Tajemství Merlinova moře – 3. kolo

| Vydáno:
S příchodem srpna se v putování za Tajemstvím Merlinova moře dostáváme do druhé poloviny. I tentokrát vás čekají tři dobrodružné plavby. Vydáte se spolu s námi ke třem dalším ostrovům Merlinova moře?

I tentokrát připomínáme, že zapojit se může kdokoli, kdo má chuť. Jestli jste dosud nečetli, o co přesně jde, doporučujeme pročíst si úvodní článek k tomuto putování. Opět si také připomeneme pravidla.

Pravidla

1. V každém ze 4 kol budete mít na výběr 3 různé směry, kudy se vydat, 3 různé překážky, které prověří vaše odhodlání i myšlení. Vy si můžete vybrat právě jednu z nich, o jejímž překonání nám podáte důkaz. (Překonat můžete všechny tři, chcete-li, ovšem hodnoceni budete pouze za jednu, druhými dvěma si můžete ověřit správnost řešení.)

2. Řešením překážky vždy bude slovo či úsloví, které vám otevře cestu k vybranému ostrovu. Co na vás na daném místě čeká, se dozvíte záhy po jeho vyslovení.

3. Pro úspěšné procestování kola je třeba odevzdat vždy 1 překonanou překážku (vyluštěný rébus) a tvořivou část vázanou k ostrovu, který k dané překážce patří. (Tj. pokud překonáte překážku č. 2, budete tvořit podle toho, co na vás čeká na ostrově č. 2, nikoliv např. na ostrově č. 1.)

4. Máte na výběr 5 druhů tvořivého vyžití, v nichž nám předložíte vaše zážitky z určitého ostrova, které pak uveřejníme v článku zde v Denním věštci. Podmínkou však je, že každý druh můžete v celém putování použít pouze jednou. (Tj. pokud budete v prvním kole básnit o tom, co vás potkalo na ostrově č. 2, v dalších třech kolech už básnit nemůžete.)
Jednotlivými druhy tvorby jsou:
● text v rozmezí 200 až 500 slov
● báseň/píseň
● kreslení/malování (jeden výjev, který ale může být složen z více scén) + krátký komentář
● focení (fotografie i koláž snímků) + krátký komentář
● tvorba (modelování, skládanky atp., na záznamu může být více jednotlivých kousků) + krátký komentář

5. Obě části (rébus a tvorbu) vždy zasílejte do sovince tajemstvimerlinovamore@gmail.com a nezapomeňte se podepsat svým kouzelnickým jménem. Klást případné dotazy můžete tamtéž, popř. pod tímto článkem v komentáři.

6. Abyste objevili skryté tajemství, páté slovo, je třeba projít všemi čtyřmi koly. Je ovšem na vás, kolik kol a kdy absolvujete. Hodnoceni však vždy budete za „práci“ vykonanou v patřičném čase. (Tj. pokud se do hry zapojíte například během 2. kola, odevzdávejte vypracování 2. kola. Můžete ovšem překonat i překážku kola 1., jestliže chcete odhalit kousek tajného slova.

7. Za překonanou překážku získáte automaticky 1 bod. Za tvořivou část můžete získat 1 až 3 body dle kvality a celkového dojmu. Za odhalené tajné slovo získáte v závěru putování 6 bodů.

A teď už spolu vyplujme do třetího úseku Merlinova moře!


3. KOLO

Třetí úsek vám nabízí plavbu na východ, jih a sever.

Východní archipely => Chci vyplout!

Získat heslo k Východním archipelům nebude snadné. Musíte totiž odpovědět na tuto otázku.

Kterou vlastností vyniká Dája? Touto vlastností je totiž oblast Merlinova moře, kam míříte, proslulá.

Víme, že Dája má tři kamarády a všichni se mezi sebou liší nejen svou nejlepší vlastností, ale také postem ve famfrpálu a oblíbeným fantastickým tvorem.

1. Bouřlivákovi nefandí ani ten s laskavostí, ani ten s důvtipem.
2. Hrabáka si zamiloval ten, jehož předností je upřímnost.
3. Chytač se může pochlubit důvtipem.
4. Jája má z přátel největší odvahu.
5. Jeden z přátel hraje na odrážeči.
6. Kája hraje na postu střelce.
7. Kůrolez si získal sympatie brankáře.
8. Páju zaujala na první pohled okamie.

Řešení rébusu zasílejte ve formátu: Jméno – vlastnost – famfrpálový post – tvor
Tajným písmenem je v pořadí třetí písmeno hesla.

Jižní atoly => Chci vyplout!

Jižní atoly jsou rájem nejrůznějšího ptactva. Někdy zde ovšem dochází k nehodám, voda i vítr zdivočí. Abyste získali heslo, musíte každému z těchto devíti ptáčků uhladit peří (poskládat písmenka správně). Určitě se vám pak za vaši pomoc odmění.

Severní mangrovy => Chci vyplout!

„Prostá zář úsměvu,
pozorné pomoci
zahřeje na duši
ve dne i za noci.

Přátelských činů pár
konaných pro radost
zaplaší chlad i svár.
Tím vším je ———.“


Kam se tentokrát se svou loďkou vydáte? Všechna tři místa si pro vás připravila opravdu podivná dobrodružství.

Na vaše rozlousknuté rébusy (či odpověď na hádanku) a na tvořivé zpracování vašich zážitků z vybraného místa se budeme těšit v sovinci tajemstvimerlinovamore@gmail.com do pondělí 17. 8. včetně. Přejeme hodně štěstí a mnoho překvapivých zážitků!

Pro Denní věštec
Družina mořeplavců

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *