Jak probíhaly NKÚ

| Vydáno:

V rámci letošního letního semináře, který se konal ve městě Praze, na místě utajeném před mudly, byli studenti v jeho závěru podrobeni prověření svých znalostí zkouškami NKÚ, jež se skládaly z osmi předmětů, a nároky komise na znalosti studentů byly místy úctyhodné…

Letní seminář v roce 2005 byl doslova nabitý programem. Studenti se měli možnost zdokonalit v hůlkovědě, bylinkářství, čaromalířství, obchodech s kouzelnými tvory a tak dále. Vrcholem, a nebojím se říct zlatým hřebem, semináře byly zkoušky NKÚ. Zkoušení probíhalo v osmi předmětech, přičemž povinné minimum každého studenta byly předměty tři. Jednalo se o hůlkovědu, bylinkářství, kouzelné formule, péči o kouzelné tvory, studium mudlů, přeměňování, obranu proti černé magii a lektvary. Každý předmět měl svého zkoušejícího profesora, jež zadával otázky, a přísedícího, který kladl otázky doplňkové, bylo-li to nutné, což většinou bylo.

Zkoušky probíhaly u každého předmětu v závislosti na zkoušejícím. Pan Havrapírko požadoval po studentech rozčlenění hůlek, pojmenování jejich částí a způsoby manipulace. Také zde zaznělo několik otázek z teorie. Například postup při ztrátě nebo krádeži hůlky a podobně. V bylinkářství bylo nutno mít praktické zkušenosti v oboru, protože jinak student nebyl schopen rozeznat po čichu majoránku od máty a nebo si v horším případě spletl fenykl s kmínem. Madam Gravediggerová požadovala také znalost ingrediencí a postupu přípravy nápoje zvaného masala, který byl součástí jedné z přednášek. Madam Gravediggerová předsedala také péči o kouzelné tvory a spolu s panem Kilahimem trápili studenty medúzami, obry, minotaury a trolly. Jedním z nevypočitatelných předmětů bylo studium mudlů, kde se madam Tatokalan Watanka a pan profesor Gravedigger vyptávali na tak záludné předměty jako jízdní řád, komunikační démonek, plastové lahve, ale i gumovou kachničku, na které se velmi natrápil například Mrzimorský student Ville Keskiaikainen. Zkouška z formulí byla složena ze dvou částí. Jestliže neměli pánové profesoři Ross Winfield a Aranir Stormrage po teorii jasno, že student dokonale zná formule jako například Alohomora či Engorgio, přistoupili tedy k praktické ukázce. Ta spočívala v předvedení zadané formule. Nejčastějším takto zadaným úkolem byla formule Avis. V obraně proti černé magii seděli za učitelským stolem pan Stormrage a pan Kilahim. Jejich cílem bylo vyzvědět ze studentů základní obranná kouzla, kletby, dále něco o bubácích, ďasovcích, harpyjích a podobné kouzelné havěti. Co je metamorfóza, mutace či transmutace chtěl v přeměnách slyšet pan Gravedigger s panem tajemníkem Sandrikem Vrizasem, kteréhožto předmětu se mnozí obávali. Zkouškou, které se studenti nejvíce báli, byly bezesporu lektvary, a to už kvůli přítomnosti samotného pana ředitele Elénéra, který vytrvale křičel na studenty při sebemenším zaváhání za aktivní podpory madam Watanky. Nejvíce křiku a úsměvů z řad spolužáků si vysloužil patrně Peter Sviter z Nebelvíru během přípravy svého hnojiva na mandragory. Zkouška to byla evidentně těžká, protože stála velkou námahu i někoho natolik vzdělaného jako je zmijozelská primuska Ethel Svatoušková. Její sluneční lektvar získal zcela jinou barvu, než byl původní záměr, a tak musela slečna Svatoušková po jeho požití ještě hodinu běhat mezi spolužáky celá černá se zelenými puntíky.

Výsledky zkoušek byly různorodé. Čtyři studentky dokonce prospěly s vyznamenáním. A to Ewelina Budget a bibi střeštěnka (Havraspár), Wendy Horselove (Nebelvír) a Asim z Avonav (Mrzimor). Ostatní studenti prospěli, někteří hůře, jiní lépe. Až na dvě výjimky z Havraspáru, jimž se stala osudná hůlkověda a lektvary… Snad to příště vyjde.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *