mája. „Ale vím, kam tím míříš, všichni jsme ji alespoň jednou vzali s sebou do jámy nebo k maškvorkám. Ráda porážela všechny protihráče,” konstatuje Maya. „Bingo!” zakřičí Arietty a rozběhne se rychlostí profesorce úměrné směrem k Prasinkám. 

„Zájezdy, kupte si zájezd!” ozývá se chodbami. „V té cestovce Part snad nikdy nespí,” zvedne Ari oči v sloup. „Je fakt, že letos mají spoustu úlovků… teda… turistů, cestovatelů…,” opravuje se Maya. „Čmoude, doufám, že tu naši Rozárku opravdu skrýváš,” vtrhne do dveří značně nasupená Arietty.

~

Prozkoumejte v Prasinkách Malou hernu U Čmouda, zda se tam Rozárka náhodou neschovává! Zahrejte si s někým partičku maškvorek a poctivě to zdokumentujte skrze *PRINTSCREEN*. Maškvorky nejsou tak složité, jak by se mohlo zdát, hrají se velmi podobně jako mudlovské piškvorky.

~

Arietty sjede do pohovky a hlava jí spadne do rukou. Májo, víš, co to znamená? Kdo jiný by měl najít tu sovu než dvě kolejní ředitelky?“ hlas se jí zlomí. Maya si přisedne ke kolegyni a obejme ji. „Neztrácejme víru a naději, Ari, ne teď, Mandy nás potřebuje, redakce nás potřebuje,“ pokusí se o úsměv Maya a přitáhne si papíry ke korektuře. „Nechceš se jít prospat? Dopadneš jak Mandelína a nakonec jen přidáme práci Orestě na ošetřovně,“ podá Maya Arietty čaj. „Když já bych teď neusnula, mám dojem, že jsem Věštec zklamala,“ založí si ruce na prsou Ari a Maya kývne hlavou. „Hele, a co kdybychom ještě nakreslily pár těch letáčků? Těch na vývěs? Můžeme je donést i do Godrikova Dolu, do Prasinek…,” snaží se Maya zlepšit Arietty náladu. „Tak jo,” usměje se Ari a obě se pustí do práce.  „A co teda ty pergameny, cos donesla?” nevzdává to Maya a podezírá kolegyni. „Nechej se překvapit,” odvětí s andělským výrazem ve tváři Arietty

~

Jsou snad plakáty skutečně naší poslední možností záchrany? Rozhodně to tak v tuto chvíli vypadá! V rámci kreativní části úkolu je zapotřebí ředitelkám pomoct s tvorbou a vyvěšením plakátů hledané sovy na veřejných místech. Na tomto odkazu si vyberte jednu ze sov a tu hezky a poctivě vybarvěte. Nechceme přece, aby se při pohledu na plakáty všichni lekli a utekli! Vybarvený plakát sovy následně zašlete do externího sovince Denního věštce – ntdvhog@gmail.com

~

A protože jsou po dnešní intenzivní výpravě naše to-do listy opět hezky nadupané, připomeňme si, co všechno je zapotřebí udělat. Praktické úkoly jsou jako obvykle povinné, kreativní je dobrovolný. V rámci prvního praktického úkolu pořádně prostudujte hradní magíky. Ve vypracování musíte zmínit, co to magíci jsou, a vyjmenovat 3 konkrétní magíky, kteří se nějakým způsobem týkají sov.

V druhém praktickém úkolu se zaměřte na kvízy a vyplňte kvíz soví pošta. Svůj výsledek do vypracování zaznamenejte skrze printscreen. Pokud jej už máte vyplněný, nahraďte jej libovolným jiným kvízem, který se týká zvířat.

Ve třetím úkolu se vydejte do Prasinek a zahrajte si s kamarádem nebo klidně náhodným kolemjdoucím partičku maškvorek. Opět dokumentujte skrze printscreen.

Pokud se vám zdárně podaří splnit všechny tři praktické úkoly, můžete se těšit na odměnu v podobě krásné nové vlastní lucerny! Ta rozhodně zařídí, že se po vzoru naší hledané sovky neztratíte.

Nepovinný kreativní úkol je tentokrát vybarvovací. Na tomto odkazu si vyberte sovičku, kterou pečlivě vybarvíte, a následně své dílo zašlete na náš externí sovinec. Za splnění kreativní části vypracování si vysloužíte 8 srpců. A to se v době novinek na pultech Příčné ulice rozhodně vyplatí!

 

Připomínáme, že veškerá vypracování je třeba směřovat na e-mailovou adresu ntdvhog@gmail.com. Páté vypracování můžete zasílat až do úterý 6. 8. Do úterý 30. 7. pak máte čas na zaslání vypracování ze čtvrtého úkolu.

Jestliže byste se k nám v hledání chtěli přidali později, prostudujte si úvodní článek.  Hodit se nám totiž zjevně bude každá pomocná ruka.

Tak vzhůru do toho, třeba ji konečně najdeme!

Pro Denní věštec
Amanda Wright a Arietty Liella Minette

Published by

Arietty Liella Minette

Zvídavá pisatelka, která se nad věcmi ráda zamýšlí a neodmítne příležitost ke sdílení svého názoru s ostatními. Na lidech dokáže ocenit jejich přátelskost, kreativitu a odhodlání. Mimo psaní má spoustu jiných koníčků, ale k novinařině se vždy ráda vrací.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *