Ze všech stran dnes slyšíme pochvalné řeči na nový model Forceru. Denní Věštec jej podrobil velice tvrdým testům a zkouškám. Prošel? Čtěte dál a uvidíte sami!
Autor: Andreas z Warwicku
Kromě toho, že je Forcer skvělým výrobcem košťat, jedná se nepochybně také o velmi zkušeného dravce na poli obchodní politiky. Od chvíle, kdy byl na trh uveden jeho nový model, ozývají se za všech stran velmi pochvalné reakce. Jsou ale tyto ohlasy skutečné nebo se jedná o dobře připravenou reklamní kampaň? Jedna z ód na jeho nesmírné kvality se dokonce nedávno objevila i v našich novinách. Že by se i náš solidní deník podařilo Forceru uplatit? Na tyto otázky a na spoustu dalších se Vám na následujících řádcích pokusím odpovědět.
Některé z informací, které o novém modelu slyším, mi však připadaly lehce přitažené za vlasy a tak jsem se rozhodl , že se mu podívám na zoubek. Proč dělat další testy, když sám výrobce se odvolává na jisté testy ve kterých 2006 Ultra „obstál lépe, než jiná košťata“? Snad proto, že jsem od přírody nedůvěřivý a velmi skeptický člověk, ale hlavně proto, že mám jisté zdroje, které si kvalitami nového Forceru nejsou zdaleka tak jisti.
Hraji sice famfrpál již docela dlouho a s košťaty jsem za tu doby nasbíral spoustu zkušeností, ale přesto jsem si usmyslel, že pozvu člověka nad jiné povolaného, samotného Quentina Zplihlého, bývalého předního výrobce košťat, který už před nějakou dobou odešel na odpočinek. Doufám, že jeho jméno přidá tomuto článku na důvěryhodnosti a veškeré publikované závěry budou považovány za směrodatné.
Jako první jsme se rozhodli (pan Zplihlý rozhodl) ověřit si maximální rychlost a zrychlení, které se o minulého znatelné zlepšili. Pokládali jsme si totiž otázku, jak je možné, že když se závodní košťata vyvíjejí již tolik let, dosáhnout najednou takového zlepšení letových vlastností, když se to nepodařilo žádné z předešlých generací? A náš úmysl se ukázal jako skvělý.
Poté co jsme vyzkoušeli několik modelů (kvůli odchylkám ve kvalitě) jsme dospěli k závěru, že nejvyšší rychlost, jakou je koště schopné vyvinout je 469 km/h (a to při naprosto svislém letu!), což zdaleka neodpovídá slibovaným 490 km/h! Zrychlení se také ukázalo jako poněkud zavádějící, protože i když jsme startovali kolmo k zemi, 100 km/h jsme dosáhli nejdříve za 2,2 vteřiny, což se sice tolik neodchyluje od 2 sekund uváděných výrobcem, ale rozhodně se jedná o další z vypečených podvodů připravených na zákazníka. Nyní už jsme tušili, že něco není v pořádku, ale pořád jsme doufali, že zbylé údaje budou do puntíku pravdivé. Leč i zde nás čekalo zklamání!
Nechci se s dalšími závadami tolik rozepisovat, ale v krátkosti mohu říci, že jsme mezi lískovými větvičkami našli několik březových, kouzla zajišťující bezpečný pohyb a lepší aerodynamické vlastnosti byla odvedena velmi laicky (a to až do té míry, že na jednom modelu se při vyšších rychlostech nedalo udržet neboť protivítr byl skutečně velmi silný), „zlatá“ silueta papouška byla pouhou směsí zlata a pyritu a stupačky byly u jednoho z testovaných výrobků připevněny velmi laicky a po chvíli letu upadly!
Musím přiznat, že když jsem zjistil, kolik má nový Forcer skrytých vad a kazů, byl jsem velmi zklamán. Pan Zplihlý mi však vysvětlil, že toto je ve světě famfpálu běžná praxe, protože výrobci udělají cokoliv pro to, aby mohli koště prodávat za příznivější cenu a ujistil mě, že testy, kterými pod jeho vedením košťata prošla byly velmi náročné a ještě v životě neviděl koště, které by jimi prošlo. Dále mě ujistil, že do situací, ve kterých se tyto drobné vady (skutečně to tak nazval) projeví, se většina hráčů famfrpálu nikdy nedostane a z těch, kteří se dostanou, se jen necelé procento dostane do ohrožení života.
Možná že se jedná o velmi „vyčůranou“ reklamní kampaň, ale nesmíme výrobcům nic zazlívat. Třeba právě těch několik kousků, které jsme testovali, byly ty nejkazovější nebo má v jejich vadách prsty konkurence. A i kdyby ne, nic nemůže popřít skutečnost, že Forcer 2006 Ultra je v současné době nejlepší koště na trhu!!!