Pololetí za námi

| Vydáno:
S počátkem pátého termínu se školní rok přehoupl do své druhé poloviny, což je skvělá příležitost pro krátké bilancování. Pojďme se podívat na to, jak si pár dní po přelomu pololetí stojí hradní výuka a co nového se v této oblasti událo.

Řádná výuka
Stav, který byl před časem nastíněn v článku s výmluvným názvem Poloprázdné učebny, se v průběhu roku nezměnil: výuka letos zkrátka příliš netáhne. V polovině 5. termínu měli studenti zapsáno pouze 511 předmětů. Nejvíce z nich měl Havraspár (172 předmětů), který také s přehledem udržuje první místo v bodovacím žebříčku. Srovnatelně předmětů měli zapsáno žáci Nebelvíru (122 předmětů) a Zmijozelu (120 předmětů). Větší odstup pak zaznamenal Mrzimor (97 předmětů).

V průběhu pátého termínu došlo rovněž k uzavření prázdných učeben. Dohromady se to týkalo 32 z nich, z čehož hned 14 bylo prvních stupňů. Na profesorských výplatách se tak měsíčně uspoří přibližně 30 galeonů. Takto snížená kupní síla profesorstva samozřejmě negativně ovlivní chod celé kouzelnické ekonomiky: mírného poklesu tržeb se může obávat řada obchodů na Příčné ulici, stejně jako salon Stříbrná NiT v Godrikově Dole.

Semináře
Ekonomické dopady nezájmu studentů o výuku jsou velmi markantní – byť obtížněji vyčíslitelné – také v oblasti seminářů, kde v letošním roce bývá zaplněná třída spíše výjimkou.

Sice platí, že počet vypsaných seminářů s přibývajícími termíny v prvním pololetí klesal, pozitivní však je, že stále přibývají semináře zcela nové, jak je patrné z tabulky níže. Do tvorby nových seminářů se letos zatím zapojilo hned 14 přednášejících. Absolutně největší množství nových seminářů (13) má na kontě Mintaka Orionis (rozhovor s touto aktivní profesorkou si můžete přečíst zde).

Termín Seminářů celkem Nových seminářů
1. 47 5
2. 41 8
3. 37 6
4. 26 6
5. 33 8

Samostatnou kapitolou je seminář Ámose Ko-Menského *ABRAKA* aneb Zásady pro psaní výkladů, jehož se dobrovolně zúčastnilo přes tři čtvrtiny profesorského sboru (celkem 24 profesorů). Dohromady jsme s kolegy odevzdali panu Ko-Menskému 563,2 palců textu. Průměrná délka úkolu tedy byla 23,5 palce; medián pak odpovídal hodnotě 20,2 palce. Pokud nevíte, co to ten medián vlastně je, neváhejte se zúčastnit dalšího nově vypsaného semináře:
na přednášce s názvem Statistika nuda je vám to kolegyně Rawenclav ochotně vysvětlí.

Společný snímek účastníků přednášky pana Ko-Menského. Za zdokumentování děkujeme sl. Adewaelle Vinaxis, která se s ním účastnila soutěže Fialová fotografie.
Zdroj obrázku

V rámci výstupů ze semináře pana Ko-Menského vzešlo mj. i 48 náslechů, tj. zpětných vazeb na naše vyučované hodiny, jež jsme si s kolegy vzájemně vyměnili.

Nabyté vědomosti se profesorům jistě budou hodit i při psaní nových a staronových předmětů. Již nyní totiž někteří z kolegů po večerech sepisují nové sady výkladů, s nimiž za katedru zasednou v příštím školním roce. Z těch materiálů, které jsem již stihl projít, usuzuji jediné: máte se na co těšit!

Pro Denní věštec
Filius Orionis

Komentáře

  1. 30 galeonů? Tak to by škola jistě mohla přispět účastníkům B4, kteří nemají čas na vydělávání si soutěžemi, které – ehm, ehm – jsou momentálně (mimo množení mazlíčků) JEDINÝM zdrojem obživy studentstva! Neboť, jak víme, Žlutá Tlapa stále hlásí zavřeno!

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *