Řádná výuka
Stav, který byl před časem nastíněn v článku s výmluvným názvem Poloprázdné učebny, se v průběhu roku nezměnil: výuka letos zkrátka příliš netáhne. V polovině 5. termínu měli studenti zapsáno pouze 511 předmětů. Nejvíce z nich měl Havraspár (172 předmětů), který také s přehledem udržuje první místo v bodovacím žebříčku. Srovnatelně předmětů měli zapsáno žáci Nebelvíru (122 předmětů) a Zmijozelu (120 předmětů). Větší odstup pak zaznamenal Mrzimor (97 předmětů).
V průběhu pátého termínu došlo rovněž k uzavření prázdných učeben. Dohromady se to týkalo 32 z nich, z čehož hned 14 bylo prvních stupňů. Na profesorských výplatách se tak měsíčně uspoří přibližně 30 galeonů. Takto snížená kupní síla profesorstva samozřejmě negativně ovlivní chod celé kouzelnické ekonomiky: mírného poklesu tržeb se může obávat řada obchodů na Příčné ulici, stejně jako salon Stříbrná NiT v Godrikově Dole.
Semináře
Ekonomické dopady nezájmu studentů o výuku jsou velmi markantní – byť obtížněji vyčíslitelné – také v oblasti seminářů, kde v letošním roce bývá zaplněná třída spíše výjimkou.
Sice platí, že počet vypsaných seminářů s přibývajícími termíny v prvním pololetí klesal, pozitivní však je, že stále přibývají semináře zcela nové, jak je patrné z tabulky níže. Do tvorby nových seminářů se letos zatím zapojilo hned 14 přednášejících. Absolutně největší množství nových seminářů (13) má na kontě Mintaka Orionis (rozhovor s touto aktivní profesorkou si můžete přečíst zde).
Termín | Seminářů celkem | Nových seminářů |
1. | 47 | 5 |
2. | 41 | 8 |
3. | 37 | 6 |
4. | 26 | 6 |
5. | 33 | 8 |
Samostatnou kapitolou je seminář Ámose Ko-Menského *ABRAKA* aneb Zásady pro psaní výkladů, jehož se dobrovolně zúčastnilo přes tři čtvrtiny profesorského sboru (celkem 24 profesorů). Dohromady jsme s kolegy odevzdali panu Ko-Menskému 563,2 palců textu. Průměrná délka úkolu tedy byla 23,5 palce; medián pak odpovídal hodnotě 20,2 palce. Pokud nevíte, co to ten medián vlastně je, neváhejte se zúčastnit dalšího nově vypsaného semináře:
na přednášce s názvem Statistika nuda je vám to kolegyně Rawenclav ochotně vysvětlí.
Společný snímek účastníků přednášky pana Ko-Menského. Za zdokumentování děkujeme sl. Adewaelle Vinaxis, která se s ním účastnila soutěže Fialová fotografie.
Zdroj obrázku
V rámci výstupů ze semináře pana Ko-Menského vzešlo mj. i 48 náslechů, tj. zpětných vazeb na naše vyučované hodiny, jež jsme si s kolegy vzájemně vyměnili.
Nabyté vědomosti se profesorům jistě budou hodit i při psaní nových a staronových předmětů. Již nyní totiž někteří z kolegů po večerech sepisují nové sady výkladů, s nimiž za katedru zasednou v příštím školním roce. Z těch materiálů, které jsem již stihl projít, usuzuji jediné: máte se na co těšit!
Pro Denní věštec
Filius Orionis
30 galeonů? Tak to by škola jistě mohla přispět účastníkům B4, kteří nemají čas na vydělávání si soutěžemi, které – ehm, ehm – jsou momentálně (mimo množení mazlíčků) JEDINÝM zdrojem obživy studentstva! Neboť, jak víme, Žlutá Tlapa stále hlásí zavřeno!
Děkuji pane Filiusi za zahrnutí fotografie do Vašeho článku :))